Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Toestand wegdek Limmel slecht.

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • Toestand wegdek Limmel slecht.

    Het CDA burger-niet-raadslid, Mat Brüll, heeft naar aanleiding van klachten, empirisch onderzoek gedaan naar de slechte staat van het wegdek in Limmel en Nazareth.

    Zijn conclusie is dat delen van straten in deze wijken er slecht tot zéér slecht bij liggen.

    Mat Brüll:
    Ik ben geschrokken van de situatie die ik aantrof. Ik heb mij in mijn onderzoek beperkt tot gaten en scheuren in, en verzakkingen van het wegdek. Die lagen veelal aan de zijkanten van de wegen, waar fietsers hun weg moeten vinden. De veiligheid van fietsers is daardoor in gevaar.”

    Mat Brüll heeft zich tijdens het onderzoek beperkt tot wat is afgesproken in de ‘Monitoring Beeldkwaliteit Maastricht’. Daarin is afgesproken dat de verharding tenminste moet voldoen aan niveau B. Dit niveau wordt afdoende veilig geacht.
    Brüll: “Als ik mij niet had beperkt tot dit criterium was de lijst met gebreken langer geweest dan hij nu is.”

    Het burger-niet-raadslid van CDA Maastricht heeft de betrokken wethouder, André Willems, gevraagd om de betrokken straten opnieuw te monitoren en het niveau terug te brengen naar niveau B (basis), zoals vastgesteld door de gemeenteraad.

    Hier de brief die Mat Brüll stuurde aan wethouder André Willems (SPM).
    (Bron: CDA Nieuws)


    Misschien komen sommige MO'ers wel eens in Limmel.
    Een foto van een voorbeeld van een slecht wegdek kan altijd op MO geplaatst worden.
    Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

  • #2
    Staan er niet al genoeg foto's onder de brief van Mat Brüll ?
    't Sjoenste wat Slivvenier aon 'ne mins kin geve
    is es Mestreechteneer te mage leve ...

    Opmerking


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door Koeleköpke Bekijk bericht
      Staan er niet al genoeg foto's onder de brief van Mat Brüll ?
      Oepsss..... ik had niet goed doorgescrolld!

      Jeetje, wat een toestanden!
      Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

      Opmerking


      • #4
        Ja maar Pier, daar heb je personeel voor die dat voor je controleert.......
        't Sjoenste wat Slivvenier aon 'ne mins kin geve
        is es Mestreechteneer te mage leve ...

        Opmerking


        • #5
          Goed werk van Mat.
          Maar dit is dus weer typisch de manier waarop je in deze stad als burger behandeld word door je geliefde overheid. Als je advocaat, arts of grote ondernemer bent krijg je alles gedaan (of tegengehouden). Maar als je bij de Mosa werkt of geen kinderen op de Uni hebt kun je het vergeten.

          Tegelijkertijd trekt de gemeente wel €50.000,-- uit de pot voor wegonderhoud en steekt dat in de tijdelijke verbreding van de Oude Molenweg achter Vijverdal om daar de WK-wielrenners overheen te laten gaan. Waanzin.

          Opmerking


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door Greune Bekijk bericht
            Goed werk van Mat.
            Maar dit is dus weer typisch de manier waarop je in deze stad als burger behandeld word door je geliefde overheid. Als je advocaat, arts of grote ondernemer bent krijg je alles gedaan (of tegengehouden). Maar als je bij de Mosa werkt of geen kinderen op de Uni hebt kun je het vergeten.

            Tegelijkertijd trekt de gemeente wel €50.000,-- uit de pot voor wegonderhoud en steekt dat in de tijdelijke verbreding van de Oude Molenweg achter Vijverdal om daar de WK-wielrenners overheen te laten gaan. Waanzin.
            Op de eerste plaats: Welkom op MO Greune !

            Op de tweede plaats: Inderdaad goed werk van Mat

            Op de derde plaats: Bepaalde beslissingen, o.a. het onttrekken van financiële middelen voor andere doelen en in jouw voorbeeld het tijdelijk verbreden van de Oude Molenweg, daar moeten wij de verantwoordelijke Wethouder en onze raadsleden op aanspreken !
            Last edited by Wigo; 16 september 2012, 21:55.
            Mestreechter Geis mage beleve
            en dat door te kinne geve.
            God, wat is dat sjiek ! © Wigo

            Opmerking

            Bezig...
            X