Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Luxe appartementen in kraakpand Landbouwbelang

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • #16
    Joop van den Ende is vorig jaar uit zijn vastgoedbedrijf "Living City" gestapt, nadat managers van dat bedrijf in verband werden gebracht met vastgoedfraude. Ik neem aan dat die ontwikkeling de onderhandelingen over een nieuw theater in Maastricht heeft bemoeilijkt.
    Op de site van http://www.belvedere-maastricht.nl/ staat al tijden deze render. Lijkt me hooguit een vage impressie van "hoe 't er zou kunnen uitzien", maar 't is toch niet te hopen...

    Opmerking


    • #17
      Weet iemand hoe Sjef aan die foto's van 1939 kwam?
      Ik wil ze graag gebruiken voor een documentaire over het Landbouwbelang waar ik op het moment aan werk.
      Wie moet ik hiervoor om toestemming vragen?

      Alvast bedankt!

      Opmerking


      • #18
        Oorspronkelijk geplaatst door 't Maike Bekijk bericht
        Weet iemand hoe Sjef aan die foto's van 1939 kwam?
        Ik wil ze graag gebruiken voor een documentaire over het Landbouwbelang waar ik op het moment aan werk.
        Wie moet ik hiervoor om toestemming vragen?

        Alvast bedankt!
        Maike, als je wat recente foto's nodig hebt over activiteiten in de afgelopen paar jaar in het Landbouwbelang, ik heb nog een paar serietjes op voorraad.

        Opmerking


        • #19
          Oorspronkelijk geplaatst door 't Maike Bekijk bericht
          Weet iemand hoe Sjef aan die foto's van 1939 kwam?
          Ik wil ze graag gebruiken voor een documentaire over het Landbouwbelang waar ik op het moment aan werk.
          Wie moet ik hiervoor om toestemming vragen?

          Alvast bedankt!
          Hallo 't Maike,


          ik heb de betreffende powerpointpresentatie en foto's van Sjef op mijn pc staan t.g.v. MO. Helaas, geen bronvermelding of andere documentatie gevonden.
          Last edited by Breur; 18 april 2011, 18:21.

          Opmerking


          • #20
            Oorspronkelijk geplaatst door 't Maike Bekijk bericht
            Weet iemand hoe Sjef aan die foto's van 1939 kwam? Ik wil ze graag gebruiken voor een documentaire over het Landbouwbelang waar ik op het moment aan werk.
            Wie moet ik hiervoor om toestemming vragen?
            Ik denk dat Sjef de foto's van de website van het Landbouwbelang heeft gehaald. Daar is een knop met 'pics and movies', en daarin zit bij 'pics' weer een knop 'LLB-pics', en dan weer 'the building'. Als vierde is daar de reportage uit 1939 te zien.

            Ook op deze site is geen bronvermelding te vinden. Het lijkt mij dat als 't Maike in de documentaire een vermelding maakt van deze herkomst en een oproep doet aan eventuele auteursrechthoudenden, zij in alle redelijk aan de voorwaarden heeft voldaan.

            Wat betreft een mogelijke 'auteur': het zou best eens werk van Frans Lahaye kunnen zijn, maar dat is voorlopig een slag in de lucht.
            Last edited by Ingrid M.H.Evers; 19 april 2011, 01:15.

            Opmerking


            • #21
              Het Landbouwbelang was een Limburgse organisatie die gevestigd was in Roermond. In september 1938 besloot men tot de bouw van een graansilo in Maastricht. Over de bouw vond ik in via het Web bereikbare historische kranten verder alleen nog dit bericht uit eind oktober 1939.

              Misschien zijn voor 't Maike nog enkele teksten van belang over het gebouw en zijn bestemming, die in te zien zijn in de bibliotheek van de TU Eindhoven.
              Last edited by Ingrid M.H.Evers; 19 april 2011, 01:13.

              Opmerking


              • #22
                Oorspronkelijk geplaatst door Ingrid M.H. Evers Bekijk bericht
                Ik denk dat Sjef de foto's van de website van het Landbouwbelang heeft gehaald. Daar is een knop met 'pics and movies', en daarin zit bij 'pics' weer een knop 'LLB-pics', en dan weer 'the building'. Als vierde is daar de reportage uit 1939 te zien.

                Ook op deze site is geen bronvermelding te vinden. Het lijkt mij dat als Maaike in de documentaire een vermelding maakt van deze herkomst en een oproep doet aan eventuele auteursrechthoudenden, zij in alle redelijk aan de voorwaarden heeft voldaan.

                Wat betreft een mogelijke 'auteur': het zou best eens werk van Frans Lahaye kunnen zijn, maar dat is voorlopig een slag in de lucht.
                Dan lijkt me het het handigst om dit aan een van de webmasters van de site van het Landbouwbelang te vragen. Heb jij daar al contact mee?

                Opmerking


                • #23
                  Dank jullie allemaal voor de snelle reacties!
                  Ivo, op het moment gat hetme vooral om het verleden, dat ik helaas niet nu op video kan vastleggen...
                  Breur, zou je me kunnen zeggen hoe groot de fotos zijn oftewel in welk formaat?
                  Ik heb ze nu namelijk als .jpg's, maar weet nog niet hoe dat op groot doek uit gaat zien. Misschien zou het handig zijn om ze als grotere bestanden te hebben, maar misschien maakt het ook niet zo veel uit....Ik zal het de komende dagen eens proberen.
                  Ingrid, ik heb de fotos van het Landbouwbelang gekregen, maar zij weten blijkbaar ook niet waar ze vandaan komen: op een mooie dag lag een CD'tje met deze beelden in de tuin
                  Maar inderdaad, ik zal vermelden dat ik niet weet wie de auteur is als ik het niet kan achterhalen.... Zal mss wel nog in de locale kranten een advertentie zetten of zo... Maarja, als ze min of meer oorspronkelijk van Sjef komen, dan zal dat ook niet veel zin hebben.... Ik zal iig eens het Frans Lahaye-spoor nagaan....
                  Bedankt en een goede avond!

                  Opmerking


                  • #24
                    Reactie op de artikelen (omdat ik nog niet mag quoten...):


                    Oooh die zijn wel erg leuk !!
                    Ik weet niet hoe diep ik in 20 minuten op alle geschiedenis en toekomstplannen kan ingaan... Daar ga ik in mei over nadenken als de pilot klaar is. De oude fotos dienen tot nu toe als intro. Maar morgen lekker verder monteren met foto's van de begintijd als kraakpand. Ik stuur de krantartikelen iig door naar het LBB, daar zullen ze er ook blij om zijn!
                    (Heb je gewoon via google gezocht of met een speciaal trucje??)

                    Opmerking


                    • #25
                      De artikelen komen van de krantensite van het gemeentearchief in Roermond, die echter vooral de midden-limburgse kranten beslaat. Een uitgebreidere site is die van de Koninklijke Bibliotheek in Den Haag (www.kb.nl). De krantendocumentatie van de Stadsbibliotheek (Centre Céramique) zal wel wat meer bieden, maar die moet je ter plekke gaan bekijken.

                      Wat betreft foto's zal er in de collectie van het gemeentearchief ook wel wat zitten (Pieterstraat 7). Met een beetje geluk vind je daar foto's uit de 1939-reeks en is er misschien een maker bekend.

                      Opmerking


                      • #26
                        Oorspronkelijk geplaatst door 't Maike Bekijk bericht
                        Dank jullie allemaal voor de snelle reacties!
                        Ivo, op het moment gat hetme vooral om het verleden, dat ik helaas niet nu op video kan vastleggen...
                        Breur, zou je me kunnen zeggen hoe groot de fotos zijn oftewel in welk formaat?
                        De foto's zijn door Sjef ingescand met 300 dpi en zijn gemiddeld 1600 pixels aan een zijde groot. Het formaat is jpg.

                        Opmerking


                        • #27
                          Als je deze foto's in deze vorm wil downloaden, dan graag een e-mail naar info@pch1.nl Dan krijg je van mij een downloadlink.

                          Opmerking


                          • #28
                            Ik ben vanmiddag even binnengelopen bij de Stadsbibliotheek (Centre Céramique, vierde verdieping).

                            Onder het trefwoord ´silo´ vond ik in de krantendocumentatie (rubriek 725.3) twee artikelen vermeld:

                            LK 18/07/1939, p. 6, k. 2
                            LK 26/10/1939, p. 5, k. 3-6, afbn.

                            LK is Limburger Koerier
                            p. is pagina
                            k. is kolom
                            en afbn is afbeeldingen.
                            Last edited by Ingrid M.H.Evers; 20 april 2011, 22:11.

                            Opmerking


                            • #29
                              Weer een locatiebezoek achter de rug. Het Landbouwbelang zo als het anno 2014 aan de noordzijde uitziet. Over smaak valt te twisten, maar er zijn best enkele leuke schilderingen bij.



                              Kompleminte

                              Toller

                              Opmerking

                              Bezig...
                              X