Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Noormannensingel.

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • Noormannensingel.

    Op verzoek van het St. Maartenscollege is de Gemeente Maastricht van plan eenrichtingsverkeer in te stellen tussen het stuk Noormannensingel hoek Scharnerweg en kruispunt met de PPW.

    De redenatie is dat het veiliger wordt voor de rondzwalkende fietsers op weg naar het St. Maartenscollege en komende vanaf de Scharnerweg. Het openbare vervoer mag gewoon twee kanten op door tuffen.

    Dit betekent dat de bewoners van dit gedeelte van het Koningsplein komende vanaf de A2 of Scharnerweg niet meer hun "straat" mogen inrijden vanaf zijde Scharnerweg. Ook de mensen op weg per auto naar de Koningspleinflat kunnen dit niet meer. Zij moeten de route nemen Langs de Tunnel en dan rechtsaf de PPW nemen om de thuisbestemming te bereiken. En wie komen zij dan weer tegen: de rondzwalkende fietsers van het St. Maartenscollege. Idioterie.

    De buurtbewoners is niets gevraagd. Het St. Maartenscollege is ook geen aardige buurtgebruiker. Ze doen van alles voor hun eigen ikkie en veroorzaken met hun leerlingen veel overlast in onze buurt.

    Jullie begrijpen dat de buurtbewoners in actie komen.
    Bestanden bijvoegen
    Last edited by Breur; 23 februari 2011, 11:17. Reden: kaartje toegevoegd.

  • #2
    Mijn zegen hebben jullie: irritant gedoe bovenop bestaand irritant gedoe.

    Opmerking


    • #3
      Het is al heel wat jaartjes geleden, maar ik kan me herinneren dat toen ik daar op school zat, de verkeersstromen van leerlingen twee richtingen uitgingen: oost (de meerderheid, de boeren, waaronder ik) en west (de sjengen). Als boer moest je de Noormannensingel dus oversteken om richting A2/Frankenstraat te gaan, maar ik kan me niet herinneren dat dat nou zo'n gevaarlijke kruising was.

      Ten behoeve van de SMC-leerlingen is over de A2 al een tijdelijke fietsbrug aangelegd (of zijn ze die nog aan het bouwen?). Het lijkt erop dat ze nu elk knelpuntje, waar ook maar íets kan gebeuren, uit de weg willen ruimen.

      Dit past in een tendens, die je tegenwoordig overal ziet: de betuttelende overheid, die probeert elk potentieel gevaar voor de burger weg te nemen. Vaak gebeurt dat op initiatief van een of andere belangengroep. Het gevolg is alleen maar dat de problematiek zich verplaatst: de burger hoeft nog minder zelf op te letten en kan op zijn fietsje nog verder in slaap sukkelen (I-pod luisteren, bellen, enz).

      In Amsterdam heeft zich dat denken o.a. vertaald in het aanleggen van 'fietsgoten' door de hele stad: fietspaden begrensd door betonranden. De bedoeling is dat boze automobilisten zo niet bij de fietsers kunnen komen, maar bijkomend gevolg is dat je als fietser gevangen zit tussen die hoge stoepranden, dat je niet behoorlijk voorbij iemand kunt, dat er in de spits bij kruispunten enorme opeenhopingen van fietsers ontstaan, en dat fietsers inderdaad minder goed opletten omdat ze zich veilig wanen.

      Bemoeizuchtige overheid :(
      Last edited by El Loco; 23 februari 2011, 17:38. Reden: taalfoutjes

      Opmerking


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door El Loco Bekijk bericht
        Ten behoeve van de SMC-leerlingen is over de A2 al een tijdelijke fietsbrug aangelegd (of zijn ze die nog aan het bouwen?). Het lijkt erop dat ze nu elk knelpuntje, waar ook maar íets kan gebeuren, uit de weg willen ruimen.
        Die brug staat er al een tijdje. Zo'n steigerbuisconstructiegedoe. Niet geschikt voor ouderen, rollators en andere hulpmiddelen. Ideaal om fietsen, jezelf of andere zaken naar beneden te gooien en een handige vluchtweg voor "handelaars" en overvallers.

        En ook in Maastricht wordt het verkeer steeds meer opgesloten door betonnen bandjes, grotendeels in het donker niet te zien nog wel.

        Laatst kwam ik een fietsende moeder - een vrouw gebruikmakend van een fiets als voertuig om zich te verplaatsen - tegemoet. Kindje achterop, boodschappen tas aan het stuur, telefoon aan het oor, lette helemaal niet op. Verbieden die hap (let wel niet fietsende huismoeders of kindjes, maar dat niet handsfreegebel als fietser).

        Opmerking

        Bezig...
        X