Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Grafmonumenten Sint Pieter

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • Grafmonumenten Sint Pieter

    Bij een ander in het graf

    Adopteer een grafmonument, betaal de restauratie.
    En laat je, als je tijd gekomen is, bij die ander in diens graf bijzetten.

    • Stichting Grafmonumenten Sint Pieter is in 2006 opgericht voor het inventariseren, behouden en restaureren van bijzondere grafmonumenten binnen de voormalige gemeente Sint Pieter (in 1920 geannexeerd door Maastricht).
    • Men wil ook de geschiedenis van de daar begraven personen archiveren, bestuderen en openbaar maken.
    • Voor meer informatie over het adopteren van grafmonumenten voor eigen gebruik en contact zie de website:
      www.grafmonumentensintpieter.nl .

    Individualisering.
    Breur Henket van Grafmonumenten Sint Pieter verklaart de wens om andermans unieke en waardevolle grafsteen te adopteren en te gebruiken uit de individualisering.
    "Dat uit zich tegenwoordig soms in een wanstaltige ratjetoe van grafstenen, waar latere generaties weinig mee zullen kunnen.
    Anders dan met de grafmonumenten die wij proberen te behouden."

    Bovenstaande kunt u lezen in een krantenartikel van dagblad De Limburger, en is als PDF bestand te bekijken c.q. te downloaden.
    Historie is niet alleen het weergeven van de as, maar ook het doorgeven van het vuur.
    Thomas More

  • #2
    Grafplaat herontdekt.

    Zie: http://www.breurhenket.com/Geruimd/Geruimd.htm#Vak_E_40.
    Bestanden bijvoegen

    Opmerking


    • #3
      Koperdieven op het kerkhof.

      Koperdieven hebben vannacht 22 november 2010 huisgehouden op het kerkhof van St. Pieter. Bliksemafleiders en een buitenkraan werden gestolen. Kerkhof onder water. Waarschijnlijk is dit gilde gestoord en snel vertrokken. Gelukkig missen wij niets op de graven van de mensen.
      Zullen nog meer aan beveiliging moeten gaan doen op het kerkhof. Helaas.

      Opmerking


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door Breur Bekijk bericht
        Koperdieven hebben vannacht 22 november 2010 huisgehouden op het kerkhof van St. Pieter. Bliksemafleiders en een buitenkraan werden gestolen.
        Het gaat maar door. Treurig. Nog een geluk dat die koperen Calatrava niet is doorgegaan...

        Opmerking


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door olijfje
          Bij wijze van spreken, hoop ik
          Ik ben er helemaal overheen. Maar het zou zeker een trekker voor Maastricht zijn geworden. En niet alleen voor de koperdieven

          Gaat Breur nu 's nachts met de windbuks op de uitkijk liggen?

          Opmerking


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door El Loco Bekijk bericht
            Gaat Breur nu 's nachts met de windbuks op de uitkijk liggen?
            Ik denk dat ik leden van de PVV uitnodig om hier 's nachts te bivakeren en eventueel zich te bezinnen. Lijkt mij een goede plek. Kopstoten mogen uitgedeeld worden.

            Opmerking


            • #7
              Wat?! Ga je de koperdieven uitnodigen??

              (grapje hoor, iedereen moet stemmen wat-ie wil - of niet stemmen, mag ook)

              Opmerking


              • #8
                Subsidie voor Grafmonumenten Sint Pieter.

                Verheugd kan ik jullie mededelen, dat Monumentenwacht Limburg een subsidie heeft toegekend van ruim Euro 4000,00 ter restauratie van de grafkelder en het grafteken Drabbé op het kerkhof van Sint Pieter te Maastricht.



                In het najaar van 2009 is het Europees initiatief "Sociale Innovatie Instandhouding klein Religieus Erfgoed" (SIRE) gestart. Het project maakt deel uit van Interreg IVa en geldt in eerste aanleg voor een periode van 3 jaar. Vanaf april/mei 2010 kon een beroep worden gedaan op een substantiële bijdrage in het onderhoud en de restauratie van kruisen, kapellen, beelden en ander klein religieus erfgoed. De voorbereiding en coördinatie wordt uitgevoerd door Monumentenwacht Limburg.



                Last edited by Breur; 12 januari 2012, 16:53. Reden: redactie en aanvulling.

                Opmerking


                • #9
                  Proficiat!
                  Ik ben bij vlagen geniaal, alleen is het nu windstil!

                  Opmerking


                  • #10
                    Bedankt elletje. Het is altijd leuk om te ervaren dat het verrichtte werk gewaardeerd wordt.

                    Opmerking


                    • #11
                      Proficiat Breur met het behaalde resultaat.
                      Toegegeven je handtekening berust op waarheid, maar op jouw kerkhof komt er nogeens de ervaring bij.
                      De leefs mer eine kier
                      Iedereen neemt mij zoals ik ben,.....nu ik nog

                      Opmerking


                      • #12
                        Ik geloof dat ik me maar eens moet verdiepen in die adoptiegraven. Op SP blijf je tenminste niet alleen in de kou liggen.

                        Opmerking


                        • #13
                          We kennen zelfs een Carnavalsverenigng op het kerkhof! De prins of prinses moet wel minimaal 5 jaar "liggen". Bovendien mogen ze geen geluidsoverlast veroorzaken; hun activiteiten mogen alleen plaatshebben tijdens de sluitingsuren van het kerkhof en o wee je gebeente als wij troep vinden de volgende dag!

                          Opmerking


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door Breur Bekijk bericht
                            We kennen zelfs een Carnavalsverenigng op het kerkhof! De prins of prinses moet wel minimaal 5 jaar "liggen". Bovendien mogen ze geen geluidsoverlast veroorzaken; hun activiteiten mogen alleen plaatshebben tijdens de sluitingsuren van het kerkhof en o wee je gebeente als wij troep vinden de volgende dag!
                            't is beslist geen dooie boel daar op dat kerkhof!

                            Terecht dat jullie erkenning krijgen van de zijde van de Monumentenwacht. Het is ook bewonderenswaardig wat daar allemaal gebeurt. In meer opzichten geen dooie boel.

                            Opmerking


                            • #15
                              Mooi begin van 2012 en zeer verdiend !

                              Opmerking

                              Bezig...
                              X