Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Doe 't zelf. Burgerparticipatie.

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • Doe 't zelf. Burgerparticipatie.

    Dagblad De Limburger.
    Last edited by Breur; 7 oktober 2011, 12:26.

  • #2
    Vreemd wellicht. Ik weet niet beter. Ik zorg al sinds ik mij kan herinneren voor mijn woonbuurt, ook buiten mijn eigen hekje. Zijn de jongere generaties zo slecht opgevoed of vanzelf zo egocentrisch/egoistisch en zelfs autistisch geworden?

    Wel blijft de verantwoordelijkheid voor de openbare ruimtes natuurlijk een zaak voor de overheid/besturen. Een handje uitsteken kan echter nooit kwaad.

    Opmerking


    • #3
      Wel ja, alsof we een lezersbrief uit het dagblad de Limburger serieus moeten nemen?

      Hetgeen ook nog niet eens kant nog wal raakt, maar een eigen koers heeft.

      Die koers om tendentieus en wel doordacht als mede voorbereidend het volk suggestief voor het karretje te spannen waar voorheen het paard liep.
      Het paard dat gevoerd werd, onderdak had en deed wat men ervan vroeg.

      Een Wetenschapsgeleerde wordt ook nog aangehaald net zoals Doctor Kukident uit de reklame. (volledige rettel wordt verteld)

      Dus daar waar de Overheid het geld heeft opgesoupeerd (met 5 baans A2 of banken een pluim in het gat steken en de betuwelijn in het zand graven) moeten nu onvrijwillig werkelozen (onvrijwillig werkeloos geworden met rechten en plichten) onbetaalde arbeid gaan verrichten.
      Dat dan ook volledig normaal wordt geacht in dat briefje aan de Limburger, waarvan de schrijver/auteur wellicht de handen in de broekzakken heeft om z'n geld vast te houden.

      Hoe lang heb jij aan de sociale voorzieningen meebetaald?
      En hoe veel jaren profiteer je nu van al die uitkeringen waar van je AOW en pensioen ook deel uitmaken.
      Dan weet je wellicht ook dat er mensen onvrijwillig werkeloos zijn en dat ook jij straks onvrijwillig op AOW en pensioen gekort zult worden...

      (dan wil ik je nog wel eens horen stoefen over die oudere generatie en die nietsnuttende jonge generatie)

      dus dat bericht in de Limburger is gewoon een waardeloos aan elkaar geregen bouquet van suggestieve stellingen die het zogenaamd nog werkende en betalende volk achter de regering moeten scharen.
      mvg
      ik ben verguisd

      Opmerking


      • #4
        Ik proef een zekere toon van onvrede in voorafgaande van Antonius. En ten dele terecht wat betreft de constructie/argumentatie van betreffend artikel.

        Ik werk al meer dan 40 jaar. Betaald en onbetaald. Premies heb ik voldoende afgedragen en ik heb ook tijden gekend van werkeloosheid en WAO.
        Door eigen initiatief te nemen - de aangeboden hulp van diverse instanties stelde niets voor - ben ik altijd actief gebleven. Dat kostte soms veel moeite en deed vaker pijn.

        Neemt niet weg dat ik het belachelijk vind, dat iemand belt, omdat wat rotzooi op zijn stoep ligt. Als het irriteert, ruim ik het zelf op, ook al is de troep niet van mij afkomstig.

        Als de overheid alleen maar de bedoeling heeft om te besparen, gaten te dichten, tekorten aan te vullen of het geld aan iets anders te besteden, ligt de zaak anders. Maar ik blijf onbezoldigd bezig waar ik bij betrokken ben.

        Overigens, ik vind Maastricht bij lange na geen schone, veilige en leefbare stad.

        Opmerking


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door Breur Bekijk bericht

          Neemt niet weg dat ik het belachelijk vind, dat iemand belt, omdat wat rotzooi op zijn stoep ligt. Als het irriteert, ruim ik het zelf op, ook al is de troep niet van mij afkomstig.

          Als de overheid alleen maar de bedoeling heeft om te besparen, gaten te dichten, tekorten aan te vullen of het geld aan iets anders te besteden, ligt de zaak anders.
          heb jij dat telefoontje aangenomen en weet dus uit eerste hand of dat verhaal dat zo gepresenteerd wordt klopt?
          ik geloof er geen snars van.
          (het zou zelfs eerder van die oude mevrouw zijn die slecht ter been is of zelfs immobiel, dan van de doorsnee burger >hetgeen aantoont: het is een telefoontje dat verzonnen is)

          mvg
          ik ben verguisd

          Opmerking


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door Antonius Bekijk bericht
            heb jij dat telefoontje aangenomen en weet dus uit eerste hand of dat verhaal dat zo gepresenteerd wordt klopt?
            ik geloof er geen snars van.
            mvg
            Neen dat telefoontje heb ik niet aangenomen. En het zal wel als overdrijvend voorbeeld "erin geschreven" zijn.

            Wel heb ik talloze telefoontjes aangenomen toen ik verantwoordelijk was voor het beheer van diverse natuur- en landbouwgebieden, speelplaats onderhoud e.d. in Maastricht.
            En je staat versteld wat mensen dan allemaal verlangen.

            Een raadslid klaagde constant over papieroverlast op het Pietersbergplateau. 2 keer per dag werden daar de afvalbakken geleegd. Wij moesten onmiddellijk de rotzooi opruimen. Dat hebben wij niet meteen gedaan. We zijn gaan posten. Het bleek dat iedere dag talloze bewoners hun eigen afval in die zakken dropten. Waren de zakken vol, dan werd het er naast gesmeten. Deze bewoners hebben hun stortgoed terugontvangen in hun eigen tuin / c.q. aangebeld en terugbezorgd. Tijdens dat posten bleek ook dat diverse mensen het zwerfvuil dat ze tegenkwamen opraapten en netjes op de daarvoor bedoelde plaats deponeerden.
            Toen ik later dat raadslid sprak over zijn klacht, heb ik hem erop gewezen dat hij eerst dingen ter plekke moest onderzoeken en dan pas komen zeuren namens zijn kiezers, zijnde de notaire wandeponanten. :(

            En even iets anders: veel speelvoorzieningen, zitbankjes en andere zaken zijn weggehaald omdat drugsgebruikers zich er ophielden en er een troep van maakten. Jammer voor de kinderen, hun ouders en andere passanten en zo los je ook niets op. Je haalt simpel dingen weg die vervuilen, niemand klaagt meer en het is weer goed. En als mensen vervolgens weer vragen om voorzieningen, krijg je te horen dat het plaatsen/realiseren zinloos is, gelet op de voorspelbare toekomst van de voorzieningen.

            Opmerking


            • #7
              Breur,
              Zoiets, hetgeen je vertelt, zou toch dan de informatie moeten zijn die een journa-list moet publiceren. En niet een of ander smoesje over werkelozen die toch niks te doen hebben.

              Als je inderdaad "posten" op stelt en eens kijkt wie het verpest en wat "ze" zomaar lukraak in ons milieu dumpen, dan sta je er verstelt van.

              Maar dan is er ook voor het doe het zelf een andere uitleg, namelijk de overtreder die het doet / flikt, doet 't zelf opruimen OF betaald ervoor. Dus niet die uitleg van een populistische politiek getinte redactie en journa-list. Die een list bedenkt het lezende klootjesvolk met suggesties te beïnvloeden.
              Wat overigens averechts werkt, want als er toch al slaven zijn ( komen) die het moeten opruimen dan donder "ik" het gewoon in de openbare ruimte.

              Het is echter wel zo dat er aandacht aan gegeven moet worden. In zoverre is een krantenartikel een balletje opwerpen voor een probleem dat zal moeten worden aangepakt.
              Opdat het er netter uitziet op straat.

              Maar de manier hoe dat te doen lijkt me wezenlijk anders dan het iemand anders in de schoenen te schuiven.

              De studenten aan de brouwersweg als voorbeeld betalen niet voor die purper afvalzak, die flikkeren het spul vanaf de route van die studentenflat onderweg naar de stad, op het oude ziekenhuis complex over het hek.
              De lokaal wonende ww steuntrekker moet daar dus niet gaan opruimen.
              De student moet gewoonweg een boete krijgen per voorval van 200 euro waarmee een baan gefinancierd kan worden of het dwangbevel alles achter het hek te gaan kuisen.
              (uurloon bruto baan : boete)
              Idem jouw voorbeeld van de bewoners van het Pietersbergplateau... die moeten "vet" betalen voor hun schanddaad.

              Als je het over vroeger hebt, toen alles beter was, kreeg je een draai om je oren van Pa of Ma als je het papiertje van je Toffee op straat gooide en je moest het nog oprapen ook.

              Met andere woorden je keek wel uit dat je zo iets flikte.
              =
              Boetes drastisch omhoog de vervuiler betaald.

              my two cents
              ik ben verguisd

              Opmerking

              Bezig...
              X