Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Per se Wyck

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • #16
    Oorspronkelijk geplaatst door Clio Bekijk bericht
    Wordt het niet tijd voor een protestdemonstratie?
    Ja, ja. Jullie zijn allemaal schatten, hoor, maar over auto's (en honden - sorry, elletje) kan ik mij niet druk maken. Ik heb m'n hele leven gefietst, getreind, getramd, gebust en gelopen en een hond heb ik ook nooit gehad. Dus... Antonius, olijfje, Clio: count me out..

    (anderzijds: veel voetgangersstraten vind ik ook dodelijk saai, maar dat gaat dan over iets anders)

    Opmerking


    • #17
      Parkeergarages vind ik ondingen. Veroorzaken veel overbodig rondgerij, zijn vaak onveilig, tochtig etc.
      Wat betreft die paar straten in Wijck: hou het zoals het is, vooral wat betreft het kort parkeren. Ik vind het al niet leuk als je voor een stukje kaas of een bloemetje zelfs met de zo gepromote fiets als vervoermiddel niet even meer voor de winkel mag neerzetten (maar dan wel netjes en niet neerpleuren). Een winkelstraat bestaat nu eenmaal bij de gratie van de klanten en in Wijck moeten veel zaken het hebben, ook van de automobilist die even kan parkeren. De milieurakkers vinden dat niet leuk. Nou en. Zijn zij bereid de winkeliers die het bijltje erbij neer moeten gooien financieel te ondersteunen?
      En zoals door anderen ook reeds opgemerkt, als je niet meer de goddelijke adonis bent dan je dacht ooit geweest te zijn, kom je in aanraking met allerlei fysiek ongemak of nog erger. Dan kan de auto je geweldig behulpzaam zijn.

      Ik zie het nog zover komen dat rollatorgebruikers een rijbewijs moeten halen, apk-keuring, parkeergeld op een aangewezen rollatorstallingplek (en die maken zij natuurlijk weer met een hellingsbaan om in en uit te rollateren). En die niet uit zorg over de veiligheid van deze gebruikers, maar uit ordeningsdrang en kwijlend kijkend naar de inkomstenstroom.

      Moet nu alles zo clean geregeld worden ?

      Opmerking


      • #18
        Oorspronkelijk geplaatst door El Loco Bekijk bericht
        Ja, ja. Jullie zijn allemaal schatten, hoor, maar over auto's (en honden - sorry, elletje) kan ik mij niet druk maken. Ik heb m'n hele leven gefietst, getreind, getramd, gebust en gelopen en een hond heb ik ook nooit gehad. Dus... Antonius, olijfje, Clio: count me out..

        (anderzijds: veel voetgangersstraten vind ik ook dodelijk saai, maar dat gaat dan over iets anders)
        Je bent niet de laatste fietser of voetpadder op aarde El loco.
        Hartstikke fijn en gezond alsook minder gevaarlijk
        maar je mag van me aannemen dat er mensen zijn die alleen al de lengte van de Perse wandelende buiten adem raken, mogen die nu niet meer gaan winkelen met hun privé-autootje?

        Ik zeg maar zo; als de ene oplossing een ander probleem creëert is het een slechte oplossing. Dan kun je het beter laten zoals het is, hetgeen voor alle detaillisten en winkeliers altijd gefunctioneerd heeft EN voor het winkelend publiek. De Perse was en is de slagader waar alles door moet gaan, een bypass is geen optie.
        Geen wonder dat de krimp in Zuid-Limburg en Maastricht ook de bedrijvigheid in zijn algemeen treft als bestaande circulaties door onnozelheid van portefeuille houders kapotgemaakt worden.

        Ook de Stadsbus stopte destijds voor 't Wonder van Wyck en die bedrijvigheid deed de hele buurt goed. Verkeersafwikkeling hoeft geen congestie te veroorzaken, zie ook Wenen volledig 30km zône, maar blokkeer niet een route om mensen in de Qpark te krijgen. (zoals die half geamputeerde Wilhelminabrug)
        Wie heeft er baat bij? Qpark en de Gemeente financien maar niet de burgers.
        mvg
        Iets te oud voor re-educatie
        iets te jong voor afdanking
        m.a.w. een stoer Mestreechter joonk

        Opmerking


        • #19
          Antonius, ik ben het eigenlijk wel met je eens. Ik ga alleen niet zover dat ik met Clio de straat op ga om voor meer parkeerplekken te demonstreren. Ik ben absoluut geen autohater, al klonk dat misschien zo, en ik moet eerlijkheidshalve ook nog even noemen dat ik 20 jaar motor gereden heb (alleen nu eventjes niet). Ben ook zeker geen fietsersbondtype. Die zijn in Amsterdam verantwoordelijk voor al die 'goten', vrijliggende fietspaden met hoge randen, waardoor je tegenwoordig tijdens de spits bij elk kruispunt een enorme ophoping van fietsers krijgt, grrr :(

          Wat ik in Maastricht heel goed vind, dat is het fietsenparkeerbeleid. Ik weet dat daar veel kritiek op is, maar als je door de Amsterdamse binnenstad loopt, waar elk gebouw, elke brug, elk grachtje ontsierd wordt door wel of niet in gebruik zijnde fietsen, en je vergelijkt dat met de Maastrichtse binnenstad, dan kan ik alleen maar zeggen: volhouden dat beleid.

          Opmerking

          Bezig...
          X