Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Vrijthof sporen

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • Vrijthof sporen


    Deze foto is met een gsm gemaakt, jullie zien slechts een klein stukje hoe het dek van het Vrijthof is beschadigd.
    Het gehele Vrijthof plein ziet er als bovenstaande foto uit, gemaakt maandagmiddag omstreeks +/- 17.00 uur.

    Gevolg van zondagavond opnamen Flikken met stuntmannen op moters, de remsporen zijn over het totaal Vrijthof zichtbaar.
    Als grote fan van Flikken, in de volgorde van eerst het mooie decor, inhoudelijk komt op de tweede plaats.
    Vraag ik mij toch af, kan dat zomaar, wie draait hier voor de schade op?
    Last edited by SJEF †; 31 juli 2010, 08:35.
    Iedereen neemt mij zoals ik ben,.....nu ik nog

  • #2
    Even terugkomend op mijn opmerking over het Vrijthofdek, mbt opnamen Flikken.
    Mij werd door diverse Vrijthofbewoners, gezegd dat het door de stuntmannen van Flikken was veroorzaakt.

    Net hoor en zie ik op TV Maastricht, dat het dek vernield is door vandalisme, van tot nu toe onbekende personen.
    Op de TV was de vernieling aanzienlijk groter, als op mijn foto overkomt.
    Mijn excuus aan jullie en de crew van Flikken Maastricht.
    Iedereen neemt mij zoals ik ben,.....nu ik nog

    Opmerking


    • #3
      Ik vond het al een beetje vreemd, want op dit moment worden er in een totaal ander deel van Maastricht opnamen gemaakt voor Flikken Maastricht.
      Daarbij, als er al TV opnamen worden gemaakt op een bepaalde lokatie (en dus ook op het Vrijthof), dan merk je dat meteen aan de hoeveelheid mensen van de produktiemaatschappij en de regie-auto's, de touringcars voor de catering en de schmink van de acteurs, de vele statieven voor de belichting, de afzettingen etc. etc..
      Historie is niet alleen het weergeven van de as, maar ook het doorgeven van het vuur.
      Thomas More

      Opmerking


      • #4
        Inderdaad Sjef, je hebt gelijk, er is een naam van de groep gevallen, maar voor het niet bewezen is, schrijf ik hier niets!
        Ongelooflijk het hele Vrijthofdek moet gerestaureerd worden, vandalisme is nog zacht uitgedrukt.
        Iedereen neemt mij zoals ik ben,.....nu ik nog

        Opmerking


        • #5
          Ik bekijk net de webcam van het Vrijthof.
          Je ziet heel duidelijk dat ze rondjes rondom de kiosk hebben gedraaid met hun "scheurijzers".
          Hopelijk kunnen de daders snel opgepakt worden aan de hand van de beelden van de vele bewakings- en beveiligingscamera's die overal hangen op het Vrijthof.
          Historie is niet alleen het weergeven van de as, maar ook het doorgeven van het vuur.
          Thomas More

          Opmerking


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door olijfje
            Vandaag staat in de gazet dat het feestende Turken zijn geweest die hun voetbalzege 'vierden'... Dit wordt vast nog vervolgd..
            Inderdaad deze naam werd genoemd, van harte hoop ik dat dit vervolgd gaat worden, doch is dit enkel mogelijk als getuigen autonummers hebben genoteerd.
            Hetgeen ik van harte hoop!!
            En dan, krijgen we het oude spreekwoord " van een kikker kun je geen veren plukken"!
            Iedereen neemt mij zoals ik ben,.....nu ik nog

            Opmerking


            • #7
              Iets waar hier mee samenhangt (uitzinnige vreugdevieringen als een bepaald nationaal voetbalelftal een wedstrijd in de voorronde heeft gewonnen).
              Gisteren (dinsdag 17 juni) las ik op TT van de publieke omroepen het volgende.
              Een mevrouw met dochtertje op de fiets is bekeurd, omdat ze een stukje op het trottoir fietste.
              De reden: een complete rotonde met aaangrenzende fietspaden was bezet door tienatallen auto's met feestvierende Turken.
              En die bekeurde mevrouw reed veiligheidshalve een stukje over de stoep; en je raadt het al: de tientallen autobezitters werden niet bekeurd voor wegafzetting, verkeerd parkeren, etc.

              Afgelopen dinsdagnacht heeft de Roermondse politie een vrachtwagen voor zandvervoer gedwongen gestopt.
              De reden: uitzinnig feestvierende Nederlanders in die laadbak.
              En kwaad dat die mensen in de laadbak werden op de politie; niet meer normaal...
              Dat zijn mensen die nog niets uit het verleden hebben geleerd.
              Het is meer dan één keer gebeurd, dat iemand van een praal- of carnavalswagen viel, onder de wielen terechtkwam met de dood tot gevolg.

              Zo zie je, dat de ene politie de andere nog niet is.
              Historie is niet alleen het weergeven van de as, maar ook het doorgeven van het vuur.
              Thomas More

              Opmerking


              • #8

                Β© foto Harry Heuts

                De sensationele ontknoping van de voetbalwedstrijd TsjechiΓ«-Turkije (2-3) van zondagavond 15 juni 2008 is sinds maandagochtend 16 juni 2008 zichtbaar op het Vrijthof in Maastricht.
                Omstanders zagen na het duel zo’n twintig auto’s en motoren het plein oprijden en stunts uithalen op het beroemdste plein van de stad.
                "Er is een feestje gevierd", vatte een woordvoerster van het stadsbestuur het gisteren neutraal samen.
                Vermoedelijk door dolblije en trotse Turkse Maastrichtenaren, aldus getuigen.
                Na afloop resteerden geen mysterieuze circels in het graan, maar in het asfalt.
                Last edited by SJEF †; 31 juli 2010, 08:35.
                Historie is niet alleen het weergeven van de as, maar ook het doorgeven van het vuur.
                Thomas More

                Opmerking


                • #9
                  Opwaardering Vrijthof gevraagd

                  PLEIDOOI

                  Lichtmasten geven uitstraling van binnenplaats gevangenis

                  Stichting Vrijthof Binnenste Buiten vraagt het stadsbestuur om een opwaardering van Maastrichts bekendste plein.
                  Ze constateert dat β€˜de intrinsieke waarde’ van het Vrijthof in de loop der jaren is verminderd.
                  Dat gaat ten koste van de aantrekkelijkheid van de stad.
                  Vrijthof Binnenste Buiten ergert zich het meest aan de β€˜ontsierende dominantie’ van drie twintig meter hoge lichtmasten, die het Vrijthof β€˜de uitstraling geven van de binnenplaats van een gevangenis’, schrijft secretaris en penningmeester Piet Nelissen aan het stadsbestuur.
                  Ook β€˜de gemaltraiteerde kiosk, veelal gebruikt als openbaar pissoir’ verdient volgens de stichting een opknapbeurt.
                  De flink gehavende deklaag van de parkeergarage zou vernieuwd moeten worden en β€˜liefst’ een andere bekleding moeten krijgen.
                  In de krant van gisteren (30 juli 2010) zei een woordvoerder van het stadsbestuur dat de vervuil ing van de parelgrindlaag β€˜op natuurlijke wijze’ moet verdwijnen.
                  De tijd daarvoor ontbreekt echter, omdat telkens nieuwe evenementen op het Vrijthof worden gepland, met steeds nieuwe vernielingen als gevolg.
                  Vrijthof Binnenste Buiten heeft nog drie suggesties voor verbetering van het plein: β€˜het ijzeren gordijn van fietsentulpen verwijderen’, β€˜de dagmarktkraampjes verwijderen’ en het opheffen van de parkeerplaatsen aan de westkant van het plein, rechts van de Hoofdwacht.
                  Namens de stichting vraagt Nelissen het stadsbestuur de opwaardering op zo kort mogelijke termijn ter hand te nemen, te beginnen met het weghalen van de lichtmasten.
                  β€˜Bewoners en toeristen zullen dan weer trots zijn op het mooiste plein van Nederland’, besluit hij het schrijven aan de gemeente.
                  Vrijthof Binnenste Buiten vertegenwoordigt pleinbewoners, een deel van de horeca-ondernemers en culturele, kerkelijke en sociale instellingen bij het plein.
                  De stichting bepleit respectvolle omgang met het plein, onder meer door het maar zeer beperkt te benutten voor evenementen.
                  Het stadsbestuur van Maastricht wil nog niet inhoudelijk reageren op de net bezorgde brief.
                  β€žVrijthof Binnenste Buiten krijgt een reactie over hoe het Vrijthof er nu bijligt”, belooft woordvoerder Erwin Gerardu.
                  β€žEr liggen geen plannen om iets met het plein te gaan doen.”

                  31-07-2010
                  Dagblad De Limburger.
                  Historie is niet alleen het weergeven van de as, maar ook het doorgeven van het vuur.
                  Thomas More

                  Opmerking


                  • #10
                    Oei wat kan ik mij boos maken Piet Nelissen is zelf het storende element wat aan de Vrijthof woont.
                    Op ieder evenement heeft hij zware kantekeningen en wil het de grond inboren, uitgezonderd wat hem zint.
                    Daarbij woont Nelissen niet zo heel lang aan het Vrijthof, waar ik mee wil zeggen, hij wist dat het Vrijthof vaak bezet is aan evenementen.
                    Kan je er niet tegen, ga je er niet wonen.
                    Piet heeft een huis in Oirsbeek, dat was / is zijn domicile adres, wat wil hij de stilte van zijn dorp en het voordeel van de stad?:(
                    Iedereen neemt mij zoals ik ben,.....nu ik nog

                    Opmerking


                    • #11
                      Erger je niet zo, Pareltje, da's slecht voor de gezondheid!

                      Deze controverse doet mij denken aan de discussie rond de Maasbrug(gen) begin jaren 1960. De Kennedybrug moest zo dicht mogelijk bij het centrum komen, 'omdat anders het toeristenverkeer de stad links (in de praktijk: rechts) zou laten liggen'. De op- en afritten werd dus dwars door het lieflijke Villapark gelegd. Velen zouden daar tegenwoordig heel anders over denken, zeker ook de systematische verloedering van enkele winkelstraten in aanmerking genomen. (Wat is er met al die winkelketens nog 'eigen' aan bv. de Grote Staat?).

                      Ik vind zelf dat het Vrijthof veel te veel in gebruik is voor tal van evenementen, maar zolang de gemeente geen creatief alternatief weet te verzinnen zullen niet alleen de aanwonenden, maar ook de overige Maastrichtenaren ermee moeten leren leven.
                      Last edited by Clio; 1 augustus 2010, 13:32. Reden: uitbreiding tekst

                      Opmerking


                      • #12
                        Maar Piet Nelissen was in 1984 wel vertrouwensman van de Tennis Club in Oirsbeek.
                        En hij heeft ooit een petitie ondertekend met: Piet Nelissen Oirsbeek.
                        Ik geef je groot gelijk parel; jullie moeten flink ageren tegen die Piet.
                        Richt ook een vereniging op met de naam:

                        Nelissen Piet,
                        wij willen je niet.
                        Historie is niet alleen het weergeven van de as, maar ook het doorgeven van het vuur.
                        Thomas More

                        Opmerking


                        • #13
                          Inderdaad Sjef er gaat geen week voorbij of er staan ingezonden stukken in de krant van Nelissen.
                          Dit allesmet kritiek op het Vrijthof en de ondernemers eromheen, wil hij de horeca brodeloos maken alleen om zijn zin door te drijven:(
                          Tot twee jaar terug kreeg ik van Nelissen wel 4 Γ‘ 5 mails per week, waar is die man mee bezig.
                          Op het laatst heb ik hem en de bovenstaandeadressen gemaild, dat ik geen mail meer wenst te ontvangen.
                          Wij hebben bewust gekozen voor de binnenstad en wisten dat er jaarlijks veel evenementen plaats vonden, die moet je dan voor lief nemen, of elders gaan wonen.
                          Tot mijn verbazing hebben ook een aantal bovenstaande adressen in de mail dit nagevolgd.
                          Weet je nog dat AndrΓ© Rieu een aantal jaartjes geleden wilde stoppen met zijn concerten op de Vrijthof?
                          Dit kwam door de zoon van Nelissen, hij had daar even een cafΓ© en draaide muziek voor zijn gasten van Rieu.
                          Het was zo een kabaal dat het storend was tijdens het concert, de zaak had als naam Luca en was na 3 maanden failliet maar dit terzijde.
                          Hier heb je niets over gehoord van Nelissen
                          Iedereen neemt mij zoals ik ben,.....nu ik nog

                          Opmerking


                          • #14
                            Vrijthof sporen

                            Waarom is er niets op internet te vinden over die stichting "Vrijthof Binnenste Buiten"?
                            Hoe kan het dat die Piet Nelissen en secretaris en penningmeester is van die stichting?

                            Vrijthof Binnenste Buiten vertegenwoordigt pleinbewoners, een deel van de horeca-ondernemers en culturele, kerkelijke en sociale instellingen bij het plein.
                            En wat zijn dan de namen van de pleinbewoners, de horeca-ondernemers, de culturele, kerkelijke en sociale instellingen die de stichting pretendeert te vertegenwoordigen?
                            Indien de stichting "Vrijthof Binnenste Buiten" zo'n grote groep (als hierboven omschreven) zou vertegenwoordigen, dan moet het toch een kleine moeite zijn om dan ook een voltallig bestuur samen te stellen, bestaande uit voldoende mensen die een functie vervullen, maar dan ook meer mensen dan alleen maar Piet Nelissen als secretaris en penningmeester.
                            Kan iemand die nog lid is van de Kamer van Koophandel de statuten en/of stichtingsakte opvragen uit het Handelsregister?

                            Naam: Stichting Vrijthof Binnenste Buiten
                            Vestigingsadres: Vrijthof 30
                            Vestigingsplaats: 6211 LE Maastricht
                            KvK-nummer: 14088848
                            Soort Inschrijving: Rechtspersoon

                            Tevens bestaat er ook nog een andere stichting op het adres Vrijthof 30.

                            Naam: Stichting Vrienden van het Vrijthof
                            Vestigingsadres: Vrijthof 30
                            Vestigingsplaats: 6211 LE Maastricht
                            KvK-nummer: 14088847
                            Soort Inschrijving: Rechtspersoon

                            ========================
                            Ik zie zojuist dat Vrijthof 30 aan de kant van de Hoofdwacht is, tussen Hotel Cabane en Gio's Cucina Casalinga.
                            Misschien moet Piet Nelissen eens wat vaker naar Kapsalon Kopzorg gaan, die helpen hem ook wel van zijn kopzorgen af .
                            Een goede ontvangst in een oase van rust waar professionaliteit de boventoon voert tegen klanken van rustige muziek en waar u de aandacht krijgt die u verdient.
                            Last edited by SJEF †; 1 augustus 2010, 14:45. Reden: toevoeging informatie
                            Historie is niet alleen het weergeven van de as, maar ook het doorgeven van het vuur.
                            Thomas More

                            Opmerking

                            Bezig...
                            X