Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Markt

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • Markt

    Is Stefan Gybels van dagblad de Limburger de richting kwijt?
    Heeft hij niet goed op zijn kompas gekeken?
    Hoe het ook zij: groter onzin heb ik nog nooit gelezen!
    Hij verwart de noordzijde van de Markt (Markt-Noord) met de zuidzijde van de Markt (Markt-Zuid).
    Beste Stefan: de Markt-Noord is dat gedeelte van de Markt, waar de Boschstraat begint.
    Je weet wel: waar ook dat standbeeld van Jan Pieter Minckeleers staat met de eeuwig brandende toorts met gasvlam in zijn linkerhand.
    ... Sterker nog, de Markt-Noord is zo ongeveer één grote snackbar, een enkel café, de Tupperware-zaak en het Panhuis daargelaten.
    Stiekem is aan het plein eettent na eettent verschenen.
    Kebabzaak erbij, Burger-King geopend en dat naast de al zittende wokzaak, McDonald’s, Snackpoint, frituur van het eerste uur Reitz en wat dies meer zij.
    Maastricht als walhalla voor de snackende medemens.
    ... enz.; etc..

    Bron: Allebonneur
    © Stefan Gybels
    05-11-2010
    Historie is niet alleen het weergeven van de as, maar ook het doorgeven van het vuur.
    Thomas More

  • #2
    Da's een behoorlijke flater van Gybels. Van de andere kant, we zitten er hier ook wel eens naast met ons oost-west, noord-zuid gevoel.

    Inhoudelijk zou ik tegen Stefan willen zeggen: Maak je niet te druk. Er zijn nou eenmaal ontwikkelingen die zich autonoom voltrekken. Of je er nou vóór bent of tegen; het gebeurt toch. De opmars van de snackcultuur voltrekt zich wereldwijd, dus ook in Maastricht.

    En dan vind ik Markt-Zuid eigenlijk nog niet zo'n slechte locatie: vlakbij Mosae Forum en de drukste winkelstraten, die toch al veel jong kooppubliek aantrekken. En Reitz zit er al heel lang...

    Zolang Markt-Noord nog wat kwaliteit blijft bieden en Markt-West nog maar lekker rustig blijft.

    Opmerking

    Bezig...
    X