Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Sfeerbeelden Centrum Maastricht 1900-1965

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • Sfeerbeelden Centrum Maastricht 1900-1965

    Ik heb me o.a. door FotosMaastricht laten inspireren om met allerlei beelden de sfeer vanaf ca. 1900 - 1965 in met name de bekende winkelstraten te reconstrueren. De beelden zijn gelardeerd met wat oude advertenties. Het materiaal van de 3 warenhuizen zoals V & D, Grand Bazar en Maussen is slechts sporadisch te vinden. MO heeft in ieder geval daar al de nodige aandacht aan besteed. Wat is Maastricht toch veranderd ( en m.i. ten goede ).

    Veel plezier. Er zit een zit een klein muziekje bij. Zet op HD en rechtsonder volledig scherm.

    Last edited by Breur; 17 december 2014, 10:43.

  • #2
    Mooie compilatie in combinatie met de advertenties. Geleidelijk zie je de auto's verschijnen in het stadsbeeld en de niet altijd even charmante verbouwingen van winkelpanden.

    Opmerking


    • #3
      Hartstikke sjiek de foto's. De foto van de Boschstraat op 7.12 heb jij die in je bezit? Kunnen we die gebruiken? Je ziet hier namelijk de toegang tot Passage Du Beel, Op de Beelt.
      Kompleminte

      Toller

      Opmerking


      • #4
        Sjiek gedoon Brour !
        Mestreechter Geis mage beleve
        en dat door te kinne geve.
        God, wat is dat sjiek ! © Wigo

        Opmerking


        • #5
          Toller, wat mij betreft geen bezwaar. Ik had die foto al een tijdje op mijn pc staan en kan de bron niet meer achterhalen. Ik schaam me daarvoor wel een beetje. Als er geen bron bij staat, is de foto meestal ruim verspreid. Maar in dit geval weet ik dat niet zeker. Is de passage daar helemaal links op de foto ?

          Opmerking


          • #6
            Ja de ingang bevindt zich links bij het pand 81. Bedank voor het ter beschikking stellen. Te zijner tijd zul je hem in een gepast stuk historie terug vinden.
            Kompleminte

            Toller

            Opmerking


            • #7
              Bron

              Beste Toller,

              Ik weet inmiddels de bron van de Boschstraat foto met de Passage du Beel. Het is uit het Nationaal Archief, Gahetna.nl

              De foto dateert van 18 januari 1933.

              Opmerking


              • #8
                Mooi, allemaal die oude foto's van Maastricht achter elkaar en ook de advertenties erbij zijn toppie !
                't Sjoenste wat Slivvenier aon 'ne mins kin geve
                is es Mestreechteneer te mage leve ...

                Opmerking


                • #9
                  Petit Paris De Piele Hameleers

                  Toch eens geprobeerd om met het schaarse materiaal de gloriejaren van Petit Paris rond het Amorsplein te reconstrueren. Het is uiteindelijk nog aardig gelukt.
                  Mooi en sfeervol feest was het toen. Zou het nog bij deze tijd passen ? Zet op HD. Passend Frans muziekje zit erbij.

                   

                  Opmerking


                  • #10
                    Mooi!
                    Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

                    Opmerking


                    • #11
                      Sjiek gedoon Brour !
                      Mestreechter Geis mage beleve
                      en dat door te kinne geve.
                      God, wat is dat sjiek ! © Wigo

                      Opmerking


                      • #12
                        Chapeau Brour ! Oude tijden herleven.
                        Ook al heb ik Petit Paris niet persoonlijk meegemaakt omdat ik er nog te jong voor was, echter van mijn ouders heb ik de verhalen gehoord over de gezelligheid en vooral van "De Piele".
                        't Sjoenste wat Slivvenier aon 'ne mins kin geve
                        is es Mestreechteneer te mage leve ...

                        Opmerking

                        Bezig...
                        X