Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Aldi Herculeshof dicht.

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • Aldi Herculeshof dicht.

    Na terugkomst uit Oostenrijk merkte ik dat er een wijziging had plaatsgevonden in het winkelaanbod op Daalhof. Concreet: de Aldi-vestiging sloot donderdag 19 september 8definitief haar deuren.

    Als ik het me goed herinner, heeft de Aldi het een jaar of 15 uitgehouden op Daalhof. Met de komst van Lidl op de plaats van de Super, merkte je dat de winkel klanten verloor aan de nieuwkomer. Wat daar de oorzaak van was?

    Voor een deel denk ik dat het de uitstraling was, ik vond het de laatste jaren erg rommelig en vuil. Ook maakte ik het geregeld mee dat het personeel onvriendelijk was naar de klanten toe.

    Tja , als je de winkel laat versloffen, dan lopen de klanten weg, ook al is de dichtstbijzijnde supermarkt iets duurder.

    Of dat de enige reden was dat de Aldi haar deuren sloot? Ik hoor ook verhalen dat de bedrijfsleider er geen zin meer in had, mede ingegeven door het uitblijven van een bitter
    noodzakelijke verbouwing.

    Er was ooit sprake van een forse uitbreiding van het winkelaanbod, waarbij een deel van de garages aan de Minervahof zou worden opgeofferd. Die plannen verdwenen al snel in de ijskast. Of de Aldi hier baat bij had gehad? We zullen het nooit weten.

    Er zijn concrete plannen om het Kruidvat te verplaatsen naar het vrijgekomen pand. De Lidl krijgt naar verluidt, dan het pand waar het Kruidvat nu gevestigd is, erbij.

    Ik vraag me af of 1 supermarkt voldoende is om een wijk als Daalhof en Hazendans te bedienen. In de tijd dat de Aldi kwam, was de Hazendans er immers nog niet.
    Last edited by Haas; 21 september 2013, 09:24.
    I am not a complete idiot. Some parts are missing

  • #2
    Was deze Aldi ook niet een paar keer achter mekaar overvallen?
    Me dunkt dat dan de zin snel over gaat en men sluit. Of dat de reden is?

    Overigens is één supermarkt toch wel genoeg daar, op korte afstand zit nog de Plus op Belfort en als je ietsje verder kunt gaan en de mogelijkheid hebt (auto) dan zit je zo op Malberg bij de Jumbo en Aldi aldaar of in de Brusselse Poort bij de AH en C1000.

    Opmerking


    • #3
      Wat is schokkender vind is, dat zoveel winkels in Maastricht hun deuren moeten sluiten .

      Opmerking


      • #4
        Overzicht recente faillissementen en surseances in Maastricht

        WijzigingBedrijfsnaamVestigingsplaatsKVK-nummerPDF19-09-2013(voorheen) Frituur Wolder
        Monseigneur Vranckenplein, 6213 HL Maastricht
        Maastricht5227333412-09-2013Wim Knols Beheer BV
        Sandersweg, 6219 NW Maastricht
        Maastricht1462277712-09-2013Lawson Travel Group BV (hodn Amelia Discover The World)
        Oude Tweebergenpoort, 6211 TD Maastricht
        Maastricht5638715612-09-2013Id3d Dienstverlening
        Aartshertogenstraat, 6226 XM Maastricht
        Maastricht5149296205-09-2013Hof Van Lenculen BV (hodn Hotel Les Charmes)
        Lenculenstraat, 6211 KR Maastricht
        Maastricht1409721229-08-2013Him Web Media BV
        Severenstraat, 6225 AH Maastricht
        Maastricht5121596929-08-2013Beomaastricht BV (hodn (voorheen) Bang & Olufsen Maastricht)
        Avenue Ceramique, 6221 KX Maastricht
        Maastricht1408090629-08-2013Cauberg-huygen Beheer BV
        Parkweg, 6212 XN Maastricht
        Maastricht0505106422-08-2013Nea Textielagenturen BV
        Brusselsestraat, 6211 PC Maastricht
        Maastricht1707111115-08-2013You're Special BV (hodn Chi Qui Yamp#42ours)
        Stokstraat, 6211 GB Maastricht
        Maastricht1408692215-08-2013Siab VOF
        Helmstraat, 6211 TA Maastricht
        Maastricht1409410515-08-2013Siab BV (hodn Siab VOF)
        Lammergierstraat, 6215 AH Maastricht
        Maastricht1409410415-08-2013(voorheen) Taxi Concept
        Sint Annalaan, 6214 AA Maastricht
        Maastricht1409036715-08-2013Ego 66 BV (hodn Siab VOF)
        Rechtstraat, 6221 EJ Maastricht
        Maastricht1408791415-08-2013Cobe Constructies BV
        Klipperweg, 6222 PC Maastricht
        Maastricht1406225308-08-2013Art Maastricht BV
        Maastrichter Smedenstraat, 6211 GK Maastricht
        Maastricht5701462001-08-2013Stichting Berregratte
        Mergelweg, 6212 XE Maastricht
        Maastricht1462842401-08-2013(voorheen) Novaglas Maastricht
        Punterweg, 6222 NW Maastricht
        Maastricht1462567601-08-2013Stichting Buurtcentrum De Heeg En Omstreken
        Koningin Emmaplein, 6211 NG Maastricht
        Maastricht1407948901-08-2013Ceramiek Travel BV (hodn Ceramic Travel)
        Koningin Emmaplein, 6211 NG Maastricht
        Maastricht1407779125-07-2013Guus Mihl BV (hodn Restaurant Evita)
        Wycker Brugstraat, 6221 EB Maastricht
        Maastricht1409228425-07-2013BV Franken Bedrijfsmakelaardij Oz
        Science Park Eindhoven, 5692 EA Maastricht
        Maastricht1462161525-07-2013(voorheen) Genius Capital Group
        Stellendaal, 6228 GB Maastricht
        Maastricht1409448011-07-2013Meubelatelier Hustinx BV
        Karveelweg, 6222 NH Maastricht
        Maastricht1408773210-07-2013American Woods BV
        Kruisdonk, 6222 PH Maastricht
        Maastricht5203509304-07-2013Brema-air BV (hodn Brema-air BV)
        Korvetweg, 6222 NE Maastricht
        Maastricht1463086004-07-2013Research Instituut Voor Kennis-systemen BV (hodn Research Instituut Voor Kennis-systemen)
        Maastrichter Pastoorstraat, 6211 BV Maastricht
        Maastricht1462807204-07-2013Piekfijn Kappers Exclusief BV (hodn Piekfijn Kappers Exclusief)
        Meerssenerweg, 6222 AG Maastricht
        Maastricht1411243604-07-2013Afflux BV
        Achter de Barakken, 6211 RZ Maastricht
        Maastricht1406388327-06-2013Wim Knols Bouwmaatschappij BV
        Sandersweg, 6219 NW Maastricht
        Maastricht14628966

        Opmerking


        • #5
          Markie, als 1 supermarkt op Daalhof in jouw ogen genoeg is, dan is op Malberg en in Brusselsepoort 1 supermarkt ook genoeg. Belfort is een stuk kleiner dan die wijken, en kan mijns inziens inderdaad toe met 1 supermarkt.

          Voor het overige kan ik me vinden in wat je zegt, die overval of overvallen zullen een rol hebben gespeeld.
          I am not a complete idiot. Some parts are missing

          Opmerking


          • #6
            Overigens kwam tijdens de ''dag van de klant'' gisteren nog een ander aspect aan bod:


            Aldi beconcurreerde zichzelf door ook op Malberg nog een vestiging te openen, waardoor veel klanten die vanuit omliggende wijken zoals Pottenberg en Caberg naar Aldi-Daalhof kwamen, nu een vestiging kregen die dichterbij ligt voor hen (Volksplein is nou niet bepaald een visitekaartje voor de Aldi.......), ze gingen voortaan naar Malberg. Nieuw, ruimer opgezet dan Daalhof.

            En zo draaide Aldi de ene vestiging de nek om ten voordele van de andere.
            I am not a complete idiot. Some parts are missing

            Opmerking


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door Haas Bekijk bericht
              Overigens kwam tijdens de ''dag van de klant'' gisteren nog een ander aspect aan bod:

              ...

              En zo draaide Aldi de ene vestiging de nek om ten voordele van de andere.
              Aldi vestigingen concurreren niet met elkaar.
              Die hebben kosten en vaste lasten.
              De nieuwe vestiging op Malberg is beter geoutilleerd en goedkoper te "bedrijven" voor de eerste 5 jaar.

              Bovendien is het niet de vestiging van Supermarkten die de kleine middenstand doet verdwijnen, maar UW klandizie en EIGEN koopgedrag...
              U blijft klant of U koopt er nooit meer.
              Iets te oud voor re-educatie
              iets te jong voor afdanking
              m.a.w. een stoer Mestreechter joonk

              Opmerking


              • #8
                Dat laatste is zeker waar. Maar het is ook de inrichting van de zaak zelf, en de moeite die de bedrijfsleider erin steekt om er iets van te maken, die de klanten aantrekt, of juist wegjaagt.

                Ik beslis inderdaad zelf om niet bij de Aldi te kopen, als je er als klant het gevoel hebt dat je er niet welkom bent, als het personeel je ongeinteresseerd tegemoet treedt, enzovoorts.

                Daar lag een taak voor de bedrijfsleider, en als die het zelf op bovengenoemde punten laat afweten, dan hoeft het voor de klanten ook niet meer. Overigens werd me dat verteld door een medewerker van Aldi-Daalhof die het geluk had om nu bij Aldi-Malberg te werken.

                Een nieuwe zaak ziet er altijd mooi uit, het is de zaak van de vestigingsmanager om zijn of haar zaak aantrekkelijk te houden voor de klanten. Zodra dat niet meer gebeurt, dan gaan de klanten op de loop.

                Kijk naar wat de Lidl nu doet: deze keten voorziet haar vestigingen voor en na van een nieuwe broodafdeling, die nieuwe klanten moet trekken.
                I am not a complete idiot. Some parts are missing

                Opmerking


                • #9
                  Gaat de Aldi ons sponseren? Lidl mag ook.

                  Opmerking


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door Haas Bekijk bericht
                    Dat laatste is zeker waar. Maar het is ook de inrichting van de zaak zelf, en de moeite die de bedrijfsleider erin steekt om er iets van te maken, die de klanten aantrekt, of juist wegjaagt.
                    Als ik u een prima allround bakker mag noemen: Hermans in de Zakstraat, en echt niet alleen vanwege het GEbak. Probeer eens het zesgranenbrood of de Duitse bollen.

                    Opmerking


                    • #11
                      @Clio helemaal waar en hij is altijd in Maastricht op eerste plaats gekomen met zijn kwaliteit.
                      Nu echter is Lemmens patisserie en brood, met diverse vestigingen in Maastricht op een gedeelde 1ste plaats gekomen. ( mijn inzien)
                      Op Sint Pieter is Lemmens 7 dagen per week open, makkelijk toch
                      Iedereen neemt mij zoals ik ben,.....nu ik nog

                      Opmerking


                      • #12
                        Nu we toch flink afdwalen: waar krijg je de lekkerste beschuit zonder muisjes?

                        Opmerking


                        • #13
                          QUOTE=Breur;190768]Nu we toch flink afdwalen: waar krijg je de lekkerste beschuit zonder muisjes?[/QUOTE]

                          Bij de winkel Ik wens je veel geluk.
                          Weinig kruisjes,
                          Maar veel beschuit met muisjes.





                          Beschuiten los te verkrijgen
                          Iedereen neemt mij zoals ik ben,.....nu ik nog

                          Opmerking


                          • #14
                            Of ergens tijdens een baby bezoekje
                            Kompleminte

                            Toller

                            Opmerking


                            • #15
                              Ja, als je het ding uit je vingers hebt laten vallen, is het beschuit zonder muisjes.......
                              I am not a complete idiot. Some parts are missing

                              Opmerking

                              Bezig...
                              X