Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Magisch Maastricht

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • #76
    Voor sommigen wellicht iets te zoetsappig. Nou ja, poging twee dan. Na het aanschouwen van het vuurwerk bij de Kunstberg te Brussel even in het hotel naar het vuurwerk in Londen gekeken....

    Dit dan maar boven het stadhuis van Maastricht?

    [ame]http://www.youtube.com/watch?v=Xy_9bx6U8_0[/ame][ame="http://www.youtube.com/watch?v=zdU-YUSzkUI"][/ame]
    Last edited by burgemeester; 2 januari 2011, 23:48. Reden: juiste filmpje geplaatst

    Opmerking


    • #77
      In de volksmond in Maastricht spreekt men niet van magisch Maastricht, maar tragisch Maastricht.
      De meeste vonden het een fiasco.
      Voorgaande jaren werden ook veel feesten gehouden in de ' tent' dat je het geluid hoort is normaal.
      Echter dit jaar was het of de geluidboxen in je huis geplaatst waren, naar de tv kijken of een cd draaien was onmogelijk, men had een vergunning tot drie uur.
      Nu zijn wij als binnenstadsbewoners heel wat gewend, maar deze loeiharde muziek hadden wij nooit eerder meegemaakt.
      Het bonkte en bonkte door je huis heen, nee ik had géén ruzie met Gilbérke toch konden wij niet met elkaar een gesprek voeren
      Iedereen neemt mij zoals ik ben,.....nu ik nog

      Opmerking


      • #78
        De term ''Tragisch Maastricht'' zoemde al begin december door de stad. Met name op het Vrijthof was het een aanfluiting. Ik heb er geen idee van wat er zich in die witte dubbeldeks tent bevond. Feit is dat mijn collega's vaak overlast hebben ondervonden van het gedoe eromheen.

        Vaak mochten ze niet eens hun brommer of fiets stallen op het Vrijthof, omdat overijverige stadswachten op hun strepen meenden te moeten staan (terwijl er toch immers afspraken zijn over onze aanwezigheid).

        De ene keer dat ik aan een kraam iets eetbaars wilde bestellen, werd ik van het kastje naar de muur gestuurd. Waarschijnlijk had de kraambeheerder het op een gegeven moment ook wel een beetje gehad.

        Het enige dat ik wel leuk vond (wat ik kon zien dus): de tweekleurige lampjes in de Stationsstraat, die gaven een erg leuk effect.
        I am not a complete idiot. Some parts are missing

        Opmerking


        • #79
          De entree vanaf het Station door Wijck was geweldig!
          De kraampjes op de Kesselskade was net niets, maar de sfeer was er wel.
          Voor mij hoeft het allemaal niet! Besteed het geld aan leuke sfeerverlichting en af en toe leuke muziek op bepaalde plekken, zoals in de tijdelijke kiosk in Wijck. Leuk om daar af en toe zowel koren, als brassbands als zate herremies te horen. Die sfeer, dat is het!
          Ik ben niet op het Vrijthof geweest, daar kom ik al jaren niet meer omdat ik het daar gewoonweg niet gezellig vind.
          Het OLV-plein straalde! En zeker gisteren met de Driekoningenstoet. Wat leuk om de mensen en kinderen mee te zien doen en van de echte sfeer te zien genieten. Ik liep niet zelf mee, maar manlief en Oscar liepen mee met de schapen. Dat doet me honderd keer meer als alle goed bedoelde initiatieven die eigenlijk goedbedoeld zijn, maar uitmonden in een marktachtig gebeuren waar niemand wakker van kan liggen.
          Einde oefening zou ik zeggen. Laat het Vrijthof het Vrijthof, met misschien een grote kerstboom met ledlampjes en verder niets. Zet de Servaas en de St. Jan in extra licht. Mooier kan niet!
          Last edited by elletje; 3 januari 2011, 21:20.
          Ik ben bij vlagen geniaal, alleen is het nu windstil!

          Opmerking


          • #80
            Helemaal mee eens, Elletje! Ik zou het zelf geschreven kunnen hebben. Ik heb alleen geen man en geen Oscar.

            Opmerking


            • #81
              Maar wel een vriendin!
              En misschien komt er ook ooit een viervoeter in huis!
              Ik ben bij vlagen geniaal, alleen is het nu windstil!

              Opmerking


              • #82
                Oorspronkelijk geplaatst door parel Bekijk bericht
                Nu zijn wij als binnenstadsbewoners heel wat gewend, maar deze loeiharde muziek hadden wij nooit eerder meegemaakt.
                Dit vind ik wel erg. En dan tot 3 uur 's nachts! Wij waren natuurlijk maar gewoon als toeristen in de stad, dan let je daar niet zo op. Als de muziek ergens te hard staat, loop je door. Ik hoop wel dat je dit ook aan de gemeente hebt laten weten, Parel, want zoiets moet in de evaluatie worden meegenomen, zodat het volgend jaar beter gedaan wordt.

                Ik heb al gezegd dat ik de sfeerverlichting door de hele stad prachtig vond. Wat de kermis betreft, ja dat hoort er nou eenmaal bij. Voor lichtjes alleen komen de meeste mensen niet naar Maastricht. Het was koud dus je gaat toch al gauw op zoek naar een tent met glühwein. En ja, dan wil je daar toch ook wel zo'n vette Duitse worst bij. En nog wat zoets, terwijl je naar de schaatsers kijkt. En een draaimolen voor de kinderen uiteraard. En dan zit je toch al gauw met zo'n kerstmarkt zoals die er stond...

                Opmerking


                • #83
                  Dit stond vandaag in de Limburger over dit onderwerp:

                  Opmerking


                  • #84
                    Nouja, leuk en aardig, je moet de krant vullen. Maar eigenlijk staat hier dus niets.

                    De onderzoeker weet te melden dat het weer slecht was (aha!) en dat dat veel bezoekers gekost heeft (briljant!). Hij geeft terecht aan dat het onderzoek niet representatief is, maar kan wel concluderen dat de meningen van de invullers verdeeld waren (geniaal!).

                    Het onderzoek wordt gedaan middels het uitschrijven van een enquete, er wordt geen steekproef gedaan, geen stratificatie gemaakt, iedereen mag meedoen. Het onderzoek kun je hier vinden. De kans op 'bias' (ik ken hier helaas geen goed Nederlands woord voor) is naar mijn smaak zo groot dat de gevonden data niet valide, noch betrouwbaar is. Wat bedoel ik nu?

                    De onderzoeker meldt al dat hij verbaast is over de hoeveelheid verbetertips die de deelnemers geven. Dat zou dus kunnen betekenen dat mensen met een sterke mening over Magisch Maastricht de vragenlijst hebben beantwoord, en geeft dus geen goed beeld wat 'de gemiddelde' bezoeker ervan vindt. Dit blijkt ook uit beperkte hoeveelheid mensen die geen mening heeft.
                    Even erg is dat je totaal geen idee hebt wie nu eigenlijk zijn mening geeft. Als je ambtenaar bent en je wilt MM behouden, dan vraag je al je vrienden ambtenaren om even met je mee te stemmen. Woon je in de buurt van het Vrijthof en wil je ervan af, dan roep je de buurtvereniging bij elkaar en vult ieder de enquete in.

                    De enige conclusie die je naar mijn smaak uit dit onderzoek kan trekken is dat de onderzoeksopzet niet deugt. Het onderzoek is net zo glibberig als de besneeuwde stoepjes van Maastricht.
                    Last edited by burgemeester; 4 januari 2011, 23:17. Reden: aanvulling

                    Opmerking


                    • #85
                      Vóór Magisch Maastricht.

                      Maastricht kan ook mooi zijn zonder Kerstversieringen:

                      [ame]http://www.youtube.com/watch?v=Y0BT-90L9Rk[/ame]

                      Opmerking


                      • #86
                        Mooie foto's van je zoon, Breur!
                        Op welk tijdstip zijn die gemaakt?
                        Ik ben bij vlagen geniaal, alleen is het nu windstil!

                        Opmerking


                        • #87
                          Oorspronkelijk geplaatst door elletje Bekijk bericht
                          Mooie foto's van je zoon, Breur!
                          Op welk tijdstip zijn die gemaakt?
                          Tussen 21:00 en 02:00 uur met een tussenstop op een verwarmd terrasje en een goede sigaar om de lucht te (ver)pesten. Wat is de binnnenstad leeg, maar dat is ook wel eens fijn.

                          Opmerking


                          • #88
                            Kompleminte!
                            Ik ben bij vlagen geniaal, alleen is het nu windstil!

                            Opmerking


                            • #89
                              Zal deze overbrengen. Er komt nog meer van onze MO-fotograaf (ja, Chrisje is ook aanwezig op dit forum ), een andere keer.

                              Opmerking


                              • #90
                                mm 2011/12

                                Inmiddels zijn we weer een jaartje verder en wordt er al weer volop kritiek geleverd op de lopende editie van Magisch Maastricht. Ik was er zondagavond even en heb wat foto's gemaakt. Gewoon het standaardrondje: station - Aw Brögk - Maaspromenade - Markt - Vrijthof - OLV-plein. De kerstmarkt op het Vrijthof ging net dicht toen ik daar arriveerde, dus daar heb ik geen mening over. Ik vond het wel mooi dat de twee kerken aan het plein goed te zien waren nadat de lichtjes van het reuzenrad uit waren. Over de verdere aankleding van Magisch Maastricht: stijlvol, sfeervol, niet teveel, niet te weinig, precies goed. Geen andere stad die dat zo kan. Geen andere stad die zo weinig nodig heeft om Magisch te zijn...
                                Bestanden bijvoegen

                                Opmerking

                                Bezig...
                                X