Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Wonen in Maastricht.

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • Wonen in Maastricht.

    Oorspronkelijk geplaatst door burgemeester Bekijk bericht
    Dank voor die foto, Pier!

    Inmiddels is ook een stukje langs de A2 geasfalteerd. Hierdoor wonen die bewoners van de flats van Nazareth nog dichter op de snelweg. Ik begrijp waarlijk niet waarom iemand daar blijft wonen. Ik bedoel; voor hetzelfde geld zit je op Caberg.... Ach ja, 'het blijft toch je huis'.

    Zo makkelijk is het niet.

    Huurwoning: er zijn inkomensgroepen 1,2, en 3. Als je meer dan 33.0000 bruto per jaar verdient kun je niet reageren op 95% vh aanbod huurwoningen.

    Dus veel mensen zitten hier vast.

    Kopen: met een bepaalde ziekte kun je geen levensverz. afsluiten, dus ook geen hypotheek krijgen.
    Plus je moet een vaste baan hebben.
    Dan nog eens de prijs van een koopwoning: voor veel mensen onbetaalbaar, tenzij je in Kerkrade wilt wonen......

  • #2
    Helemaal ongelijk heeft ze niet.

    Opmerking


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door Sterre Bekijk bericht
      tenzij je in Kerkrade wilt wonen......
      inderdaad..
      Fallor ergo sum

      Opmerking


      • #4
        Dag Sterre, welkom!

        Toch vind ik het vreemd. Als je meer dan 33.000 per jaar verdient, dan zit je toch op ongeveer 2600 bruto per maand. Laten we zeggen dat je dan 1800 euro overhoudt. Normaal wordt gerekend dat je ongeveer 1/3 kwijt mag zijn aan je woonlasten. Dan zit je op 600 euro.

        Ik weet niet hoe groot die appartementen zijn, maar met 600 euro kun je in een buitenwijk toch gemakkelijk wat vinden....? Een vriend van me had een appartement op de sjiek ceramique voor 580 exclusief. Niet al te groot, wel twee slaapkamers. Ik bedoel, het kan.

        Stel: je zit zwaar in de schulden en een appartementje daar huur je tegen een bodemprijs. Ik kan me voorstellen dat je dan bijna gedwongen bent om er te wonen. Maar dan nog zou ik eerder antikraak gaan zitten dan met m'n snufferd op de snelweg - en ook nog bij continu optrekkend en afremmend verkeer.

        Over kopen heb ik het even niet. Er zijn inderdaad genoeg redenen waarom dat niet kan.

        Ik besef dat ik gemakkelijk praten heb, maar ik zie het nog steeds niet direct.

        Opmerking


        • #5
          Als men nou aan de mensen die er nu nog steeds zitten (tijdelijke huurders/studenten excl) een terugkeer garantie zouden geven, met inachtneming van de huidige kosten die ze nu betalen (huur, servicekosten etc) dan zou 99% hiervoor kiezen.

          Want zeg nou zelf, zij zitten daar niet voor hun lol; drek voor de deur, alles opgebroken, in een 'afgelegen'gebied voor politie, ambulance, brandweer.

          Deze mensen moeten elders tijdelijk gehuisvest worden met als doel, uiteindelijk terugkeer naar de nieuw te bouwen huizen/flats op de groene loper.

          Maar ja..... lange termijn visie is soms ver te zoeken.

          Opmerking


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door burgemeester Bekijk bericht
            Dag Sterre, welkom!

            Toch vind ik het vreemd. Als je meer dan 33.000 per jaar verdient, dan zit je toch op ongeveer 2600 bruto per maand. Laten we zeggen dat je dan 1800 euro overhoudt. Normaal wordt gerekend dat je ongeveer 1/3 kwijt mag zijn aan je woonlasten. Dan zit je op 600 euro.

            Ik weet niet hoe groot die appartementen zijn, maar met 600 euro kun je in een buitenwijk toch gemakkelijk wat vinden....? Een vriend van me had een appartement op de sjiek ceramique voor 580 exclusief. Niet al te groot, wel twee slaapkamers. Ik bedoel, het kan.
            (..)
            Beste burgemeester,

            Wellicht moet je toch eens wat vaker met mensen gaan spreken die een GEZINSINKOMEN hebben van 33.000 euro bruto per jaar!
            Onder een gezin versta ik in deze discussie dus 2 partners en 1 of meer kinderen!
            Je zult dan zien dat jouw rekensommetje niet opgaat en 600,- euro kale huur niet betaalbaar is.
            D.w.z. in alle redelijkheid!
            Verhongeren zal dat gezin nu ook weer niet.

            Als er iemand is die in die inkomensklasse (met een gezin!) zit en mij wil/kan tegenspreken hoor ik het graag!
            Maar misschien moeten we dan wel naar een ander thread verhuizen, maar dat zien we dan wel.
            Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

            Opmerking


            • #7
              Als iemand een leuk huur app onder de 600 euro weet...
              dan hoor ik het graag.
              er is namelijk een kromme redenatie voor mensen met name die een eigen woning hebben (met of zonder hypotheek)
              dan krijg je alleen iets in de vrije sector.ca 700/a 800 euro of meer.

              Twee regels sociale huur ca 600 euro
              vrije sector ca 800 euro
              voor de zelfde woning.:(

              Opmerking


              • #8
                Kijk, ik weet ook niet waarom ze er blijven wonen, waarschijnlijk geen keus.

                Ik woon ook ergens waar ik weg wil, maar niet kan, en ik ben schuldenvrij, heb een dubbel inkomen (met partner), maar toch is het niet zo eenvoudig.

                Je moet VEEL geld verdienen (kun je kopen) of WEINIG geld verdienen (kun je huren), maar modaal wordt gepakt. Helaas.

                Opmerking


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door Sterre Bekijk bericht
                  Kijk, ik weet ook niet waarom ze er blijven wonen, waarschijnlijk geen keus.

                  Ik woon ook ergens waar ik weg wil, maar niet kan, en ik ben schuldenvrij, heb een dubbel inkomen (met partner), maar toch is het niet zo eenvoudig.

                  Je moet VEEL geld verdienen (kun je kopen) of WEINIG geld verdienen (kun je huren), maar modaal wordt gepakt. Helaas.
                  Juist sterre
                  Ze hebben geen keus.
                  probeer maar eens in maastricht te verhuizen.
                  zelfs als je jaren ingeschreven staat lukt dit vrij moeilijk.
                  Altans aan een betaalbare huur.

                  Ps ook als niet modaal wordt je gepakt.

                  Bijvoorbeeld die stomme regel je heb een eigen huis.
                  nee je heb pas een eigen huis als je
                  je hypoteek afgelost heb.:(

                  Opmerking


                  • #10
                    bemoei je maar lekker overal inderdaad, tegenaan, dan zien we hier graag, Over kopen heb ik het even niet. Er zijn inderdaad genoeg redenen waarom dat niet kan.....!!!

                    pass with pass4sure exams pass with pass4sure exams
                    pass4sure PMI-001 pass4sure PMI-001
                    pass4sure 640-553 pass4sure 640-553
                    pass4sure 220-701 pass4sure 220-701
                    pass4sure 640-864 pass4sure 640-864
                    pass4sure 642-437 pass4sure 642-437

                    Opmerking


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door tentionfree Bekijk bericht
                      bemoei je maar lekker overal inderdaad, tegenaan, dan zien we hier graag, Over kopen heb ik het even niet. Er zijn inderdaad genoeg redenen waarom dat niet kan.....!!!

                      Welkom tentionfree bij ons discussieplatform MO.
                      Kun je uitleggen wat je nu eigenlijk bedoelt?

                      Opmerking


                      • #12
                        Afscheid van de voorzitter van Woonbelang, Wiel Heijerath

                        Een bewogen bestuurder en vrijwilliger neemt afscheid van de huurdersvereniging. Bedankt Wiel!

                        Last edited by Breur; 5 juli 2013, 20:26. Reden: een l te veel.

                        Opmerking


                        • #13
                          Hahaha, zo zie je nog eens oude bekenden. Ria is wel veel ouder geworden dan toen ik haar meemaakte. In 1976.....
                          I am not a complete idiot. Some parts are missing

                          Opmerking


                          • #14
                            Ik helaas ook Haas,....................bofkont dat je bent.
                            Iedereen neemt mij zoals ik ben,.....nu ik nog

                            Opmerking

                            Bezig...
                            X