Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Textielcontainers Maastricht west

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • Textielcontainers Maastricht west

    Ik woon op Daalhof. Tot voor kort moest ik altijd naar Belfort om mijn overtollige textiel (Kleding enzo) weg te brengen. Daar stond op het winkelcentrum naast de Plusmarkt een Textielcontainer, waar ik af en toe gebruik van maakte.

    Die container is weg, bij mijn weten, of hij staat op een andere plek.

    Vandaag moest ik mijn spullen (ik had eens rigoreus de bezem door mijn kledingkasten gehaald) met de hulp van mijn broer wegbrengen, want dichterbij dan de groene containers van de Gamma in Scharn-Noord kon ik niet terecht. Wordt het niet eens tijd dat we op Daalhof ook op dit gebied wat beter bediend worden?

    Ik heb geen auto, dus ik ben met grotere hoeveelheden afhankelijk van anderen. Een tasje met 2 overhemden zou nog wel gaan, maar dat geldt niet voor enkele tientallen hemden, t-shirts en dergelijke.
    I am not a complete idiot. Some parts are missing

  • #2
    Textielcontainers Maastricht-west

    Via de webpagina van de gemeente Maastricht lees ik het volgende.

    Textielinzameling.
    Jaarlijks krijgen vier charitatieve instellingen vergunning voor de huis-aan-huis inzameling van gebruikte kleding.
    Textiel kunt u ook kwijt bij de milieuparken en bij de in de gemeente gevestigde kringloopbedrijven.

    Het Leger des Heils en Stichting Aktie ’68 krijgen jaarlijks een vergunning.
    Door middel van loting wordt bepaald welke twee andere charitatieve instellingen in aanmerking komen voor een vergunning.

    Charitatieve instellingen moeten aan de volgende eisen voldoen:
    • De instelling moet een positieve beoordeling hebben ontvangen van het Centraal Bureau Fondsenwerving (CBF) te Amsterdam.
    • De instelling moet een algemeen belang dienen.
    Historie is niet alleen het weergeven van de as, maar ook het doorgeven van het vuur.
    Thomas More

    Opmerking


    • #3
      Dat zal dus voor een volgende lading zijn.


      Ik heb nog een zooi linkersokken over. Iemand belangstelling?
      I am not a complete idiot. Some parts are missing

      Opmerking

      Bezig...
      X