Aankondiging
Sluiten
No announcement yet.
Calvarie Abrams look..
Sluiten
X
-
Abrahams look, ik was er één keer in mijn leven met 'n kameraad en vriendin die zijn volle blaas moest ledigen op weg naar huis en daar hebben we dan toch nog een pintje gedronken en destijds nog een sigaretje opgestookt. Overigens waren we de laatste mensen in dat Café op het Terras.
Ik had het zelf nooit gevonden als je van centrum naar west loopt. Kan me wel voorstellen dat er mensen uit het Kommelkwartier en buurt daar vaker komen.
Of dat ook voor al die nieuwe bewoners aan de Polvertoren en Calvariestraat een aanwinst is gezien hun avondrust etc. zal een vraag stuk zijn bij de Gemeente.
Iets te oud voor re-educatie
iets te jong voor afdanking
m.a.w. een stoer Mestreechter joonk
-
Ook voor mij is Abrahams Look onbkend. Dat wil zeggen, ik weet natuurlijk waar de naam vandaan komt. Abraham Citters heeft ijnstelende nacht niet overleefd, en een hoop omwonenden evenmin. Maar ik ben er maar één keer geweest, bij een uitreiking van de prijzen van de MO-quiz, ik geloof in 2012. Ik geloof dat Breur Henket die gelegenheid organiseerde. Als mijn identificatie juist is, zitten de deelnemers dan in Abrahams Look.
Op de foto boven Bien Damen (Elletje), overleden in maart 2025.
Last edited by Ingrid M.H.Evers; 28 juni 2025, 00:12.
Opmerking
-
Ik ben ook maar 1 keer in Abrahams Look geweest en dat was, net zoals bij Ingrid, tijdens de uitreiking van de prijzen van de MO-quiz.
Jouw foto's zijn echter niet van de uitreiking bij Abrahams Look Ingrid, maar van de uitreiking 3 maart 2013 bij d'n Elfde Baog aan de Kesselkade.
De uitreiking bij Abrahams Look was op 5 maart 2017.
Ik weet dat daar ook foto's zijn gemaakt, maar ik heb geen idee meer door wie.
't Sjoenste wat Slivvenier aon 'ne mins kin geve
is es Mestreechteneer te mage leve ...
Opmerking
-
Klopt die foto's zijn niet van bij Abramslook.zag het meteen aan de schilderijen .Oorspronkelijk geplaatst door Koelekopke Bekijk berichtIk ben ook maar 1 keer in Abrahams Look geweest en dat was, net zoals bij Ingrid, tijdens de uitreiking van de prijzen van de MO-quiz.
Jouw foto's zijn echter niet van de uitreiking bij Abrahams Look Ingrid, maar van de uitreiking 3 maart 2013 bij d'n Elfde Baog aan de Kesselkade.
De uitreiking bij Abrahams Look was op 5 maart 2017.
Opmerking
-
In 2016 zijn er foto's gemaakt door Wigo, maar 2017 kan ik ook niet meer plaatsen.Oorspronkelijk geplaatst door Koelekopke Bekijk berichtDe uitreiking bij Abrahams Look was op 5 maart 2017.
Opmerking
Opmerking