Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Fokrammen gestolen.

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • Fokrammen gestolen.



    Acht fokrammen gestolen in Maastricht
    04-02-2012 | 16:6|Maastricht
    De afgelopen dagen zijn acht fokrammen gestolen uit een weidegebied op de Sint Pietersberg in Maastricht. De beesten zij eigendom van de Schaapskooi Mergelland uit Epen (L). De dieren werden vorige zondag door een herder naar de omheinde Zonnebergweide gebracht, in de buurt van de als zodanig bekende Zonneberggrot. Vrijdagmiddag ging hij naar het weiland om te kijken of alles in orde was en ontdekte hij de diefstal. Gezien de gootte en het gewicht van de dieren moet er een transportmiddel zijn gebruikt om de dieren te vervoeren.

    © Copyright Politie Limburg-Zuid 2010

  • #2
    Alles komt goed...

    Soms zit 't mee in 't leven:
    ‘Gestolen’ fokrammen Sint Pietersberg terecht; warmere plek opgezocht

    Volgens Maastricht Aktueel bezoeker en lezer Ben Peters zijn de fokrammen, waar zaterdag van gedacht werd dat ze op de Sint Pietersberg gestolen waren, terecht. Hij weet te melden dat de beesten het waarschijnlijk een tikkeltje te koud vonden aan de oostelijke zijde van het plateau van de Sint Pietersberg en een warmere plek opgezocht hebben. Dat lukte door een gat in de omheining te vinden.


    (bron: http://www.maastrichtaktueel.nl/gest...lek-opgezocht/)

    Opmerking


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door wim54
      ‘Gestolen’ fokrammen Sint Pietersberg terecht; warmere plek opgezocht

      Volgens Maastricht Aktueel bezoeker en lezer Ben Peters zijn de fokrammen, waar zaterdag van gedacht werd dat ze op de Sint Pietersberg gestolen waren, terecht. Hij weet te melden dat de beesten het waarschijnlijk een tikkeltje te koud vonden aan de oostelijke zijde van het plateau van de Sint Pietersberg en een warmere plek opgezocht hebben. Dat lukte door een gat in de omheining te vinden.
      http://www.maastrichtaktueel.nl/gest...lek-opgezocht/
      Fijn dat je het ook gelezen hebt, Wim. Het stond er namelijk al

      Opmerking


      • #4
        en iech sukkel mer de ganse tied dinke tot (aoch)Breur ontvoerd waor...

        ter verduidelijking: omdat het onderwerp "fokrammen" was...dus neet to Breur ze geklawt had...
        Last edited by ; 5 februari 2012, 14:18.

        Opmerking


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door olijfje
          ik blijf 't een raar woord vinden "Fokrammen" ik leg de klemtoon steeds verkeerd als ik 't lees :(
          Dat ben ik met je eens. In een schaapskudde worden slechts enkele rammen behouden voor het fokken. Alle andere mannelijke dieren belanden voor hun eerste verjaardag als lamsboutje in de pan.

          'Fokrammen' is dus dubbelop. Maar ja, je hebt ook 'fokstier' en 'fokvee', en volgens de analogie-regel van de Nederlandse taal mag je dan vergelijkbare combinaties maken.

          Opmerking

          Bezig...
          X