Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

bedrijf Technal Montage 1972

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • bedrijf Technal Montage 1972

    wie kan ons helpen
    technal montage dat bedrijf lag in de buurt bij het oude ziekenhuis in maastricht een straat naast een kerk mijn man werkte daar in 1972
    en omdat die dat niet bewijzen kan korte ze hem op zijn aow
    wie kan ons hier mee helpen
    groetjes lenie

  • #2
    Welkom Lenie, en wie weet dat iemand hier op MO je kan helpen! Succes!
    Ik ben bij vlagen geniaal, alleen is het nu windstil!

    Opmerking


    • #3
      Technal Montagewerken NV

      Het bedrijf was gevestigd aan de Pastoor Habetsstraat 52.
      Vanaf 1973 was het een BV en gevestigd aan het Orleansplein op nummer 9.

      Wat is precies de vraag?

      Opmerking


      • #4
        De Aow komt via de Sociale Verzekeringsbank, hebben zij dus geen gegevens meer van dat bedrijf?

        Hebben jullie een tijd in het buitenland gewoond? Zo niet, dan kunnen ze geen korting toepassen.....
        I am not a complete idiot. Some parts are missing

        Opmerking


        • #5
          is niet te geloven maar waar

          wij wonen nog steeds op het zelfde adres iemand die nooit gewerkt heeft krijgt hier 100% zijn aow
          maar we kunnen niet bewijzen dat mijn man daar gewerkt heeft voor een
          hollandse firma de directeur hete postma
          en moet toch zeker hier ook zijn belasting betaald hebben
          groetjes lenie

          Opmerking


          • #6
            Dit was de tijd van onderaannemers die geen belasting en premies afdroegen!
            Kompleminte

            Toller

            Opmerking


            • #7
              Lenie in dat jaar of het jaar erna ook geen belastingformulier ingevuld
              waar de jaaropgaaf staat vermeld wat je man er verdient heeft ?
              Misschien heeft belastingdienst er nog iets in het archief er over.
              Veel succes.

              Opmerking


              • #8
                Technal montagewerken

                bedankt voor jullie hulp
                wij hebben nu wat meer informatie's
                ook het adres van de firma dat is fijn
                groetjes lenie

                Opmerking


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door lenie Bekijk bericht
                  iemand die nooit gewerkt heeft krijgt hier 100% zijn aow
                  Die bewering klopt niet. Ik zei eerder dat er geen korting kan worden toegepast, maar rekening houdend met wat Toller hier aangeeft, kan dat dus wel. En inderdaad: de onderaannemers zijn na al die jaren in rook opgegaan, en spinnen nu garen over de rug van hun toenmalig personeel.


                  Je krijgt AOW voor de jaren dat je hier gewerkt hebt en aantoonbaar belasting betaald hebt. Wanneer iemand op zijn 55e in Nederland kwam wonen, en nu 65 is, dan heeft die persoon recht op 1/4 deel van de AOW, en niet op 100 procent.


                  Wanneer je 40 dienstjaren op papier hebt staan, dan krijg je 100 procent AOW. Per jaar dat je hier niet hebt gewerkt, gaat daar voor zover ik weet, 2 of 2,5 procent vanaf. Dit kun je navragen bij de Sociale verzekeringsbank. Heb je bijvoorbeeld 3 jaar in het buitenland gewerkt, dan kun je rekenen op een AOW-korting.

                  De AOW wordt aangevuld met het aantal jaren dat je pensioen hebt opgebouwd. Als de werkgever van jouw partner dat niet heeft gedaan, ligt dat aan die werkgever, en niet aan een andere rechthebbende op AOW.
                  I am not a complete idiot. Some parts are missing

                  Opmerking


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door Haas Bekijk bericht
                    Die bewering klopt niet. Ik zei eerder dat er geen korting kan worden toegepast, maar rekening houdend met wat Toller hier aangeeft, kan dat dus wel. En inderdaad: de onderaannemers zijn na al die jaren in rook opgegaan, en spinnen nu garen over de rug van hun toenmalig personeel.


                    Je krijgt AOW voor de jaren dat je hier gewerkt hebt en aantoonbaar belasting betaald hebt. Wanneer iemand op zijn 55e in Nederland kwam wonen, en nu 65 is, dan heeft die persoon recht op 1/4 deel van de AOW, en niet op 100 procent.


                    Wanneer je 40 dienstjaren op papier hebt staan, dan krijg je 100 procent AOW. Per jaar dat je hier niet hebt gewerkt, gaat daar voor zover ik weet, 2 of 2,5 procent vanaf. Dit kun je navragen bij de Sociale verzekeringsbank. Heb je bijvoorbeeld 3 jaar in het buitenland gewerkt, dan kun je rekenen op een AOW-korting.

                    De AOW wordt aangevuld met het aantal jaren dat je pensioen hebt opgebouwd. Als de werkgever van jouw partner dat niet heeft gedaan, ligt dat aan die werkgever, en niet aan een andere rechthebbende op AOW.
                    Als ik als Nederlands staatsburger mijn hele leven in Nederland gewoond heb, zou ik volgens mij recht hebben op 100% AOW; hoe zou het ander moeten met een weduwe die haar hele leven in Nederland gewoond heeft, nooit buitenshuis tegen betaling heeft gewerkt maar voor man en kinderen heeft gezorgd? Mijn moeder is zo iemand, is nooit in loondienst geweest, mijn vader stierf toen zij 63 was en zij krijgt toch 100% AOW.

                    Opmerking


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door Paul Tummers Bekijk bericht
                      Mijn moeder is zo iemand, is nooit in loondienst geweest, mijn vader stierf toen zij 63 was en zij krijgt toch 100% AOW.
                      Er werd voor haar een verzekeringspremie betaald via de inkomstenbelasting. Overigens is de termijn van betaling tegenwoordig vijftig jaar, en niet meer de veertig jaar uit het voorbeeld van Haas.
                      Last edited by Clio; 12 maart 2013, 09:07. Reden: aanvulling

                      Opmerking

                      Bezig...
                      X