Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Bloemenbuurt Mariaberg

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • Bloemenbuurt Mariaberg

    Veel aandacht voor Mariaberg in de krant van vandaag, o.a. dit bericht:
    Huizensloop in wijk Mariaberg
    MAASTRICHT – In de Maastrichtse volkswijk Mariaberg is vrijwel een akkoord bereikt over sloop en herbouw van 103 naoorlogse woningen in straten die vernoemd zijn naar bloemen. De bewoners hebben zich ervan laten overtuigen dat grootschalige renovatie van hun huizen (in het buurtje met onder meer Seringenstraat en Orchideeënstraat) ze niet weer voor een periode van vijftig jaar verhuurbaar maakt. Afbreken en herbouwen is de beste optie. Omdat de bewoners opzien tegen grootschalige sloop in één keer, heeft corporatie Woonpunt toegezegd dat het project in vier fasen zal worden opgeknipt. Oplevering van de eerste nieuwbouw is voorzien in 2014.
    (bron: DDL, 29-9-2011)
    In het regionale katern wordt nog vermeld dat het woningaanbod na sloop gevarieerd zal zijn (levensloopbestendig, voor gezinnen en 55-plussers), allemaal in de categorie sociale huur.

  • #2
    Oorspronkelijk geplaatst door El Loco Bekijk bericht
    Veel aandacht voor Mariaberg in de krant van vandaag, o.a. dit bericht:

    In het regionale katern wordt nog vermeld dat het woningaanbod na sloop gevarieerd zal zijn (levensloopbestendig, voor gezinnen en 55-plussers), allemaal in de categorie sociale huur.
    Na herbouw zal min of meer 1 huizenrij komen te staan op de oude veldweg, die globaal vanaf de Ringovenstraat naar de Begoniastraat liep (Vandaar de invallende huizen op de hoek aldaar).
    Trust me, I know what I am doing

    Opmerking


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door klaas
      het is koop en huur.
      ben wezen kijken doch ik vond 273.000 euro .toch iets teveel
      voor wat men bied.
      Verhuis plannen klaas ?

      Opmerking


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door Chauf Bekijk bericht
        Na herbouw zal min of meer 1 huizenrij komen te staan op de oude veldweg, die globaal vanaf de Ringovenstraat naar de Begoniastraat liep (Vandaar de invallende huizen op de hoek aldaar).
        Welkom Chauf op MO en merci voor de informatie in jouw eerste berichtje.
        Hopelijk volgen er meer berichtjes. Vanuit Nuth of .... vaanoet Mestreech !
        Mestreechter Geis mage beleve
        en dat door te kinne geve.
        God, wat is dat sjiek ! © Wigo

        Opmerking


        • #5
          sloop is gedeeltelijk van start gegaan

          Misschien wandelt in Mariaberg niemand van de MO-leden, maar de sloop is eind mei / begin juni gestart.
          Er is al heel wat van het bestand aan sociale woningen verdwenen, maar wat er straks nieuw komt, hoe het er uit gaat zien en van wie de plannen zijn is niet echt makkelijk te achterhalen.

          wie weet meer?

          p.s.
          ja nu pas in 2013 sloop t.o.v. Loco's bericht in 2011

          met vriendelijke groet
          Iets te oud voor re-educatie
          iets te jong voor afdanking
          m.a.w. een stoer Mestreechter joonk

          Opmerking


          • #6
            Van de Anjelierenstraat gaat nummer 19 t/m 33 tegen de vlakte
            Van de Seringenstraat nummer 14 t/m 24 en de complete Orchideeenstraat.


            Hiervoor komen seniorenwoningen in de plaats. Gelukkig voor mij als postbezorger wordt dit complex gelijkvloers, zodat ik ie ellendige trapjes niet iedere keer op hoef te gaan.


            Fase twee omvat een ander deel van de Seringenstraat. En verder is het me niet geheel duidelijk wat er nou precies tegen de vlakte gaat.

            Wat ik wel weet is dat panden die eerst op de nominatie stonden te worden afgebroken, nu zijn gerenoveerd, en voorzien van nieuwe kozijnen.

            Dit betreft de blok waarbinnen de Anemonenstraat, hoge nummers Gentiaanstraat, Andoornstraat, Marjoleinstraat en de hoge nummers van de Florasingel vallen.
            I am not a complete idiot. Some parts are missing

            Opmerking


            • #7
              Ik heb ooit ergens een webpagina gezien over het plan, maar niet meer terug gevonden. Ik kom wekelijks in de buurt. Zal eens kijken of ik die site nu wel vinden kan.
              Trust me, I know what I am doing

              Opmerking


              • #8
                Sloop op Mariaberg

                Heeft iemand foto's gemaakt van de oude situatie? Zou iemand de ontwikkelingen fotografisch een beetje bij willen houden? (We hebben minstens twee leden die daar de hond uitlaten).

                Wat mij opviel was, dat enkele van deze huizen vrij hoge trappen naar de voordeur hadden. Dat is niet gebruikelijk in Maastricht en alleen daarom al registratie waard.

                Opmerking


                • #9
                  Haas is zeer blij met het verdwijnen van die trappen. Overigens zijn in de Anemonenstraat en het overgebleven deel van de Seringenstraat wel nog van die ergerlijke trappen te vinden. Incidenteel zou ik wel een foto kunnen maken, maar aangezien ik die wijk binnenkort kwijtraak aan iemand anders, zal er van enige regelmaat geen sprake kunnen zijn.

                  Gisteren vroeg iemand of ik wist waar hij Anjelierenstraat 21 kon vinden. Ik heb hem gezegd dat hij er pal voor stond........


                  Hij keek naar de resten van de muren.
                  I am not a complete idiot. Some parts are missing

                  Opmerking


                  • #10
                    Zal vanavond wat foto's plaatsen die mijn zus me gestuurd heeft. Ze staan op de telefoon. Kan geen periodieke update beloven.
                    Trust me, I know what I am doing

                    Opmerking


                    • #11
                      De foto's

                      Foto 1
                      Foto 2
                      Foto 3
                      Foto 4
                      Foto 5
                      Trust me, I know what I am doing

                      Opmerking


                      • #12
                        Dank je. Ehhh, dan heb ik de verkeerde gekoppeld.
                        Ik zag overigens dat we een nieuw vliegveld hebben in Maastricht. Foto daarvan volgt.
                        Trust me, I know what I am doing

                        Opmerking


                        • #13
                          Jazeker. Ufo's bestaan echt. Mariaberg levert het bewijs!


                          Had het er nog over met een collega vanmorgen.
                          I am not a complete idiot. Some parts are missing

                          Opmerking


                          • #14
                            Zag vanavond de blauwe lampen. En bij nader onderzoek dus ook de landingsplaats. .
                            Maar dat betekent wel dat er ook de kerk in te komen is en dus foto's te maken, ook vanaf de toren! Dat ga ik uitpluizen.
                            Trust me, I know what I am doing

                            Opmerking


                            • #15
                              Pas op, buitenaardse wezens zijn niet te vertrouwen. Ze zijn uit op de watervoorziening van onze aarde.


                              Overigens zijn de laatste trapjes, nog zichtbaar op de foto's, nu ook weg.
                              I am not a complete idiot. Some parts are missing

                              Opmerking

                              Bezig...
                              X