Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Maastricht Life & Science Campus

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • Maastricht Life & Science Campus

    Een oud persbericht, maar voor de volledigheid hier nog maar even neergezet:
    Biomedische campus in Maastricht
    Maastricht krijgt een biomedische campus van internationale allure. Deze Life & Science Campus Maastricht moet op den duur 2500 fte aan extra banen opleveren. Het officiële startschot voor de campus wordt vandaag gegeven door vijf partijen: Maastricht Universitair Medisch Centrum+, Universiteit Maastricht, NV Industriebank LIOF, gemeente Maastricht en Provincie Limburg.

    Bron: http://www.maastrichtlifeandsciencecampus.nl, persbericht 15-05-2009
    En zo moet het er volgens www.maastrichtlifeandsciencecampus.nl uit gaan zien:


    Toekomstbeeld Maastricht Life & Science Campus


    Blauw: uitbreiding MUMC+. Rood: MLSC. Groen: overige gebouwen


    Hier moet het allemaal gaan gebeuren (situatie 2009)

    En als bonus dit YouTube-filmpje:
    [ame]http://www.youtube.com/watch?v=K3AkbCbK-2E[/ame]
    Last edited by El Loco; 18 september 2010, 17:01.

  • #2
    Brains Unlimited - 1e fase Life & Science Campus

    Ten zuiden van het Academisch Ziekenhuis Maastricht, aan de zuidkant van de Oxfordlaan, wordt in 2011 begonnen met de nieuwbouw van de Faculteit Psychology and Neuroscience van de UM en een geavanceerd centrum voor hersenonderzoek. Het is de eerste fase van de Maastricht Life & Science Campus. Voor meer informatie over dit 'Brains Unlimited' project, klik op de link. Het nieuwe instituut zal bestaan uit een kantorencomplex, laboratoria en een onderzoeksfaciliteit. Vreemd genoeg zijn er twee ontwerpen in omloop, waarvan de meest recente niet afkomstig is van de website van het architectenburo. Ik zal ze hieronder allebei geven. Ik vermoed dat de tweede variant (laatste twee renders) het definitieve ontwerp is (kleiner bebouwd oppervlak, 3 i.p.v. 4 vleugels, geen groene daken - dat laten ze aan de buren over).




    Oxfordlaan 55 volgens Wiegerinck Architectuur Stedenbouw




    Oxfordlaan 55 volgens http://www.architectenweb.nl

    Opmerking


    • #3
      Oxfordlaan 55/'Brains Unlimited' - update

      Eindelijk beginnen ze daar eens te bouwen:
      14 stenen voor ‘eerste steenlegging’ Brains Unlimited
      Op maandag 3 oktober is de feestelijke eerste steenlegging van het megaproject Brains Unlimited.
      Tijdens deze officiële handeling, op het bouwterrein aan de Oxfordlaan op de Maastricht Health Campus, dragen de belangrijkste stakeholders letterlijk hun steentje bij aan dit project. Hiermee wordt het startsein gegeven voor de bouw van een scannerlab voor hoogwaardig wetenschappelijk onderzoek naar menselijk gedrag en veel voorkomende (hersen)ziekten.

      Lees het hele artikel op www.maastrichtaktueel.nl (29-9-2011)
      Zo moet het worden volgens de laatste impressies van architectenbureau Wiegerinck:





      Opmerking


      • #4
        Foto-update Brains Unlimited, Oxfordlaan 55

        Hier wordt gewerkt:




        Opmerking


        • #5
          Plaatsing tweetal scanners Brains Unlimited

          Oxfordlaan 50, 'Brains Unlimited', nadert zijn voltooiïng. Het scannerlab gaat onderdak bieden aan een drietal (zeer) sterke fMRI scanners van 3, 7 en 9.4 Tesla. Ter vergelijking: ziekenhuizen werken meestal met scanners van 1,5 tot maximaal 3 Tesla. Op 29 mei werd de 3 Tesla scanner in het gebouw geplaatst en op 13 juni volgde de 7 Tesla scanner. De 9,4 scanner wordt waarschijnlijk pas volgend jaar geleverd. Meer over het nut en de kosten van deze scanners in dit artikel op www.observantonline.nl.

          Foto's: http://www.laudybouw.nl/public/laudy...aspx?ItemID=55
          Bestanden bijvoegen

          Opmerking


          • #6
            wat een ongelooflijke saaie boel.
            als er iemand is die dergelijke gebouwen mooi vindt moet vooral eens onder die MRI scanner gaan liggen want dan is er iets ernstig mis met jou.

            mvg
            ik ben verguisd

            Opmerking


            • #7
              Moet functioneel mooi zijn? Of kun je met hetzelfde kostenplaatje "mooier" bouwen?

              Opmerking


              • #8
                Ja wellicht wel, maar ik ken de budgetten niet...

                edit: Ging het niet om allure?

                En toch is ijdele hoop en niets bouwen beter dan om zo iets op mijn CV te hebben staan.
                Omdat men niet verder kon komen dan die banale cellen. (dat is geen architectuur !)

                Ja, het heeft wel wat potentie voor de toekomst, want men kan het als gevangenis aan de belgen verhuren.

                ik voeg er nog iets aan toe terwijl ik mijn bijdrage kan editen:
                IK snap er NIKS van dat DE welstand ZOIETS kan TOE staan.
                Last edited by Antonius; 10 augustus 2012, 15:15.
                ik ben verguisd

                Opmerking


                • #9
                  Met permissie maar een cellenblok is en blijft een cellenblok of het nu bekleed is met carrara of met pluche. (hetgeen overigens ook nog verkwisting is zogezegd een vlag op een modderschuit)
                  Dit project kan mij echt niet bekoren...
                  ik ben verguisd

                  Opmerking

                  Bezig...
                  X