Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

De St. Pietersberg van noordelijk Maastricht.

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • #16
    PDF Plan Bellevue.
    Bestanden bijvoegen

    Opmerking


    • #17
      Oorspronkelijk geplaatst door BertoA Bekijk bericht
      Ingrid, ik heb op mijn computer nog een PDF van de fietsgids van 'Rondje Belvedere'. Dat is een 32Km lange route langs het Grensmaas gebied. Mooie route en goede geschiedschrijving maar deze gids is wel na 14 jaar aan een update toe.
      Die fietsroute heb ik nooit gedaan, maar de wandelroute wel. Heel leuk (vond ik). Begon ergens op het Jaagpad en klom over de berg naar het viaduct over de Brusselseweg, en vandaar door het veld terug naar de stad.

      Opmerking


      • #18
        De wandelgids ben ik niet tegengekomen. Ten noorden van de Noorderbrugaanlanding zijn wel veel fietspaden aangelegd maar de wandelaars komen er bekaaid van af. Daarom pleit ik voor nieuwe wandelpaden door het gebied. Ja, het Jaagpad is er en bij het spoortunneltje kan je nog de voormalige stortberg op met een weids uitzicht. Ook de 'verboden' spoorroute richting Smeermaas is de moeite waard om te wandelen.
        In deze post een link naar het 2 pagina visiedocument uit 2003 van de gemeente Maastricht over het plangebied Belve?de?re.
        Verder is er een link naar de pdf Bellevue Uitkijkpunt Voorstel

        Hopelijk is er voldoende belangstelling om dergelijk voorstel van de grond te krijgen.



        Opmerking

        Bezig...
        X