Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Palace-cinema wordt luxehotel

Sluiten
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

Voortgang Palaceproject

Oorspronkelijk geplaatst door Caesar Bekijk bericht
    De volgende fase zal, waarschijnlijk, de sloop van de garages op de hoek van de Bourgognestraat en Lage Barakken zijn.

Naar verwachting zal men hiermee in de loop van 2010 beginnen.

Ik zal binnenkort een aantal foto's plaatsen van de huidige situatie.

Huidige situatie juni 2010

De panden die afgebroken zullen worden zijn de garageboxen op de Lage Barakken en Bourgognestraat alsmede de panden Bourgognestraat 28 - 30 32 -34 en 36 .
    De panden links van Sebillen blijven gehandhaafd

Voor foto's klik op de volgende link

http://77.164.153.80/Mie%20Mestreech...010/index.html
    Last edited by Caesar; 19 april 2011, 10:50.
    Ik kwam en zag en ben nu weer weg

Opmerking

heb de foto's gezien beste Ceasar,
      mooi
      ik vernam van de ontwikkelaar dat er echter nog tot december een voorbereidingsbesluit ontwikkeld wordt en daarmee sloop en bouw activiteiten op een niveau 0 zijn aanbeland.

dat het plan gebied tot aan de wycker grachtstraat reikt was trouwens wel een heel boeiend (en spannend) nieuwtje.
      mvg
      Iets te oud voor re-educatie
      iets te jong voor afdanking
      m.a.w. een stoer Mestreechter joonk

Opmerking

Gevonden via Nokia OVI, een luchtfoto van het Palaceterrein, zonder fabriekshal.

Opmerking

Tijdelijke parkeerplaatsen

Parkeergarage voor 50 auto’s

WYCK

De voormalige garage van autobedrijf Van Sebillen aan de Bourgognestraat in Wyck gaat vanaf 1 april tijdelijk dienst doen als parkeergarage voor circa 50 auto’s van ondernemers en hun werknemers in deze binnenstadswijk. Sinds de gemeente het pand in 2009 kocht van Garage Van Sebillen vanwege woningbouwplannen en het autobedrijf verhuisde, staat de ruimte leeg. In afwachting van de bouwstart van een nieuw hotel en woningen in deze buurt heeft de gemeente het tijdelijk in bruikleen gegeven aan Maes Vastgoed dat de overdekte garage gebruiksklaar maakt voor parkeerruimte. De parkeergelegenheid is in eerste instantie bedoeld voor leden van Ondernemers Initiatief Wyck. Zij betalen 67 euro per maand om hun auto’s daar te stallen. Ook niet-leden kunnen zich aanmelden voor het reserveren van parkeerplaatsen. Zij betalen 77 euro per maand. De parkeergarage zal in gebruik blijven totdat daadwerkelijk gestart wordt met woningbouw in dat gebied.
          De gemeente kocht het pand indertijd op voor de realisatie van een nieuw stedenbouwkundig plan in Wyck.
          Het gaat om het gebied tussen deWycker Brugstraat, Lage Barakken, Bourgognestraat en Wycker Grachtstraat. Het plan behelst 5 bouwblokken met daarin enkele tientallen zogenaamde ‘urban studios’. 8 heren-huizen, een hotel op de plek van de oude Palace bioscoop en een ondergrondseparkeergarage voor circa 170 auto’s.

Bron: de Ster 18 maart 2011

Last edited by Caesar; 18 maart 2011, 14:54.

Opmerking

Jammer, voorlopig wordt er dus niet gebouwd daar (zoals bijna nergens in Maastricht op dit moment). Inmiddels is er wel een (tijdelijke?) winkel gevestigd in het hoekpand Wycker Brugstraat/Lage Barakken en het lijkt erop dat aannemer Nederlands uit Sibbe (dezelfde van Hermès en Mayfair) hier toch ook iets aan het doen is:

Opmerking

Upgate 30 maart 2011

Ondertussen is de garage en het binnenterrein geschikt gemaakt voor de stalling van 50 voertuigen.
              De poort van de garage naar het binnenterrein is verbreed, het binnenterrein is met grind geëgaliseerd en er is verlichting aangebracht.

Opening vanaf 1 april 2011.

In en uitgang via de Bourgognestraat, de toegang via de Lage Barakken is nu volledig afgesloten.

Bron: Eigen foto TdV
              Last edited by Caesar; 30 maart 2011, 18:55. Reden: aanvulling

Opmerking

Er staat nog niets, maar 't is géén 1 aprilgrap.
                Waarschijnlijk vanaf maandag pas!
                Beter uitzicht toch?
                Ik ben bij vlagen geniaal, alleen is het nu windstil!

Opmerking

Palace-projekt

Vandaag in de krant. Voorlopig nog geen bouwactiviteit daar.
                  Parkeren onder oude bios onzeker
                  PALACE-PROJECT Vrees voor wateroverlast

door onze verslaggever

MAASTRICHT – Het is nog niet zeker of er daadwerkelijk een parkeergarage komt onder de voormalige Palace- bioscoop.

Aanleggen van de garage brengt namelijk problemen met zich mee door de hoge waterstand in Wyck.

Het gemeentebestuur vreest dat de garage bij een flinke regenbui meteen onder water komt te staan. Om dat te voorkomen, moet er bij aanleg van de garage worden gewerkt met een speciaal soort beton, wat de werkzaamheden ongeveer een miljoen euro duurder zou maken.

Maastricht wil graag een garage in Wyck om de Wycker Brugstraat parkeervrij te maken. Of de parkeergarage er wel of niet komt, wordt parkeergarage er wel of niet komt, wordt de komende maanden onderzocht.

Wethouder Gerdo van Grootheest (GroenLinks, stadsontwikkeling) spreekt van een ,,pittige opgave om de garage voor elkaar te krijgen”.

Begin 2012 moet de gemeenteraad de definitieve plannen gaan vaststellen.

In het gebied waar de voormalige bioscoop is gevestigd, komen onder meer een hotel, een welnesscentrum en woningen.

Hoeveel het totale Palace-project gaat kosten, kan de gemeente nog niet zeggen. Daarvoor moeten er eerst nog enkele definitieve besluiten worden genomen, laat een woordvoerder weten. Maastricht verwacht dat in 2014 de schop de grond in kan.
                  Bron: DDL, 18-4-2011

Opmerking

Als er geen garage komt, kan men het autoluw maken van de Wijcker Brugstraat wel vergeten!
                    En kijken wij nog tot 2014 tegen die troep aan? Men zou in 2011 beginnen! :(

Opmerking

Ja, alles ligt zo'n beetje stil op dit moment. Ze zullen ook geen haast maken omdat er op dit moment voor de dure woningen die er moeten komen nauwelijks een markt is. En je weet: als ze 2014 zeggen wordt het 2016...

Opmerking

:(:(:(:(:(

Opmerking

Ach, elk nadeel hep z'n voordeel. Als je straks tegen de yuppenhuizen aankijkt, denk je misschien: "wat was dat toch heerlijk rustiek toen, die parkeerplaats met die ouwe loodsen."
                          Ja, ik zeg ook maar wat...

Opmerking

we zullen toch moeten afwachten....................

Opmerking

dat komt nog....

Opmerking

Presentatie Palace versie 2011-04-12

De gemeente Maastricht heeft de nieuwe planning gepubliceerd betreffende het Palace-complex, zie hier
                                Last edited by Caesar; 19 april 2011, 11:07.

Opmerking

Bezig...
                                X