Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Urania Maastricht

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • Urania Maastricht

    Tussen 1902 en 1910 lag in Maastricht, Scharn een kunsttin fabriek. Wie kan ons helpen aan foto's, documenten of een kaart, waar deze fabriek precies gevestigd was. De huidige documentaties spreken elkaar tegen. graag willen wij meer duidelijkheid omtrent het misterie Urania Maastricht.
    Andere documenten omtrent Urania zijn natuurlijk ook zeer welkom.

  • #2
    Urania, eerder onderzoek

    Er is enkele jaren geleden een boek verschenen over Urania van de auteur Jan Kwint. Verder is er een kleine tentoonstellingsbrochure beschikbaar. Een mooie afbeelding is beschikbaar op deze site.

    (Voor het geval u het niet direct ziet: er zitten drie snelkoppelingen in deze posting).

    Opmerking


    • #3
      Urania Maastricht

      Dank je wel Ingrid. Ik ben al in het bezit van het boek en de documenten. De foto's zijn mooi. Sinds kort ben ik in het bezit van een catalogus van Urania Maastricht. De vaas van de foto komt hier niet in voor. De veger en blik zijn van Juventa Prima metal en dus niet uit Maastricht. Er moet nog veel onderzoek gedaan worden en ik probeer een stukje van de puzzel op te lossen.
      Er zijn waarschijnlijk in het korte bestaan van Urania Maastricht of Kunstzinn Maastricht meerdere catalogi geweest, en van mijn catalogus ontbreken het voor en achter blad.
      Het zou super zijn als we weer een onbekend stukje industriƫle geschiedenis van Maastricht zouden kunnen oplossen.

      Opmerking


      • #4
        Dag,
        Op dit moment ben ik als verzamelaar van alleen urania stukken in het bezit van bijna 70 stukken. Indien u dat wil mag u gerust wat foto's komen maken. Ik ben in het bezit van een kopie van een catalogus. Graag zou ik uw catalogus eens bekijken. Tevens ben ik in het bezit van een originele enveloppe van Urania. U kunt mij bereiken op mijn e-mail adres blutsj@home.nl
        mvg
        John

        Opmerking

        Bezig...
        X