Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Overlast in Malpertuis

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • Overlast in Malpertuis

    Het blijkt dat niet alleen veel overlast klachten uit Nazareth, Limmel en Wittevrouweveld komen, maar dat ook de wijk Malpertuis klaarblijkelijk gebukt gaat onder een vorm van straatterreur.

    Deze klachten kwamen mij afgelopen weekend ter ore.
    Zo zou de gemeenteraadsfractie van TON, op uitnodiging van een aantal buurtbewoners, afgelopen donderdag ter plaatse zijn geweest en kennis hebben genomen van een aantal "schrijnende gevallen".
    TON heeft n.a.v. haar bevindingen onmiddellijk contact gezocht met de burgemeester.

    Helaas weet ik nog niets te melden omtrent de omvang van deze klachten en/of de aard van de "schrijnende gevallen".
    Wel heb ik begrepen dat de klachten dusdanig ernstig zouden zijn dat burgemeester Onno Hoes vandaag, maandag 5 september 2011, deze klachten al geagendeerd heeft en ze zal bespreken.

    Dit wordt ongetwijfeld vervolgd.
    Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

  • #2
    Marokkaanse jeugd verantwoordelijk gehouden voor overlast

    Vandaag even contact gezocht met "Malpertuis".

    Een buurtbewoner omschrijft de klachten als volgt:
    " De overlast bestaat uit een stel Marokkaanse jongeren, stijf van de dope, die tot ca. 3 uur brullen, zingen, brandstichten (brandweer is reeds diverse malen geweest) en doelloos met hun opgevoerde scooters rondscheuren. Soms zien ze kans om in ons complex binnen te dringen, waar zij zorgen voor een grote zwijnenbende. De laatste keer is de poetsploeg 1 1/2 uur bezig geweest."

    Ik hoop vanuit de buurt nog aanvullende informatie te krijgen en vraag mij af wanneer Dagblad De Limburger of MaastrichtAktueel met dit nieuws komen.
    Last edited by Pier; 5 september 2011, 23:37.
    Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

    Opmerking

    Bezig...
    X