Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Charles Vos-cour en Marres Capucijnenstraat Maastricht 2014

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • Charles Vos-cour en Marres Capucijnenstraat Maastricht 2014

    Waar verleden en heden elkaar raken.
    Charles Vos-cour en Marres Capucijnenstraat Maastricht 2014.

    Last edited by Breur; 17 december 2014, 14:04.

  • #2
    film Charles Voscour

    Fraai, Breur !
    Wat ik echter daarin mis is het gedenkteken voor Charles Vos.
    Nou eens geen 'ouderwetse' gevelsteen, maar in een modern jasje van foto's op (achter) plexiglas.
    Je zou wensen dat er in de stad meer van dat soort geveltekens uitgevoerd in eigentijdse technieken zouden komen.

    Kiek ins nao bove !
    http://www.maastrichtsegevelstenen.nl

    Opmerking


    • #3
      Charles Vos-Cour en Marres

      @ Breur, ik sluit me graag aan bij Jef!

      @ Jef, ken je de naam van de kunstenaar? Ik weet één ding te hangen dat hier wel wat van weg heeft., maar dat binnen (gemeentehuis).
      Last edited by Ingrid M.H.Evers; 6 september 2014, 10:48.

      Opmerking


      • #4
        Wellicht missen jullie soms iets met opzet; denk aan een eindejaarsquiz b.v. , maar ook is het zo dat ieders oog iets anders treft. We werken met vier MO- fotografen. Met foto's achter plexiglas heb ik slechte ervaringen opgedaan o.a. op het kerkhof van St. Pieter. Ik zie die dingen daar met de tijd ontkleuren. Als grafelement wel een mooi proces.

        Opmerking


        • #5
          Even voor mijn beeldvorming.

          Is hetgeen ik in bovenstaande film vanaf minuut 1.52 zie een reportage van (de tuin van) Marres aan de Capucijnenstraat?
          En is dat deel van de tuin voor het publiek toegankelijk, zoals het deel van Charles Voscour?
          Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

          Opmerking


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door Pier Bekijk bericht
            Even voor mijn beeldvorming.

            Is hetgeen ik in bovenstaande film vanaf minuut 1.52 zie een reportage van (de tuin van) Marres aan de Capucijnenstraat?
            En is dat deel van de tuin voor het publiek toegankelijk, zoals het deel van Charles Voscour?
            Foto's Marres beginnen op 1.55. 1.52 is nog de ingang Herbenusstraat Charles Voscour. De tijd kan wat verschillen afhankelijk van de internetsnelheid. Ik weet echter niet precies wat in de avonduren op het Charles Voscour gesloten wordt voor niet bewoners/bezoekers.
            Wat betreft Marres - huis voor contemporaine cultuur: openingstijden wo t/m zo van 12.00*-17.00 uur. Vaak openen ook deuren welke normaal gesloten zijn al je het netjes vraagt. Bij brandkasten en cachotten is het wat gecompliceerder.

            Opmerking


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door Ingrid M.H. Evers Bekijk bericht
              @ Breur, ik sluit me graag aan bij Jef!

              @ Jef, ken je de naam van de kunstenaar? Ik weet één ding te hangen dat hier wel wat van weg heeft., maar dat binnen (gemeentehuis).
              Ingrid, informatie over deze plaquette is te vinden op http://www.vanderkrogt.net/standbeel...?record=LI19cg

              In het gemeentehuis? Gaarne wat en waar precies. Ga ik eens op zoek.
              Kiek ins nao bove !
              http://www.maastrichtsegevelstenen.nl

              Opmerking


              • #8
                kwade bedoelingen?

                Oorspronkelijk geplaatst door Breur Bekijk bericht
                Wellicht missen jullie soms iets met opzet; denk aan een eindejaarsquiz b.v.
                Breur, Hoezo missen met opzet?
                Kwam in het filmpje wel een bank, fontein, tegelwand en andere details tegen.
                Bij zo veel (terechte en aangename) aandacht voor het klein-monumentale miste ik hier gewoon die plaquette.

                Met een gewone papieren foto ACHTER plexiglas krijg je natuurlijk verkleuring, maar ik heb me laten vertellen dat als die foto OP het glas is gedrukt, de kleurechtheid hoog is.
                Deze van Charles Vos hangt er nu ook al zo'n 8 jaar en ziet er nog prima uit.
                Kiek ins nao bove !
                http://www.maastrichtsegevelstenen.nl

                Opmerking


                • #9
                  Jos Keulen, kunstenaar

                  Oorspronkelijk geplaatst door Jef-VMG Bekijk bericht
                  Ingrid, informatie over deze plaquette is te vinden op http://www.vanderkrogt.net/standbeelden/object.php?record=LI19cg.
                  Ah, Jos Keulen! Ik dacht al dat ik de hand van de kunstenaar herkende!

                  Er hangt een vergelijkbaar werk van hem in het door het publiek te gebruiken trappenhuis naar de raadszaal, ongeveer halverwege de verdieping. Het is een portret van Anna Cornelia Wynandts-Louis, het eerste vrouwelijke raadslid voor Maastricht. Ik zou er graag een goede hoog-resolutie (kleuren)foto van hebben, maar de enige keer dat ik het heb bekeken, spiegelde het geweldig doordat de westenzon naar binnen viel.
                  Last edited by Ingrid M.H.Evers; 7 september 2014, 10:01.

                  Opmerking

                  Bezig...
                  X