Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Pony's weg van de Sint Pietersberg?

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • Pony's weg van de Sint Pietersberg?

    Waarom ??

    Beste mensen,
    Graag willen wij uw aandacht vragen voor het volgende.
    Zoals het er nu uitziet moeten de pony's vertrekken van de Sint Pietersberg. Dit vinden wij onacceptabel en met ons vele omwonenden en bezoekers van Chalet Bergrust en de Midgetgolfbaan.
    De Gemeente Maastricht en Natuurmonumenten vinden dat de pony's er niet thuis horen.
    Zij zullen er alles aan doen om de pony's van de Sint Pietersberg weg te krijgen. Langs deze weg vragen wij daarom uw steun. Ons doel is zoveel mogelijk handtekeningen te verzamelen. zodat deze beslissing wordt herzien.
    Verder zijn wij op zoek naar iemand die de letteren der wet goed kent en ons daarmee wil bijstaan.
    Het wordt tijd dat de Gemeente Maastricht met een "redelijk" alternatief komt. We hebben een wei voor de duur van 1 jaar aangeboden gekregen, aan de overkant van de brug zover mogelijk weg van de Sint Pietersberg en ons thuisadres. Hier kunnen we niks mee. De pony's horen thuis op de Sint Pietersberg, drie van onze pony's zijn op de Sint Pietersberg geboren.
    Kunt u zich vinden in onze zienswijze: teken de petitie
    Bij voorbaat dank hiervoor.
    Frank en Jacqueline van den Borne en de paardjes.

  • #2
    Yep is gebeurd.
    Iedereen neemt mij zoals ik ben,.....nu ik nog

    Opmerking


    • #3
      Ook getekend!
      Ik ben bij vlagen geniaal, alleen is het nu windstil!

      Opmerking


      • #4
        Dat höb iech ouch gedoon, want die bajkes stoon dao good en hure dao toes.
        Mestreechter Geis mage beleve
        en dat door te kinne geve.
        God, wat is dat sjiek ! © Wigo

        Opmerking


        • #5
          Waarom?

          Oorspronkelijk geplaatst door Breur Bekijk bericht
          Waarom ??

          Beste mensen,
          (..)
          De Gemeente Maastricht en Natuurmonumenten vinden dat de pony's er niet thuis horen.
          Zij zullen er alles aan doen om de pony's van de Sint Pietersberg weg te krijgen.(...)
          Ik vind het op voorhand een sympathieke petitie en wil ze best tekenen.
          Toch wil ik wel weten waarom de gemeente Maastricht en Natuurmonumenten die pony's daar weg wil hebben cq waarom zij vinden dat de pony's er niet thuis horen?

          Dan kan ik mij een oordeel vormen en teken ik waarschijnlijk wel de petitie.
          Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

          Opmerking


          • #6
            De paardenweien naast Chalet Bergrust aan het losloopgebied toegevoegd

            Dagblad De Limburger 22 september 2012.

            PIETERSBERG Honden ook op paardenweien

            ‘Bijna akkoord losloopgebied’

            door Vikkie Bartholomeus

            MAASTRICHT – Het hart van het hondenlosloopgebied op het plateau van de Sint Pietersberg wordt afgesloten om de natuur hier een kans te geven. Ter compensatie worden de paardenweien naast Chalet Bergrust aan het losloopgebied toegevoegd.
            Dit is de kern van een compromis dat in de maak is tussen gemeente, Natuurmonumenten en Stichting de Gebete Hoond.
            Niek Vreuls van de Gebete Hoond is gematigd enthousiast over het compromis. „Het is een heel eind in de richting gekomen van wat wij willen. Het totale oppervlak blijft nagenoeg gelijk.”
            Een woordvoerder van de gemeente bevestigt dat het overleg „de goede kant op gaat”. Een concrete tekening van het nieuwe hondenlosloopgebied wil hij nog niet vrijgeven. Ook Frank Baselmans van Natuurmonumenten bevestigt dat partijen „dichtbij een oplossing” zijn. Er moeten volgens hem alleen nog een aantal details uitgewerkt worden.
            Grote vraag is of de achterban van de Gebete Hoond akkoord gaat met het voorstel. Het is de bedoeling binnenkort een bijeenkomst te houden waar hondenbezitters worden geïnformeerd. Meer dan duizend hondenbezitters hebben onlangs een burgerinitiatief ondersteund om het losloopgebied exact zo te houden zoals het nu is. „Het wordt inderdaad spannend”, erkent Niek Vreuls.
            Hij benadrukt dat de Gebete Hoond het burgerinitiatief formeel niet kon steunen, omdat de stichting in overleg is met de gemeente. Het burgerinitatief kiest voor de compromisloze ‘harde lijn’, terwijl de Gebete Hoond bereid is ook andere belangen mee te wegen. Al vindt Vreuls het tegelijkertijd „absurd dat zo’n klein stukje grond heilig wordt verklaard voor de natuur”. De Gebete Hoond wil niet alleen hondenbezitters raadplegen over het bereikte compromis, maar ook deskundig advies inwinnen. Zo wil de stichting duidelijk hebben of het verstandig is het terrein formeel de bestemming ‘hondenlosloopgebied’ te geven, of een meer algemene aanduiding als ‘natuur en recreatie’.
            Het hondenlosloopgebied wordt 1 november besproken in de raad. "

            Opmerking


            • #7
              Eerste heb ik dus een petitie getekend voor het hondenlosloopgebied in stand te houden, maar het gevolg daarvan is dat de Pony's weg moeten.

              Nu dus een petitie om de Pony's te behouden......
              Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

              Opmerking


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door Pier Bekijk bericht
                Eerste heb ik dus een petitie getekend voor het hondenlosloopgebied in stand te houden, maar het gevolg daarvan is dat de Pony's weg moeten.

                Nu dus een petitie om de Pony's te behouden......
                Straks nog eentje voor de wandelaars?

                Opmerking


                • #9
                  De pony's horen thuis op de Sint Pietersberg

                  Volgens mij waren er vroeger geen pony's op de Sint Pietersberg. Het was een gebied van landbouw. Korenvelden, aardappelen, suikerbieten en op de hellingen tuinbouw zoals kool sla prei enz. Alleen op het Belgisch gebied bij Hoeve Kaats waren koeien en stond er een enkel Belgischtrekpaard.
                  Jullie willen er paarden hebben staan, niks mis mee maar onderhoud dan ook de wandelpaden die door de paarden volledig kapotgelopen worden.
                  Scces er mee. Herman.

                  Opmerking


                  • #10
                    Alles is aan verandering onderhevig. Wie de Pietersberg 'authentiek' wil houden, moet de mens verjagen, niet de dieren. Dus alle bebouwing en asfalt weg, het ENCI-gat opvullen en alles terugbrengen tot het oerbos dat er eens was. En ja, dáár liepen ooit paardjes in rond. Geen ponies, maar onagers en Przewalski paardachtigen.
                    Last edited by Clio; 21 februari 2013, 06:26.

                    Opmerking

                    Bezig...
                    X