Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

TV Maastricht

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • TV Maastricht

    KANAAL 950

    TV Maastricht nu ook digitaal te ontvangen

    Sinds donderdag 18 november 2010 is TV Maastricht via het digitaal kanaal 950 van Ziggo digitale tv te ontvangen.
    Aan de analoge doorgifte verandert niets.
    Deze gaat door zoals voorheen.
    TV Maastricht wilde al langer digitaal, omdat de meeste kijkers via een digitaal signaal kijken.
    Zolang de lokale zender alleen analoog uitzond, moesten Maastrichtenaren omschakelen van digitaal naar analoog.
    Kanaal 950 is in heel Zuid-Limburg te ontvangen, net zoals bijvoorbeeld L1 en TV Limburg.
    Dus ook kijkers in het Heuvelland, Parkstad, Sittard-Geleen etc. kunnen TV Maastricht nu (weer) ontvangen.
    TV Maastricht gaat binnen enkele maanden haar uitzendingen aan Ziggo zodanig aanleveren dat deze ook technisch optimaal zijn voor bekijken via digitale tv met scherper beeld en beter geluid.
    Dan wordt ook overgestapt van uitzenden in 4:3 formaat naar 16:9 (breedbeeld) formaat.
    Historie is niet alleen het weergeven van de as, maar ook het doorgeven van het vuur.
    Thomas More

  • #2
    Eindelijk !!!

    Opmerking


    • #3
      Ben benieuwd of ze door UPC ook in het Amsterdamse digitale pakket opgenomen worden. Zal wel niet. Kan wel L1 ontvangen

      Opmerking


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door olijfje
        alleen voor mensen die Ziggo hebben.
        Misschien tijd om over te stappen naar ZIGGO totaalpakket.
        Historie is niet alleen het weergeven van de as, maar ook het doorgeven van het vuur.
        Thomas More

        Opmerking


        • #5
          Ik heb eindelijk, sinds begin mei, TV-Maastricht dus weer.


          Die klojo's van Ziggo draai ik nog eens de nek om. k had eind oktober eindelijk mijn basispakket weer, en liet ze toen weten dat ik geen belangstelling had om daar snel verandering in aan te brengen, maar toch belden ze me deze week op om mij een extra pakket aan te smeren.

          Zitten daar uilskuikens bij dat call-center?
          I am not a complete idiot. Some parts are missing

          Opmerking


          • #6
            TV Maastricht

            Oorspronkelijk geplaatst door olijfje
            ik wacht nog even, XS4all komt daar binnenkort ook mee en die heb ik veel liever dan Ziggo
            Via de webpagina van XS4ALL kan ik niet ontdekken dat deze provider binnenkort digitale TV gaat aanbieden.
            Daarbij zal TV Maastricht alleen maar via ZIGGO als digitaal TV signaal kunnen worden aangeboden.
            En jouw analoge TV signaal wordt ook door ZIGGO aangeboden en komt via een coax kabel je huiskamer in.
            Historie is niet alleen het weergeven van de as, maar ook het doorgeven van het vuur.
            Thomas More

            Opmerking


            • #7
              SJEF, onder vdsl2
              Televisie

              Aankomende winter (eind 2010 / begin 2011) willen we een hoogwaardig televisieproduct gaan aanbieden. Met HD, gemakkelijke installatie en een Personal Video Recorder die o.a. pauze-TV mogelijk maakt. Vanaf dan bieden wij een Internet + Bellen + Televisie pakket (Triple Play).
              bron xs4all.nl

              maar welk pakket / zenders is nergens te vinden
              eerlijk gezegd mis ik TV Maastricht niet tussen mijn 5000 satellietzenders
              en mijn ouders klagen steen en been over TV Maastricht, hetgeen ik op bezoek zijnde, enkel kan beamen.

              mvg
              ik ben verguisd

              Opmerking


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door El Loco Bekijk bericht
                Ben benieuwd of ze door UPC ook in het Amsterdamse digitale pakket opgenomen worden. Zal wel niet. Kan wel L1 ontvangen
                ik ook maar die zullen weer verdwijnen van satelliet 23,5 Oost
                te weinig geld / bezuinigingen
                mvg
                Bestanden bijvoegen
                ik ben verguisd

                Opmerking


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door SJEF Bekijk bericht
                  Via de webpagina van XS4ALL kan ik niet ontdekken
                  En jouw analoge TV signaal wordt ook door ZIGGO aangeboden en komt via een coax kabel je huiskamer in.
                  Erg genoeg heeft mij dat doorlussen behoorlijk wat storingen opgeleverd, dus ik hou het vooralsnog alleen maar bij het digitale signaal, totdat er een oplossing voor die storingen is gevonden.
                  I am not a complete idiot. Some parts are missing

                  Opmerking


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door Haas Bekijk bericht
                    Erg genoeg heeft mij dat doorlussen behoorlijk wat storingen opgeleverd, dus ik hou het vooralsnog alleen maar bij het digitale signaal, totdat er een oplossing voor die storingen is gevonden.
                    analoog wordt het nu NOG doorgegeven
                    ziggo analoog af / uit is al gepland
                    digitaal moet je heel secuur zijn inzake coax aansluitingen
                    en zeker al je inbouw-dozen van de cai eens open schroeven
                    alwaar kortsluitingen en slechte massa schering en inslag zijn

                    en
                    digitale HF signalen willen ook een compatibele coax kabel/leiding met meervoudige demping tegen storing
                    in de oude flat is meestal al vanaf de invoer tot afname punt een zeer ouderwets gammele coax als bedrading opgenomen die analoog al bijna ontoereikend was en nu digitaal helemaal niet toereikend is.

                    neem met je bewonerscommissie contact op en stel die vragen inzake opwaardering gezamelijk aan de verhuurder.
                    mvg
                    ik ben verguisd

                    Opmerking


                    • #11
                      Ik heb geen inbouwdozen. Het signaal komt binnen via de aansluiting die al jaren op dezelfde plek mijn flat binnenkomt. Met doorlussen bedoel ik het verbinden tussen de decoder en de hdd-recorder, dat fout ging. Het digitale signaal apart leverde geen probleem op.


                      Zoals het nu gaat, vind ik het prima. Wat andere bewoners in mijn flat willen, moeten ze zelf maar zien te regelen.
                      I am not a complete idiot. Some parts are missing

                      Opmerking


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door Haas Bekijk bericht
                        Het signaal komt binnen via de aansluiting die al jaren op dezelfde plek mijn flat binnenkomt.
                        uhm dat is dus ( ? ) ook een inbouwdoos
                        als die op de wand gemonteerd is heet het een opbouwdoos

                        oertijd hdd recorders zoals jij hebt kunnen geen digitaal beeld opnemen, enkel analoog middels Euro-scart aansluiting.

                        enkel de dvb-c receiver ( digital video braodcast - cable of ook wel kabel-ontvanger ) met ingebouwde hdd ( afkorting voor harddisc ) kan dat digitale signaal opnemen en in gelijke kwaliteit weergeven

                        zo'n receiver noemt men een dvb-c ontvanger met ingebouwde PVR (PVR = personal video recorder)

                        Ziggo heeft enkele en je kunt er ook los kopen die voor Ziggo gecertificeerd zijn
                        de makkelijkste is de Humax IPVR-9200c of de Humax IHDR-5050c waarbij die laatste ook nog afhankelijk van je abonnement HD uitzendingen aankan.

                        (voor de mensen die al die termen niet kennen HD is High Definition een verbeterde beeldkwaliteit > een en ander terug te vinden via google op wikipedia)

                        Er zijn ook alweer nieuwere merken en types > belangrijk is
                        1- een zogenaamde twin tuner (opnemen per timer en iets anders toch onafhankelijk daarvan kunnen kijken tijdens dat de opname loopt)
                        2- PVR dus opnemen op een harddisc (dus digitale kwaliteit) in de digitale receiver ( losse opname apparaat zoals videorecorder of hdd recorder werken niet meer)
                        3- de aansluitingen op je TV, HDMI~dvi voor digitale weergave en dat die TV HD-ready of liever nog HD compatibel is.

                        een in alles toestellen heb je ook, zoals loewe en panasonic TV's (maar met CI+ voor ziggo embleem)

                        analoog gaat echt er helemaal uit, wegens "bandbreedte" problemen en het nieuwe digitale aanbod, dus laat je door de lokale TV winkelier adviseren
                        Weerts in heer of caberg komt aan huis en legt het uit zoals destijds de zwart/wit buizen-tv
                        (heb er niks mee <> maar ik was aanwezig en luisterde naar de monteur zijn verhaal die mij pa dat allemaal voordeed en uitlegde)
                        Last edited by Antonius; 3 december 2010, 16:58.
                        ik ben verguisd

                        Opmerking


                        • #13
                          Ik wil slechts het digitale basispakket.

                          Ik heb een decoder, anders zou ik nooit digitale televisie kunnen ontvangen, althans niet in digitale kwaliteit.

                          Vanaf mei heeft Ziggo mij aan het lijntje gehouden en beloftes niet nagekomen. Eindelijk lukte het me eind oktober om van het ''keuzepakket'' (waar ik dus niet voor had gekozen) HDTV af te komen. Dat werd keurig op schrift gesteld, ik dacht er dus ook echt vanaf te zijn.

                          Nauwelijks een week later probeerden ze me echter opnieuw keuzepakketten, waaronder eredivisie live, aan te smeren. Ik zei toen dat ik amper naar het voetballen keek op televisie, en dat ik daar dus niets aan had. Ze bleven tegensputteren, en ik heb gezegd dat ik het verkooppraatje ging afkappen (waarna ik de daad bij het woord voegde).

                          Overstappen naar een andere provider? Heeft geen nut, het signaal dat ik nu ontvang is prima, en bij een andere behandelen ze hun klanten precies hetzelfde.

                          Bovendien: wat heb ik dan aan mijn half jaar oude decoder?

                          Ik heb sinds een half jaar de HD-ready televisie van een overleden tante overgenomen (Sharp, 32 inch), dus wat aanschaf betreft had ik in feite winig keus.
                          I am not a complete idiot. Some parts are missing

                          Opmerking


                          • #14
                            meerdere locale zenders gaan veranderen van uitzend netwerk

                            Ook Noord Brabant gaat zoals L1 per 1 januari 2011 van de satelliet af, reden 350.000€ / jaar welke ze moeten ophoesten voor die transponder aan het firmament, en dus niet meer kunnen opbrengen.
                            bron sat4all.nl

                            vermoeden is overigens dat er nog meer regionale zenders weer terug naar hun provincies moeten.

                            Dus hoe TV-Maastricht het van kabel analoog naar kabel digitaal bekostigd is een raadsel.

                            Of ziggo heeft gewoon zelf over haar hart gestreken.
                            mvg
                            ik ben verguisd

                            Opmerking


                            • #15
                              al lang geleden

                              Dag beste digitale kijkers,

                              heb dat topic hier evenwel een beetje vergeten. (excuus daarvoor)

                              inmiddels is Limburg L1VE op de satelliet positie Astra 3A / Astra 3B / Thor 2 (23.5°E) -
                              -in digitale dvb-s2 kwaliteit
                              -enkel met basis abonnement van CanalDIGITAAL te zien
                              -SD beeldkwaliteit

                              met een 60 cm satelliet schoteltje makkelijk te ontvangen.

                              mvg
                              Bestanden bijvoegen
                              ik ben verguisd

                              Opmerking

                              Bezig...
                              X