Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Magisch Maastricht

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • Magisch Maastricht 2013 staat voor de deur

    Ik moet er nog aan wennen. De prachtige zomer wil maar niet uit m'n hoofd. Toch is het over een maandje weer zover. De kerst met alles wat er bij hoort. Ook weer een bijzondere tijd. De lampjes in de stad hangen al grotendeels. Magisch Maastricht gaat weer open. Moeten we nu wat jaloers zijn op Hasselt met het ( voormalige Maastrichtse ) Winterland ? Winterland Hasselt trekt veel Belgische bezoekers. In ieder geval is de feestverlichting in Maastricht een stuk attractiever als toen, maar het Vrijthof oogt minder met teveel plastic ( schermen en tenten )....hoe dan ook, alvast een goede voorbereiding op kerst toegewenst.

    Om te wennen een foto-collage in een filmpje met sfeerbeelden rond kerst in Maastricht. Zet op 720P ( hoogste kwaliteit ) en volledig scherm rechtsonder. Reclame eventjes wegklikken.

    [ame]http://www.youtube.com/watch?v=5L908w-Z9lk[/ame]
    Last edited by brour00; 25 november 2013, 08:31.

    Opmerking


    • Heerlijk Brour00, daanke!
      Ik ben bij vlagen geniaal, alleen is het nu windstil!

      Opmerking


      • Schaatsen op het Vrijthof

        PERSBERICHT Marketing & Communicatie | Maastricht Sport

        Maastricht 26 november 2013

        Schaatsen op het Vrijthof

        2500 kinderen maken kennis met schaatsen tijdens Magisch Maastricht

        Maastricht Sport, organiseert in samenwerking met Stichting Vrijthof Mooi, de activiteit “Schaatsen op het Vrijthof “ voor kinderen uit het primair onderwijs. Inmiddels hebben zich 20 scholen aangemeld om met één of meerdere groepen van school te komen schaatsen. Kinderen krijgen op actieve wijze de mogelijkheid om kennis te maken met de schaatssport, bovendien ontvangen ze een kortingsbon voor diverse attracties op het Vrijthof.

        Schaatsen op het Vrijthof wordt op verschillende dagen aangeboden tussen 2 en 19 december. Iedereen is van harte welkom om een kijkje te komen nemen.

        Gemeente Maastricht wil graag dat mensen sporten en bewegen en vindt het belangrijk dat sport een deel van hun levensstijl is. Sporten voorkomt gezondheidsklachten en zorgt voor sociale contacten.

        Opmerking


        • Geen hekken maar foto's op de Vrijthof

          Dit uniek staaltje afrastering / sluiting van het Vrijthof wil ik jullie niet onthouden, geen zwart zijl achter de hekken maar wondermooie foto's van Maastricht in de sneeuw

          Magisch Maastricht, mede Guy van Grinven CHAPEAU


          Last edited by parel; 9 december 2013, 13:21.
          Iedereen neemt mij zoals ik ben,.....nu ik nog

          Opmerking


          • Een wanklank...

            De grote blikvanger het reuzenrad torent hier gelukkig mooi bovenuit een afscheiding van foto's. Fotokunst gebruiken als verhulling van een afscheiding.
            Hoe men elk jaar dit plein om zeep weet te helpen voor een paar centen, wat men Magisch Maastricht noemt, Maastricht hulde voor deze kitch, kermis, een wanstaltige creativiteit. Het wordt tijd voor een boycot van dit plein, laat de magie aan de mensen over en niet aan deze commerce.
            Last edited by ; 9 december 2013, 14:13.

            Opmerking


            • Oorspronkelijk geplaatst door Kermit Bekijk bericht
              De grote blikvanger het reuzenrad torent hier gelukkig mooi bovenuit een afscheiding van foto's. Fotokunst gebruiken als verhulling van een afscheiding.
              Hoe men elk jaar dit plein om zeep weet te helpen voor een paar centen, wat men Magisch Maastricht noemt, Maastricht hulde voor deze kitch, kermis, een wanstaltige creativiteit. Het wordt tijd voor een boycot van dit plein, laat de magie aan de mensen over en niet aan deze commerce.
              Ben bang dat zonder commerce weinig tot niets mogelijk is
              Iedereen neemt mij zoals ik ben,.....nu ik nog

              Opmerking


              • Oorspronkelijk geplaatst door parel Bekijk bericht
                Dit uniek staaltje afrastering / sluiting van het Vrijthof wil ik jullie niet onthouden, geen zwart zijl achter de hekken maar wondermooie foto's van Maastricht in de sneeuw

                Magisch Maastricht, mede Guy van Grinven CHAPEAU


                Allemaol aofgeloerd vaan 't preuvenemint, die höbbe dat al jaore, dit tot groete tevreijeheid vaan de vriethofoondernummers en hun klante.
                Kompleminte, Pieke

                Opmerking


                • Ja Pieke waarom het wiel uitvinden als het er is, en goed voorbeeld doet volgen toch
                  Iedereen neemt mij zoals ik ben,.....nu ik nog

                  Opmerking


                  • Oorspronkelijk geplaatst door parel Bekijk bericht
                    Ben bang dat zonder commerce weinig tot niets mogelijk is
                    Het kan smaakvoller, waarbij men gebruik maakt van het plein als ruimtelijk geheel. Uitgangspunt dan een sfeervolle 'ruimte' met de kerken als achtergrond. Dan wordt het Vrijthof meer een rustpunt / plek ter bezinning, terwijl de drukte zich in de winkelstraten afspeelt. Ook dat trekt mensen geloof me.

                    Opmerking


                    • Ziesjoem: het Winterlandleed

                      [ame]http://www.youtube.com/watch?v=Otz5Qf7zEDk[/ame]

                      Opmerking


                      • Dit is inderdaad "winterlandleed", en wel 3 minuten en 33 seconden lang. Gelukkig komt aan elk leed een einde.
                        De Wereld gaat aan Vlijt ten onder

                        Max Dendermonde

                        Opmerking


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Karel de Kale Bekijk bericht
                          Dit is inderdaad "winterlandleed", en wel 3 minuten en 33 seconden lang. Gelukkig komt aan elk leed een einde.
                          Ik zal je Bing Crosby en al die liedjes over vrede besparen.

                          Opmerking


                          • Overigens, ik doel niet alleen op het lied van Ziesjoem, maar bovenal "op het leed, dat Winterland heet" zelf.
                            De Wereld gaat aan Vlijt ten onder

                            Max Dendermonde

                            Opmerking


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Ton
                              wat is het Verschil ?
                              Het magische! En waarom zou een wethouder alles moeten delen met een BV?

                              Opmerking

                              Bezig...
                              X