Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Parkeermeters

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • Parkeermeters

    Hallo allemaal,

    Sinds kort zijn er in onze buurt (St.Maartenspoort-Noord) parkeermeters geplaatst, alwaar ik parkeervergunninghouder ben.
    De gemeente wist niet hoe snel ze de bordjes met "Parkeren alléén voor vergunninghouders" moest weghalen. De parkeermeters functioneerden op dat moment nog niet, waardoor er dus "vrij" geparkeerd kon worden.
    Sinds hedenmorgen is de parkeermeter wél in gebruik.
    Ik heb met grote verbazing geconstateerd, dat niet-vergunninghouders nu alléén maar binnen bepaalde uren van de meter gebruik moeten maken.
    De rest van de dag/nacht zijn de (voormalige) vergunninghoudersplaatsen dus "vogelvrij".
    En dit terwijl die vergunning 24-uur geldig is en daar óók door ons, als bewoners, voor betaald wordt !!!!!
    Ik ben er steeds van uitgegaan, dat óók de parkeermeter een 24-uurs-functie zou hebben !!!
    Op de tijden, dat betaald parkeren niet moet (!) , is de vergunning dus waardeloos. Met name tijdens evenementen in de stad (zoals bijv. Preuvenemint) hebben wij als bewoners dus het nakijken. Dit zou inhouden dat het tarief voor zo'n vergunning dus bijna gehalveerd zou moeten worden, maar dat zal wel niet gebeuren !

    Kan mij hier iemand vertellen, tot wie ik mij kan wenden, om mijn bezwaar kenbaar te maken ?

    Alvast bedankt !

    Groetjes,
    Jo

    PS.: Ik weet (nog) niet of er ergens in dit forum al een draadje over dit item loopt, maar dat hoor ik dan graag.

  • #2
    Hallo allemaal,

    Ik heb net nog even goed gekeken en pas gezien, dat op zondagen helemaal NIET betaald hoeft te worden !!!!!

    Even een berekeningetje gemaakt met het volgende resultaat :
    7 dagen per week = 7 x 24 = 168 uren
    Aantal uren betaald parkeren (ma-di-wo-do-vr-za-zo): 10+10+10+13+10+10+0= 63 uren

    Dit betekent, dat de parkeervergunning dus voor 168-63= 105 uren WAARDELOOS is geworden !!!! Dat is omgerekend 62,5 % !!!!!

    Wie-o-wie helpt mij aan een adres c.q. aanwijzing ?

    Groetjes,
    Jo
    Last edited by Jo'54; 1 oktober 2008, 21:07.

    Opmerking


    • #3
      Hallo,

      Volgens mij is de vergunning voor 24-uur !!!
      D.w.z. dat een vergunningshoudersplaats "verboden gebied" is voor iemand ZONDER vergunning en wel 24-uur en 7-dagen.
      Met de invoer van die parkeermeters is dat "verschil" te niet gedaan, waardoor iemand MET vergunning ná 18:00uur gelijk is aan iemand ZONDER vergunning.
      In de eerdere situatie kon je met een gerust hart 's avonds met de auto weg, want er mocht immers niemand komen staan ZONDER vergunning.
      Nu dat niet meer zo is, is het de vraag, of je bij thuiskomst nog wel een plaatsje vind in de buurt van je eigen huis.

      Bedankt voor het adres. Ik zal het aan dhr.Hazeu voorleggen.

      Groetjes,
      Jo

      PS.: Er staat trouwens ook op de meter : "Maximale parkeertijd 2 uur"
      Allereerst kan een buitenlander dat niet lezen en ten tweede is dat volgens mij helemaal een wassen neus, omdat je ook voor bijv. 4 uur geld kunt instoppen als je dat wil.

      Opmerking


      • #4
        In aangrenzende wijken is een soortgelijke regeling. Die vergunningen waren niet voor 24 uur per dag. Niet in Maartenspoort, niet in andere wijken. Ze waren geldig van 7 tot 7, en buiten die tijd was het parkeren kostenvrij.

        Ik ken een straat, waar eerst aan de ene kant vergunningparkeren was, en aan de overzijde betaalde je niets voor het parkeren, Die kant stond tot voor kort altijd bomvol auto´s.

        Sinds er in die straat aan de overzijde ook betaald parkeren is ingevoerd, is het weer rustig in die straat. Uiteraard kwamen er protesten van de aanwonenden, maar die protesten zijn van de hand gewezen.

        Jij maakt je zorgen om het parkeren in de avond-uren, door mensen die daar niet voor betalen, terwijl jij het gevoel hebt dat jij voor hetzelfde, op dezelfde tijd, WEL betaalt. In de straat waar ik het over heb, valt dat echter reuze mee, zoals gezegd: je ziet er slechts de auto´s van de bewoners staan.
        I am not a complete idiot. Some parts are missing

        Opmerking


        • #5
          Dit is de eerste keer, dat ik hoor, dat er een "tijdslimiet" aan de parkeervergunning zit.
          Dat staat niet op de vergunning, noch op de borden aan de parkeerhavens en is bij mijn weten nog nooit eerder genoemd.

          Dikwijls hebben we dan ook nog eens flinke overlast, als het bij de MediaMarkt (te) druk is.
          Dan is zo'n parkeerhaven langs te weg vele malen eenvoudiger voor een buitenlander.
          Dat zal volgens mijn inschatting dus alleen maar erger worden.

          De parkeerwachters laten zich hier maar zelden zien, dus daar heb ik totaal géén vertrouwen in.

          Ik houd jullie op de hoogte.

          Gr.
          Jo

          Opmerking


          • #6
            Na wat zoekwerk, toch gevonden: de nota parkeerbeleid van de gemeente Maastricht.
            Open de webpagina van de gemeente Maastricht.
            Via Beleidstukken -->> Parkeerbeleid kun je een PDF bestand openen met de naam: Uitgebreide Beleidsnota Parkeren.pdf.
            Op de pagina's 16 en 17 (Hoofdstuk 4) komt het Vergunningenparkeren uitgebreid aan bod.
            Misschien 'taaie kost' om te lezen, maar het biedt wel veel informatie.

            Tevens biedt het onderwerp aanpassingen beleidsplan Parkeren de nodige informatie.
            Aan het eind van die webpagina zijn ook weer twee PDF bestanden te openen met de nodige achtergrondinfo.
            Kortom: leesvoer genoeg; maar of het er allemaal duidelijker op wordt??
            Historie is niet alleen het weergeven van de as, maar ook het doorgeven van het vuur.
            Thomas More

            Opmerking


            • #7
              ik ga eens eens een verlopen exemplaar van dien parkeerkaart opvragen, dan kijk ik wat erop staat.

              Ik kan me overigens wel voorstellen dat het rond de Mediamarkt een stuk drukker is, maar dat is eigenlijk ook wel vreemd, omdat daar normaalgesproken vrij parkeren is voor de eerste twee uur dat je daar staat. Ja, die plaatsen worden ingenomen door mensen die de stad ingaan, en de echte klanten van Mediamarkt hebben het nakijken........
              I am not a complete idiot. Some parts are missing

              Opmerking


              • #8
                't Gaat dan niet zo zeer, om de drukte alswel om de beroerde toegankelijkheid van het parkeerterrein van de MediaMarkt, waardoor er al snel op de weg files ontstaan in beide richtingen.

                De MM heeft welliswaar nu besloten, om de plaats van de slagbomen aan te gaan passen, maar ik verwacht, dat dit niet veel zal helpen.

                Uit een van de stukken (aanpassingen parkeerbeleid) waar Sjef me op wees lees ik, dat de verandering van zone : éérst A- nu B-zone een verslechtering is voor de situatie van de bewoners.

                Opmerking


                • #9
                  Hallo Jo,
                  Met grote verbazing heb ik je probleem parkeren gelezen, ongelooflijk.
                  De adviezen en verwijzingen wat je van andere forumleden kreeg zou ik zowiezo uitvoeren.

                  Zelf kan ik met mijn verstand er niet bij, je hebt een parkeervergunning, waar je zonder uitleg en schrijven bijna geen gebruik van kan maken.
                  Een parkeervergunning is toch voor 24 op 24 uur, tenzij anders vermeld door de gemeente.

                  Hebben meer buurtbewoners hier last van, voeg jullie samen, en schrijf een protest, je betaald voor je vergunning.
                  Je hebt geen schrijven gehad van de gemeente dat daar verandering in zou komen, dus je recht heb je nog.
                  En massaal blijven parkeren, de boetes niet betalen, en het voor de rechter laten komen.
                  Dit is zo krom, je huurt een parkeervergunning, je betaald, maar mag/kan ze niet gebruiken, ik weet zeker dat een rechter hier anders over denkt.
                  Trouwens welkom op mestreechonline
                  Iedereen neemt mij zoals ik ben,.....nu ik nog

                  Opmerking


                  • #10
                    Parel,

                    Bedankt voor het welkom heten.
                    Ik lees al een tijdje mee, maar vond het nu tijd, om eens mijn gal te spuien. Daarbij hoopte ik al ,op hulp en morele steun.
                    Die heb ik in zekere zin ook gevonden, waarvoor mijn dank.

                    Vandaag is de eerste dag ZONDER betaalplicht en het is al gelijk prijs; de buurt wordt overspoeld met gratis-parkeerders.
                    Ik kwam vanmiddag thuis en moest lang zoeken voor een plaatsje, waar ik middels vergunning WEL voor betaal.

                    Ik mag ondanks die vergunning nl. NIET gratis parkeren in Q-Park aan de overkant en evenmin op het terrein van de MediaMarkt.

                    Door het plaatsen van de parkeermeters zijn nu een hoop GRATIS parkeerplaatsen gemaakt, die gebruikt worden door mensen, die eigenlijk gebruik zouden moeten maken van bovengenoemde betaal-faciliteiten.

                    BEDANKT MENEER HAZEU, VOOR DE OVERLAST WAAR IK NU ÓÓK NOG EENS VOOR MOET BETALEN :(!!!

                    Gr.
                    Jo

                    Opmerking


                    • #11
                      In het bekende "Bericht uit Maastricht" van week 39; jaar 2008 lees ik een mededeling over de uitbreiding van het combiparkeren in o.a. Sint Maartenspoort-Noord.
                      Lees het gehele bericht via dit PDF bestand.

                      Sint Maartenspoort-Noord.
                      In Sint Maartenspoort-Noord geldt het betaald parkeren van maandag tot en met zaterdag van 08.00 tot 18.00 uur en op donderdagavond tot 21.00 uur.
                      Vergunninghouders kunnen tijdens deze uren gebruikmaken van hun parkeervergunning.
                      Het tarief is € 2,40 per uur met een maximum parkeertijd van twee uur.

                      In het algemeen geldt het volgende voor categorie 15 (de verkeersbesluiten):

                      De verkeersbesluiten liggen vanaf {datum} gedurende 6 weken ter inzage bij de stadsbalie Mosae Forum.
                      Tegen dit besluit kunnen belanghebbenden binnen 6 weken na bekendmaking beroep instellen bij de rechtbank Maastricht, sector bestuursrecht, postbus 1988 te 6201 BZ Maastricht.
                      Ingevolge artikel 6:5 Algemene wet bestuursrecht dient het beroepschrift te worden ondertekend en dient het tenminste te bevatten:
                      a. de naam en het adres van de indiener;
                      b. de dagtekening;
                      c. een omschrijving van het besluit waartegen het bezwaar is gericht;
                      d. de gronden van het bezwaar.
                      Ingeval een dergelijk beroepschrift wordt ingediend, is op grond van artikel 8:41 van de Algemene wet bestuursrecht een griffierecht verschuldigd.

                      Aanvullende info.
                      Op 17 april 2007 heeft de gemeenteraad ingestemd met de “Beleidsnota Parkeren”.
                      In deze nota is besloten, dat in 2008 en 2009 in de huidige gereguleerde parkeergebieden in de B-zone een uniforme parkeerregeling wordt ingevoerd namelijk combi-parkeren.
                      Deze nota voorziet in het invoeren van combi-parkeren in de parkeersectoren Villapark, Sint Pieter, Jekerdal en Sint Maartenspoort-Noord.
                      BESLISPUNTEN:
                      1. Invoeren van combi-parkeren in alle straten van de parkeersectoren Villapark, Sint Pieter, Jekerdal en Sint Maartenspoort-Noord per 1 oktober 2008.
                      2. Invoeren betaald parkeren op de noordelijke ventweg Prins Bisschopsingel per 1 oktober 2008.
                      3. Besluiten ondertekenen.
                      4. De cie SMM in kennis te stellen.
                      5. Dit besluit openbaar bekend te maken.

                      De collegenota is als PDF bestand te lezen.

                      Het instellen van een beroep/bezwaar is dus niet meer mogelijk, daar de gemeenteraad reeds op 17 april 2007 akkoord is gegaan met de invoering van het Combi-parkeren in o.a. Sint Maartenspoort-Noord en de termijn van 6 weken ruimschoots is overschreden.

                      Aanvulling#2.

                      Bericht uit Maastricht week 27 / 2008

                      Uitbreiding combi-parkeren Villapark-Sint Pieter-Jekerdal en Sint Maartenspoort-Noord.
                      Het college van burgemeester en wethouders van Maastricht heeft besloten om per 1 oktober 2008 het combi-parkeren uit te breiden in Villapark-Sint Pieter-Jekerdal en Sint Maartenspoort-Noord.
                      Combi-parkeren wil zeggen dat op alle parkeerplaatsen betaald parkeren wordt ingevoerd.
                      Iedere burger dient dan een parkeerkaartje te kopen bij de betaalautomaat.
                      Bewoners en bedrijven in dat gebied hebben echter de mogelijkheid om een vergunning aan te vragen waarmee zij vervolgens op deze betaalde parkeerplaatsen kunnen parkeren zonder dat zij eerst een parkeerkaartje moeten kopen aan de betaalautomaat.
                      Dit besluit betekent dat de aanwezige vergunninghoudersplaatsen in Villapark-Sint Pieter- Jekerdal en Sint Maartenspoort-Noord worden opgeheven en worden vervangen door betaalde parkeerplaatsen.
                      De bewoners in deze gebieden worden hier met een huis-aan-huisbrief over geïnformeerd en hebben de mogelijkheid om een parkeervergunning voor hun gebied aan te vragen.
                      Het betaald parkeren wordt via zone-borden aangegeven.
                      In Villapark-Sint Pieter-Jekerdal (B-zone) geldt het betaald parkeren van maandag tot en met zaterdag van 08.00 tot 19.00
                      uur en op donderdagavond tot 21.00 uur.
                      Vergunninghouders kunnen tijdens deze uren gebruik maken van hun parkeervergunning.
                      Het uurtarief bedraagt 1,20 euro.
                      Daarnaast kunnen parkeerders voor vijf euro een dagkaart kopen.
                      Ook de blauwe zone op de Glacisweg wordt opgeheven en vervangen door een betaalautomaat waar het eerste uur geparkeerd kan worden voor 0,60 euro per uur.

                      Voor vergunninghouders van Sint Maartenspoort- Noord zal het vergunninghouderstarief van de B-zone gaan gelden (3,29 euro per maand).
                      Het tarief voor het parkeren op een betaalde parkeerplaats wordt 2,40 euro per uur met een maximum parkeertijd van twee uur.
                      Op de noordelijke ventweg van de Prins Bisschopsingel (bij de kazerne) wordt per 1 oktober 2008 ook betaald parkeren
                      ingevoerd.
                      Er kan maximaal vier uur worden geparkeerd tegen een tarief van 2,40 euro per uur.
                      De collegenota en de besluiten liggen vanaf 3 juli vier weken lang gratis ter inzage bij het GemeenteLoket (zie rubriek GemeenteLoket).
                      Last edited by SJEF ; 6 oktober 2008, 09:09.
                      Historie is niet alleen het weergeven van de as, maar ook het doorgeven van het vuur.
                      Thomas More

                      Opmerking


                      • #12
                        Hallo allemaal,

                        Ik heb inmiddels uitgebreid antwoord van dhr.Hazeu.
                        Daarin komt eigenlijk hetzelfde naar voren, als ook in de uitgebreide tekst, die SJEF hier publiceerde.
                        Laat onverlet, dat een "vreemde" de voorkeur geeft aan onbetaald parkeren (met name op zondag) en de parkeergarage en het complex bij de MediaMarkt daarbij tracht te mijden.
                        Ik heb dhr.Hazeu zojuist middels email gevraagd/voorgelegd, om op zijn minst de aanduiding van "Max.2uur parkeertijd" duidelijker EN internationaal begrijpelijker te maken.
                        En evt. het betaald parkeren uit te breiden met de zondag, zodat de garage een aantrekkelijker alternatief wordt en een buurtbewoner met een gerust hart óók eens met de auto op familiebezoek kan, zonder vrees, dat hij bij terugkomst geen plaats meer vindt.
                        Een bonnetje werkt afschrikkend voor de gedupeerde, maar daar is een bewoner niet bij gebaat, want voor die éne foutparkeerder komen er duizend terug en op dat moment is en blijft "zijn" plaats bezet.
                        Een uitspraak van dhr.Hazeu :"De komende weken zult u ervaren dat er meer parkeerruimte zal zijn voor vergunninghouders en bezoekers van bewoners uit uw wijk", durf ik dan ook ernstig te betwijfelen.
                        Ik wacht weer op evt. antwoord.

                        M.vr.gr.
                        Jo

                        Opmerking


                        • #13
                          parkeerbeleid Maartenspoort-Noord

                          Als vergunninghouder boeit het mij niet of ik mijn auto voor de deur of 100 meter verderop moet zetten.
                          De prijs die wij moeten betalen (Maartenspoort-Noord) voor een vergunning is heel schappelijk.
                          Wat mij wel stoort is dat familie en vrienden veel geld moet betalen voor een bezoekje.
                          Zeker als ze voornemens zijn een paar dagen of weekendje te willen komen.
                          Een bezoekerspas waarmee "slechts" de helft van het parkeertarief betaald hoeft te worden is geen optie, een weekend of paar dagen blijft dan nog prijzig.
                          Een bezoekerspas, die iedere bewoner kan aanvragen en waarvoor een X bedrag moet worden betaald en waarmee het bezoek vervolgens gratis kan parkeren, is een variant die in veel andere gemeenten wordt toegepast.
                          Dit lijkt mij een goede oplossing voor dit probleem.

                          Opmerking

                          Bezig...
                          X