Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Servaaskermis

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • Servaaskermis

    Zoals de Sint Servaas kermis dit jaar tot uiting komt is nog nooit geweest, een trieste bedoening.
    Ook Stichting Vrijthof Binnenste Buiten, spreekt zijn teleurstelling uit, normaal tegen de kermis, deze stichting vindt dat de kermis, elders in Maastricht moet plaatsvinden.
    Markt is ook geen optie, woensdag en vrijdag zijn bezet door de markthandelaren.
    De Vrijthof is voor andere doeleinden, richting elitair wordt wel gekoesterd.
    De reden is, aangezicht van de monumentale omgeving van het Vrijthof is tijdens de kermis niet zichtbaar.

    De omliggende Vrijtofbewoners worden overspoeld met mailtjes van deze stichting.
    Zo was er ook een omwonende tegen de stads "treintjes", ergernis voor het verkeer dat daardoor te langzaam door de stad kan.

    Een mail wil ik jullie niet onthouden, kritiek mag men hebben, maar geef dan een alternatief, dat deed onderstaande.
    Hoe denken jullie over het idee van Paul Mellaart.

    (kopie van de mail)


    Een tip voor de Maastrichtse bestuurders,


    Bezoek eens de kermis in Parijs, nog geen honderd meter van het Louvre af.
    En wat zal direct opvallen:
    - een mooie historische kermis atracties
    - geen muziek ( ja dat leest u goed )
    - goede bezetting.


    Nu zal wel snel geroepen worden, dat Maastricht geen Parijs is, natuurlijk niet, anders ging ik er ook niet met plezier naar toe.
    En bent U dan toevallig in Parijs, bezoek dan ook het Place de Vosges, aardig omdat het dezelfde afmeting heeft als het 'ons' vrijthof
    alleen staat er mooie bomen, een hek om het binnenplein, en verboden voor evenementen.


    Veel plezier,


    Paul Mellaart
    __________________
    IEDEREEN NEEMT ME ZOALS IK BEN,
    NOU IK NOG
    Iedereen neemt mij zoals ik ben,.....nu ik nog

  • #2
    Ik las in de krant dat de Sint-Servaaskermis was afgegleden naar een soort van hangplek voor jongeren vanaf 12 jaar.
    Ook waren de horeca ondernemers totaal niet te spreken over de loeiharde muziek.
    En de kwaliteit van de attracties was ook nogal ver te zoeken.
    Wanneer de kermisexploitanten op die manier verder gaan, dan graven ze volgens mij toch hun eigen graf?
    Ik zie wel iets in het voorstel van een geluidsarme kermis.
    Het hoeft van mij niet doodstil te zijn.
    Maar geen discodreunen en overige lawaaierige geluiden uit elke attractie.
    Daar heeft niemand wat aan.
    En inderdaad, wat veel volk trekt, is een soort van historische kermis.
    Back to the basic zogezegd.
    Weinig lawaai en toch leuk volksvermaak voor jong en oud.
    Een paar draaimolens voor de kinderen; een kettingcarousel of zweefmolen, een rups, een schiettent, envelopje trekken, touwtje trek, een of twee draaiorgels voor de gezellige muziek, een spiegeldoolhof, enz..
    Historie is niet alleen het weergeven van de as, maar ook het doorgeven van het vuur.
    Thomas More

    Opmerking


    • #3
      Wethouder Jean Jacobs sprak tijdens een tv uitzending van TV Maastricht zij grote teleurstelling uit over deze Sint Servaas kermis.
      Dit was nog nooit voor gekomen, en hoe de strategie er voor de komende kermis uit zal zien, kon hij niet voorspellen.
      Helaas heb ik niet alles gezien om de hele weergaven, van de uitzending te vertellen.
      Volgens insiders, is de plaats op de Vrijthof niet meer betaalbaar, en blijven veel exploitanten massaal weg.
      Indien dit zo zou zijn, let wel ik zeg niet dat het zo is, kan de Gemeente hand in eigen boezem steken.

      De muziek van de kermis exploitanten overheersen elkaar, de een nog luider, en de boxen scherper afgesteld, dan de ander.
      Nee, inderdaad dan is een terrasje op de Vrijthof, niet om echt van te genieten.

      Waarom niet ÊÊn soort muziek, of de decibel verlagen?

      Hetgeen Paul Mellaart schreef over de kermis in Parijs ( onderwerp bekend bij de gemeente) vind ik zo gek nog niet.
      Waarom niet eens een kijkje nemen in Parijs, nee Maastricht kan en hoeft geen kopie te worden, maar ideetjes opdoen is al een kleine winst.

      Over Winterland zijn veel discussies geweest, vaak ook terecht, waarom geen discussie voor een originele kermis op de Vrijthof?
      Ga eens naar bekende plaatsen kijken, waar de kermis een traktatie is voor jong en oud en niet alleen voor hangjongeren, hetgeen nu de Vrijthof overheerste.
      Resultaat,in de avonduren heerst er geen prettig klimaat op de Vrijthof, en blijven veel bezoekers weg.

      Opmerkelijk is, dat Winterland flink onder de loep is genomen, zowel door de Gemeente als de Media.
      Over de treurige en magere kermis, is het radiostilte.
      Iedereen neemt mij zoals ik ben,.....nu ik nog

      Opmerking


      • #4
        Servaaskermis 2009



        Gillende meisjes vormen meestal het bewijs dat het wel snor zit met het vermaakgehalte van een kermis.
        Hun gespeelde angstkreten waren gistermiddag (vrijdag 8 mei 2009) al volop te horen op het Vrijthof, voordat de traditionele Servaaskermis met een kanonschot en het oplaten van ballonnen op gang werd geschoten.
        Eerste indruk: vergeleken met de slappe edities van de afgelopen jaren staat er een trits van 38 gevarieerde attracties, waarvan een aantal in het topsegment.
        Ze bieden vertier voor alle leeftijden, maar vooral de durfals komen aan hun trekken met enkele spectaculaire draai- en wiebelapparaten die ook mensen met hoogtevrees veel kijkplezier verschaffen.
        De Servaaskermis duurt tot en met 17 mei 2009.
        Historie is niet alleen het weergeven van de as, maar ook het doorgeven van het vuur.
        Thomas More

        Opmerking

        Bezig...
        X