Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Hoogspanningskabels

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • Hoogspanningskabels






    Overheidsgeld ondergrondse hoogspanningskabels Limmel/Nazareth definitief

    Geplaatst op 09 December 2011
    Tags: albert nuss, den haag, hoogspanningskabels, Limmel, Maxime Verhagen, Nazareth, toezegging

    Wethouder Albert Nuss: “Ik word hier, dat durf ik gerust te zeggen, emotioneel van. Hier is door de bewoners van Limmel en Nazareth zo hard voor geknokt. “
    Wethouder Albert Nuss

    De kogel is door de kerk. Politiek Den Haag heeft vrijdag aan de Maastrichtse wethouder Albert Nuss bevestigd dat de rijksbijdrage van 4,2 miljoen euro, voor het ondergronds brengen van de hoogspanningskabels in Limmel-Nazareth, definitief is. De gemeente Maastricht zegt dat de ministers Donner en verhagen aan Nuss hebben laten weten dat het geld er definitief gaat komen. Twee weken terug zorgde dit inmiddels beladen onderwerp nog voor veel commotie in de maandelijkse gemeenteraadsvergadering. De oppositie liet in een rumoerige vergadering weten weinig of geen geloof meer te hebben in de overheidssteun voor dit project.

    Wethouder Albert Nuss laat aan Maastricht Aktueel weten enorm blij te zijn. “Ik word hier, dat durf ik gerust te zeggen, emotioneel van. Hier is door de bewoners van Limmel en Nazareth zo hard voor geknokt. Nimmer gaven ze op om dit verwezenlijkt te krijgen. Zelf denk ik dat het bezoek van de bewoners aan Den Haag van enorm belang is geweest om deze missie te laten slagen. Dat heeft in Den Haag, weet ik, veel losgemaakt.” Albert Nuss werd vanmiddag door een hoge ambtenaar uit Den Haag van het heugelijke feit in kennis gesteld. “Of het tijdens de wekelijkse ministerraad (red. die wordt altijd op vrijdag gehouden) is beslist weet ik niet. Wel is mij bekend dat zowel minister Donner als minister Verhagen akkoord hebben gegeven. Ik heb – uiteraard – direct contact genomen met verschillende mensen in Limmel en Nazareth. Het een en ander moet nu nog doordringen, maar deze beslissing gaat zo enorm veel betekenen voor de twee wijken en haar bewoners. Limmel en Nazareth worden wijken met toekomst. En dat is voor al die mensen die daar wonen niet meer dan heel erg verdiend.”
    Met de toezegging uit Den Haag is het nu zeker dat de hoogspanningskabels ondergronds gaan. Dat is van groot belang voor de wijken Limmel en Nazareth te upgraden. Een woordvoerder van Albert Nuss zegt: “Alle bijdragen zijn nu gegarandeerd, omdat door de rijksbijdrage nu ook aan de voorwaarde voor de bijdrage van de provincie is
    De hoogspanningskabels bij Limmel gaan - dat is nu definitief - ondergronds.

    voldaan. De kosten voor het ondergronds brengen van hoogspanningskabels bedragen in totaal 10,5 miljoen euro. Dit bedrag wordt bij elkaar gebracht door gemeente Maastricht (2,1 miljoen), provincie (2,1 miljoen, definitieve beslissing volgt in voorjaarsnota), de corporaties Woonpunt en Servatius (2,1 miljoen) en het Rijk (4,2 miljoen). Door de toezegging kan het nieuwe centrumplan voor Limmel en Nazareth nu definitief worden uitgevoerd.”
    In een korte verklaring in een persbericht laten Albert Nuss, de buurtraad Limmel en buurtbelangen Nazareth weten dat het een geweldig resultaat is voor de twee wijken. “Een resultaat dat tot stand is gekomen door de niet aflatende inspanningen van alle bewoners van deze wijken”.

    Bron: www.maastrichtaktueel.nl mèt daank
    Last edited by Pieke Potloed; 9 december 2011, 18:05. Reden: reclame verwijderd
    Kompleminte, Pieke

  • #2
    Prima.

    Opmerking


    • #3
      Goed nieuws voor Limmel!

      Maar.... het is, volgens mij, weliswaar een (grote) stap in de goede richting, maar het provincie moet wel nog in het voorjaar van 2012 even bekrachtigen dat zij ook 2,1 miljoen euro reserveerd voor de verkabeling van Limmel.

      Dat had feitelijk al lang gebeurd moeten zijn. Dit was echter vergeten door de provincie en het college van B&W.
      Dankzij vragen van het CDA is dit punt nu toch weer op de agenda gekomen en zal het vermoedelijk een happy-end krijgen.
      Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

      Opmerking


      • #4
        Hebben ze nu voor niks dat stuk ertusssen gezet? (zie foto)

        Opmerking


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door Equinox Bekijk bericht
          Hebben ze nu voor niks dat stuk ertusssen gezet? (zie foto)
          Nee, dat verhogen van die hoogspanningsmast vond een paar weken geleden plaats in het kader van de A2-ondertunneling. Zie dit artikel op MaastrichtAktueel. Dat had dus niks te maken met het ondergronds brengen van de kabels bij de spoorwegovergang Balijeweg, wat noodzakelijk is om de uitvoering van het centrumplan Limmel-Nazareth mogelijk te maken. Voor meer informatie daarover, zie het wijkontwikkelingsplan Limmel/Nazareth (o.a. p.45).

          Opmerking


          • #6
            Je hebt mensen die, waar ze in de wereld ook zijn, zich blijven focussen op Maastricht

            Pak Jan Hoen, het raadslid van de Christelijke VolksPartij (CVP).
            Dhr. Hoen verblijft momenteel in Zuid-Afrika, maar hij laat ons via een Persbericht het navolgende weten.

            PERSBERICHT.



            De CVP fractie wil haar felicitaties uitbrengen aan het College van Burgemeester en Wethouders, de Buurtraad Limmel en Buurtbelangen Nazareth en alle anderen die het mogelijk gemaakt hebben, met het feit dat de financiering voor het ondergronds leggen van de hoogspanningskabels in Limmel-Nazareth definitief rond is.
            Daarbij een kompliment voor de CDA fractie die de landelijke,de provinciale politiek en het college scherp gehouden hebben.
            Allen proficiat met deze geweldige beslissing.
            Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

            Opmerking

            Bezig...
            X