Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Stichting Oud Sint Pieter

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • #16
    Oorspronkelijk geplaatst door Breur Bekijk bericht
    De meest exotische bezoeker was volgens mij de vice-consul van Zaïre en dat was een Maastrichtenaar.
    Breur,

    Dhr. P. is geen vice-consul maar honorair-consul van Congo, het voormalige Zaïre.

    Tenminste als je dhr. P., een geboren en getogen Maastrichtenaar, bedoelt.
    Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

    Opmerking


    • #17
      Die heer P. van jou is geen Mestreechteneer, die is toch van Sittard of Heerlen?
      Ik ben bij vlagen geniaal, alleen is het nu windstil!

      Opmerking


      • #18
        Oorspronkelijk geplaatst door olijfje
        Huh, ik dacht koning van Somey (als we het over Arthur Paes hebben tenminste die in sittard is geboren)
        Ik bedoelde een zekere Pieters uit Maastricht. Volgens mij heeft zijn opa nog Poort Waerachtig gebouwd.

        Opmerking


        • #19
          Oorspronkelijk geplaatst door Pier Bekijk bericht
          Breur,

          Dhr. P. is geen vice-consul maar honorair-consul van Congo, het voormalige Zaïre.

          Tenminste als je dhr. P., een geboren en getogen Maastrichtenaar, bedoelt.
          Dat honorair is inderdaad juist Pier. Maar zeg a.u.b. van de Democratische Republiek Congo. Dan is het helemaal correct volgens mij.

          Opmerking


          • #20
            Oorspronkelijk geplaatst door Breur Bekijk bericht
            Ik bedoelde een zekere Pieters uit Maastricht. Volgens mij heeft zijn opa nog Poort Waerachtig gebouwd.
            Dat lijkt me sterk, gezien het openingsjaar 1888 en de gewoonte van demografen om generaties te tellen in cycli van circa vijfentwintig jaren. En het muiseum bestaat toch nog niet zó lang? De heer Pieters zegt mij in eerste instantie niets. (Heb je weer zo'n Holléndse).
            Last edited by Clio; 8 november 2010, 19:26.

            Opmerking


            • #21
              Oorspronkelijk geplaatst door Clio Bekijk bericht
              Dat lijkt me sterk, gezien het openingsjaar 1888 en de gewoonte van demografen om generaties te tellen in cycli van circa vijfentwintig jaren. En het muiseum bestaat toch nog niet zó lang? De heer Pieters zegt mij in eerste instantie niets. (Heb je weer zo'n Holléndse).
              Inderdaad Breur, bedoel ik de wereldberoemde Maastrichternaar en honorair-consul van de Democratische Republiek Congo, Dhr. Pieters.

              En gelet op de toch al gevorderde leeftijd van dhr Pieters, zou het niet onmogelijk zijn dat zijn opa in 1888 nog heeft meegebouwd, of misschien beter gezegd, heeft meegewerkt aan het openen van de stadswal ten faveure van de Poort Waerachtig.

              De opa zal toen rond de 45-50 jaar oud moeten zijn geweest, schat ik.

              Overigens kende ik dit verhaal nog niet, maar ik zal het de honorair-consul de volgende keer eens vragen als hij op het terrasje zit.

              Kijk eens hoe het hier op MO gaat, we beginnen met de stichting oud St. Pieter en zitten nu zowat op het terras te spreken over de opa van de honorair-consul van de DRC.
              Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

              Opmerking


              • #22
                Oorspronkelijk geplaatst door Clio Bekijk bericht
                Dat lijkt me sterk, gezien het openingsjaar 1888 en de gewoonte van demografen om generaties te tellen in cycli van circa vijfentwintig jaren. En het muiseum bestaat toch nog niet zó lang? De heer Pieters zegt mij in eerste instantie niets. (Heb je weer zo'n Holléndse).
                Steenhouwerij Pieters Tongerseweg. En de aannemer kan wel zijn opa zijn; dat kun je uitrekenen zonder telmachine . Zijn overgrootvader is natuurlijk nog een optie.

                Opmerking


                • #23
                  7 november 2010 werd het recordbezoek van 8060 bezoekers en 267 viervoeters behaald tijdens de 14de editie van het museumseizoen (2010).
                  Bedankt voor het bezoek van een aantal MO-leden en de meegesleepte viervoeters.

                  Onze O. en A. werden niet opgemerkt. Waarschijnlijk waren ze zich "eine pitse" op Slavante.

                  Opmerking


                  • #24
                    Koninklijke onderscheiding (2015):

                    Dhr. Maurice Martens is onderscheiden als Ridder in de Orde van Oranje-Nassau. Maurice en Herman van Wissen geven al een aantal jaren een workshop en informatie over Flora Nederland in de Educatieve stal in hoeve Lichtenberg. Wij feliciteren Maurice van harte met deze onderscheiding!

                    Opmerking

                    Bezig...
                    X