Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Camping de Dousberg

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • Camping de Dousberg

    Afgelopen zondag sprak een Italiaans echtpaar, met een camper, me aan op de Dousberg, "where isse die camping"
    Tja helaas, niet meer hier..

    Maar wat is er dan wel voor in de plaats gekomen vraag ik me zo af..
    Volgens de plannen zou er een heel dorpje komen met vakantie appartmenten..

    http://www.dedousberg.nl/default.asp...kaart.htm&id=6
    Fallor ergo sum

  • #2
    Tja, die website is al tijden niet meer ge-updated. Volgens Kenien op HHF komt dat Dousbergplan er niet. Zal ook wel met de malaise in de woningmarkt te maken hebben. Jammer. Jammer ook van de camping.

    Opmerking


    • #3
      De tamtam meldt mij dat de golfbaan op de Dousberg in zeer zwaar weer zit en zo goed als failliet zou zijn.

      Opmerking


      • #4
        Plannen voor camping bij Maastricht

        Maastricht hoopt dit jaar op duidelijkheid over de kansen om ‘op fietsafstand van de binnenstad' een camping te realiseren.

        Maastricht Van onze verslaggever

        Bij het stadsbestuur zijn ‘diverse particuliere initiatieven' ingediend, schrijft wethouder Gerdo van Grootheest (GroenLinks, ruimtelijke ordening) aan de CDA-fractie in de gemeenteraad. De oppositiepartij houdt een pleidooi om in Maastricht overnachtingsplekken voor kampeerwagens in te richten.Dat zal niet gebeuren, want ‘de gewenste en veiligste plek om met een camper te overnachten is op een camping', schrijft Van Grootheest. Probleem is dat Maastricht sinds de herinrichting van natuurgebied Dousberg met een golfbaan geen camping meer heeft. De zoektocht naar een alternatieve locatie bleef vooralsnog vruchteloos. Terwijl een nieuwe camping een van de harde eisen van de gemeenteraad was, toen het bestemmingsplan voor de Dousberg ruim tien jaar geleden moest worden gewijzigd. Een groot terrein bij buitengoed Meerssenhoven was lange tijd in beeld voor een ecocamping, maar dat plan stuitte op verzet van de landgoedeigenaar. Van Grootheest meldt dat nu twee particuliere campinginitiatieven ‘in de oriëntatiefase' verkeren. www.limburger.nl

        Opmerking

        Bezig...
        X