Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Voormalige gemeentehuis Heer

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • SJEF †
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Ingrid M.H. Evers Bekijk bericht
    (De foto heeft nogal wat moiré, maar ik weet niet hoe dat weg te werken).
    Ik heb de foto ook gedownload vanaf de webpagina van het Stadsarchief Born-Geleen-Sittard en nader bekeken.



    1. Het wegwerken van een moirépatroon kan alleen met semi-professionele software.
    2. Het ontstaat bij het scannen van een afbeelding (niet de originele foto) via een flatbed scanner.
    En wel bij een afbeelding die een rasterpatroon bevat, vanuit een boek bijvoorbeeld.
    De gescande afbeeldingen zijn afkomstig uit een boek dat in 1922 werd uitgegeven.
    3. Scan met een resolutie van 300 dpi, liefst 600 dpi.
    4. Voordat de gescande afbeelding wordt opgeslagen als een jpg of jpeg bestand, dient via de software ruis en moiré verwijderd te worden.
    5. Het achteraf verwijderen, en dan ook nog bij jpg afbeeldingen die erg klein zijn, lukt gewoonweg niet; scherpte en kwaliteit worden alleen maar minder, en de moirépatronen blijven zichtbaar.
    6. Een moirépatroon zal (bijna) niet ontstaan bij het scannen van een originele foto.
    Last edited by SJEF †; 10 maart 2010, 12:19. Reden: toevoeging afbeelding

    Leave a comment:


  • Ingrid M.H.Evers
    replied
    Gemeentehuis in 1923

    In 1907 en 1920 werden al stukjes van de gemeente Heer geannexeerd door Maastricht, maar de gemeente verloor zijn zelfstandigheid pas in 1970. Bijgaand een foto van het gemeentehuis in 1923, compleet met kijkkasten voor gemeentelijke aankondigingen tegen de muur. (De foto heeft nogal wat moiré, maar ik weet niet hoe dat weg te werken).
    Bestanden bijvoegen

    Leave a comment:


  • SJEF †
    started a topic Voormalige gemeentehuis Heer

    Voormalige gemeentehuis Heer

    Ook het voormalige gemeentehuis in Heer kent een rijke traditie.
    Middels een PDF bestand leest u er meer over.
    Te bekijken c.q. te downloaden via onderstaande URL.

    http://docs.google.com/fileview?id=0...YmNmNmYz&hl=nl .
Bezig...
X