Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Magisch Maastricht

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • Zelf vond Winterland ook gezelliger dan Magisch Maastricht op het Vrijthof ,helaas kon deze organisatie het financieel niet bolwerken en werden ze ook wel "beetje" tegen gewerkt door bepaalde figuren in de Maastrichtse politiek.

    Maar even een vraagje .
    Wie heeft er extra gemeente belasting geld over om een mooier Magisch Maastricht te krijgen ?

    Ik in iedergeval niet .

    Opmerking


    • De precario voor het Vrijthof en de verschillende kramen in het centrum zal ongetwijfeld veel geld voor de gemeentekas opleveren.

      Ik denk het het voorbeeld van het (oude) terassen- en uitstallingenbeleid heeft geleerd dat kwaliteit niet haaks hoeft te staan op de inkomsten. Integendeel.

      Door bij de precario nadrukkelijk kwalitatieve eisen te stellen aan de aard en uitstraling komt dit uiteindelijk de aantrekkelijkheid van zowel de stad als het evenement ten goede.

      Het Vrijthof is heel veel waard. En als men zich van die waarde ten volle bewust is kan men er ook een juiste prijs voor vragen. En dan bedoel ik niet alleen financieel-economisch.
      De Wereld gaat aan Vlijt ten onder

      Max Dendermonde

      Opmerking


      • En de winnaar is!

        Ik krijg het artikel van de Telegraaf helaas niet geplaatst.

        Maar bekijk de volgende link
        Ik kwam en zag en ben nu weer weg

        Opmerking


        • Gisteravond laat gemaakt, of de foto van vorig jaar?
          Ik ben bij vlagen geniaal, alleen is het nu windstil!

          Opmerking


          • 17:31



            Organisatie Magisch Maastricht kan beter


            De nieuwe opzet van het winterevenement Magisch Maastricht trok vorig jaar 600.000 bezoekers, maar de organisatie kan beter.

            Dat blijkt uit de evaluatie van het evenement door ondermeer de gemeente en ondernemers. De kerstmarkt wordt maar door een kleine meerderheid van de bezoekers (59 procent ) positief beoordeeld.
            De schaatsbaan en de terassen vallen beter in de smaak. Opvallend is dat mensen die de stad bezochten positiever waren dan de Maastrichtenaren zelf. Of het evenement financieel succesvol was, wordt pas later bekend.

            http://www.l1.nl/nieuws/174158-organ...icht-kan-beter

            Opmerking


            • Grappig om te zien hoe hetzelfde nieuws op een andere toon gebracht kan worden. Dagblad De Limburger heeft besloten het allemaal wat positiever te zien:
              Gemeente: Magisch Maastricht groot succes
              Magisch Maastricht 2011 is een succes gebleken en heeft zijn bestaansrecht bewezen. Het evenement heeft een grote economische spin-off en draagt positief bij aan de uitstraling van Maastricht. Dat blijkt uit de evaluatie van het evenement, die dinsdag werd gepresenteerd door wethouder John Aarts (VVD, economie).
              Er waren meer bezoekers, detailhandel en horeca hebben hoge omzetten behaald, de inrichting van het Vrijthof zag er goed uit en het cultureel programma werd goed gewaardeerd. Met name de sfeerverlichting in straten en op pleinen werd door vrijwel alle bezoekers (95%) positief gewaardeerd.
              De evaluatie is gebaseerd op de ervaringen van de ondernemersverenigingen in de binnenstad, centrummanagement, horecaorganisaties, individuele ondernemers en bewoners, ambtenaren en de VVV Maastricht. Ook de resultaten van het bezoekersonderzoek zijn meegenomen in de evaluatie.
              (bron: DDL, 14-3-2012)

              Opmerking


              • Hoe kan iemand in hemelsnaam tot de conclusie komen dat de inrichting en uitstraling van het Vrijthof gedurende Magisch Maastricht er goed verzorgd uitzag? Dat moet een blind paard zijn!
                De Wereld gaat aan Vlijt ten onder

                Max Dendermonde

                Opmerking


                • Bezoekers uit Den Haag vertelden mij dat ze zeer teleurgesteld waren over Magisch Maastricht. Zij zijn doorgereisd naar Valkenburg en dat was een wereld van verschil vertelden zij mij later. Subjectief: zeker. Maar toch ...

                  Opmerking


                  • Positief bericht over magisch Maastricht zie hier http://vimeo.com/38440777
                    Iedereen neemt mij zoals ik ben,.....nu ik nog

                    Opmerking


                    • Daarom zullen ze ook wel in media stukje het volgende gezet hebben :

                      " Opvallend is dat mensen die de stad bezochten positiever waren dan de Maastrichtenaren zelf"

                      Naar mijn mening was Winterland de eerste jaren het beste van opzet.
                      Of het toen iets op gebracht heeft is een andere zaak.
                      Maar vond het stukken "gezelliger".
                      Verder vind de vergelijking van Magisch Maastricht met een kerstmarkt
                      niet juist daar Magisch Maastricht in feite geen kerstmarkt is volgens mij.
                      Vind het eerder een kerst kermis met een ijsbaan.
                      Last edited by wim54; 14 maart 2012, 14:46.

                      Opmerking




                      • http://maastricht.dichtbij.nl/stad/o...ces-juist-niet

                        Opmerking


                        • Opnieuw spreiding Magisch Maastricht

                          Het stadsbestuur gaat een nieuwe poging doen om winterevenement Magisch Maastricht te spreiden over verschillende plekken in de binnenstad.
                          Dat zei wethouder John Aarts (VVD, economie) gisteren.


                          Maastricht
                          Van onze verslaggever/limburger.nl

                          Volgens Aarts, die gisteren met de raadscommissie Economische en Sociale Zaken Magisch Maastricht evalueerde, zijn al gesprekken gevoerd met ondernemers aan de Kesselskade en de Markt. Die ondernemers namen wel deel aan de eerste editie van Magisch Maastricht in 2010, maar trokken vorig jaar -na onder meer gesteggel met de gemeente over de invulling van hun evenement- al gauw de stekker uit de voorbereidingen. Daardoor was er in 2011 -buiten het centrumbrede culturele programma- enkel vertier op het Vrijthof en in het Jekerkwartier. Wat er exact op Markt en Kesselskade kan komen, moet volgens ambtenaar Wim-Jan Doelman, die Magisch Maastricht namens de gemeente trekt, nog uitgewerkt worden. „Maar we willen in elk geval weer iets proberen.

                          Dat er vorig jaar niets te doen was op de Markt en de Kesselskade heeft het evenement echt gemerkt. Op de Kesselskade stond dan wel een scherm, maar dat is echt te weinig.”

                          Op het Vrijthof is vooral de kerstmarkt voor verbetering vatbaar, zo concludeerde zowel stadsbestuur als raad. „Dat was een aanfluiting voor Maastricht”, concludeerde CDA-raadslid Jos Gorren gisteravond. Doelman zei dat de kerstmarkt inderdaad een punt van zorg is. „Daar moeten we dit jaar flink aandacht aan gaan besteden.”

                          Opmerking


                          • Nieuw plan 'Magisch' op Vrijthof

                            Evenementenbureau Theater Technische Compagne (TTC) doet een nieuwe gooi naar de organisatie van Magisch Maastricht op het Vrijthof. In 2010 was TTC ook al kandidaat voor opvolging van Winterland, maar toen ketsten de plannen op het laatste moment af.

                            Maastricht
                            Van onze verslaggever/limburger.nl

                            TTC-eigenaar d’Artagnan Thewissen -voormalig evenementenmanager in Weert- heeft zijn plannen via raadslid Michel Severijns (VVD) doorgeleid aan het stadsbestuur. De gemeente heeft zich tot 2015 echter verbonden aan de stichting Vrijthof Mooi! die nu het kerstvermaak op het plein organiseert. Thewissen: „Mocht die stichting in 2015 stoppen, dan is er geen alternatief. Dat wil ik bieden. Ook voor als Vrijthof Mooi! er wellicht eerder geen zin meer in heeft.”

                            Het plan van Thewissen behelst grosso modo enkel een schaatsbaan en een grote kerstmarkt op het Vrijthof. Verder wil TTC aansluiten bij het cultureel programma en de sfeerverlichting binnen Magisch Maastricht. „Meer is in mijn ogen niet nodig op het Vrijthof. Met een goede kerstmarkt met voldoende reclame, moet het mogelijk zijn om uit de kosten te komen.”

                            Opmerking


                            • bij zonsopgang is het ook magisch

                              vroeg wandelen levert ook magische beelden op
                              Bestanden bijvoegen
                              ik ben verguisd

                              Opmerking


                              • mooie foto Antonius!
                                Ik ben bij vlagen geniaal, alleen is het nu windstil!

                                Opmerking

                                Bezig...
                                X