Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Forum Regels & Doelstelling

Sluiten
This topic is closed.
X
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • Forum Regels & Doelstelling

    Door te registreren voor dit forum, accepteert de gebruiker de volgende forumregels. Het Team heeft ten allen tijden het recht om gebruikers te waarschuwen, te censureren of te blokkeren, mocht een gebruiker zich niet aan deze regels houden. Het bepalen van wat stuitend, onbehoorlijk, of onzinnig is, zoals beschreven wordt in de regels, ligt in handen van het team en niet de gebruikers.
    Verder kunnen extreme misdragingen op het forum bestraft worden met een blokkering.

    Per gebruiker is EEN account op dit forum toegestaan. Multi-accounting kan ertoe leiden dat de gebruiker geblokkeerd wordt. Maak niet meer dan een account aan.
    De taal op dit forum is ten alle tijden Nederlands, behalve in de Dialect thread(s).
    De overige hieronder genoemde regels gelden voor het gehele forum:

    A. ALGEMEEN

    1 - Nieuwe onderwerpen en berichten moeten geschreven worden in een relevant forum.
    Aan gebruikers wordt gevraagd om de forum-beschrijving te lezen voordat ze een bericht plaatsen.
    Gebruikers die continu in het verkeerde forum schrijven kunnen een waarschuwing krijgen.
    Verkeerd geplaatste topics kunnen ook door het moderator team verwijderd worden.
    2 - Houd in gedachten dat dit forum gericht is op een algemeen publiek.
    Het plaatsen van pornografische, racistische of andere stuitende teksten, afbeeldingen, of links wordt niet geduld.
    3 - Gebruikers worden niet geacht als moderators op te treden.
    Als iemand iets ziet wat in tegenspraak is met deze regels, dan kunnen ze de knop gebruiken.
    Hiermee krijgt de betreffende mod een berichtje over de forum overtreding. Gebruikers die continu proberen als moderator op te treden kunnen een waarschuwing krijgen.
    4 - Toon respect voor anderen.
    "Flaming" (het beledigen van andere gebruikers) of misbruik jegens andere gebruikers is niet toegestaan.
    Wanneer een gebruiker extreem flamed, kan een forum beheerder overgaan tot een blokkering vari?rend van 2 dagen tot 1 week, al naar gelang de ernst van de zaak.
    In uiterste gevallen kan het zelfs een blokkering voor onbepaalde tijd betekenen.
    5 - Het bewust beledigen van een forum moderator/beheerder is NIET toegestaan, en kan je een onmiddelijke blokkering opleveren.
    De forum beheerder bekijkt de ernst van de belediging en bepaalt de lengte van de blokkering, in overleg met de andere teamleden.
    In de praktijk betekent dit over het algemeen een blokkering vari?rend van 2 dagen tot 1 week.
    In uiterste gevallen kan het zelfs een blokkering voor onbepaalde tijd betekenen.
    6 - Wij vragen gebruikers om respect te hebben voor het copyright van anderen.
    Gebruik of link geen gecopyright materiaal zonder toestemming.
    Maakt een persoon zich schuldig aan het schenden van copyright, krijgt deze persoon een blokkering van het forum voor tenminste 3 dagen.
    7 - Het forum is geen marktplaats.
    Het aanbieden van producten, diensten, etc, voor ruil of voor geld, is niet toegestaan.
    Tevens mag er niet geronseld worden voor sites waarmee je iets kunt winnen of verdienen.
    8 - Het plaatsen van reclame is niet toegestaan op dit forum.
    9 - Maak geen misbruik van de bandbreedte van anderen.
    Het gebruik van afbeeldingen op een systeem van een derde partij, waarvoor geen toestemming is gevraagd, is niet toegestaan; deze afbeeldingen zullen worden verwijderd.
    10 - Schrijf op een manier die overeen komt met "gewone schrijftaal".
    Dit houdt onder andere in: geen overvloedig aantal smilies, geen extreem grote, kleine, of moeilijk te lezen tekst zonder reden, niet SCHREEUWEN (schrijven in hoofdletters), geen onnodig kleurgebruik en geen overbodige leestekens (bijv. "!!!!!" of "????????"), zowel in het onderwerp van een nieuw bericht of in de berichten zelf.
    Gebruik hierbij je gezond verstand.
    11 - Geef een zo duidelijk mogelijke beschrijving als onderwerp van een nieuw bericht.
    12 - Spam (reclame en onzinnige berichten) wordt NIET getolereerd.
    Alle berichten die alleen uit spam bestaan worden verwijderd, en de gebruiker krijgt een waarschuwing.
    Dit geldt ook voor berichten die niets toevoegen aan het onderwerp, zoals berichten met alleen smilies of minder dan vijf woorden tekst.
    Stel aan jezelf (voor je een bericht plaatst) de vragen: 'draagt mijn post wat nuttigs bij?' & 'wordt mijn post door de topic starter gewaardeerd?'
    Posthunting (veel posten, alleen om meer posts te halen of hogere rang op het forum te krijgen) valt ook onder spam en zal dus ook waarschuwingen opleveren.
    Ook het terughalen van zogenaamde "dode" topics is NIET toegestaan.
    Wanneer er al een hele tijd niks meer in het topic gezegd is en je voegt niks belangrijks toe, is het ook niet nodig om zo'n topic dan terug te halen.
    Wanneer iemand zich schuldig maakt aan spam, ga daar dan niet op in.
    Dan ben je zelf ook bezig met spammen, en kun je zelf ook een waarschuwing krijgen.
    Gebruik liever de rapporteer knop, dan kijkt een moderator er naar.
    13 - Mensen ronselen voor sites waarmee jij iets kunt winnen of verdienen is niet toegestaan op dit forum.
    Wie dat doet krijgt een waarschuwing.
    Wie dit meermalen doet, kan een Forum Ban verwachten van ten minste 2 weken.
    14 - Twee keer achter elkaar posten is niet toegestaan.
    Als je iets wilt toevoegen aan je bericht zit er een "wijzig"-knop.
    Uitzondering hierop is als je een onbeantwoorde vraag hebt; dan kun je deze "bumpen" oftewel door middel van een nieuw bericht bovenaan de forum pagina plaatsen.
    Dit mag ook niet in overvloed gedaan worden (1 keer per dag is ruim voldoende).
    Ben je iets vergeten te vermelden in je topic, kun je ook een moderator van het specifieke deel van het forum vragen of hij of zij dit even toe wil voegen aan jouw post.
    15 - Een forum blokkering wordt NIET besproken op het forum.
    De geblokkeerde persoon kan hiervoor contact opnemen met het desbetreffende lid van het Team.
    16 - Het is niet toegestaan voor een geblokkeerd persoon berichten te plaatsen, hier valt ook het bespreken van een blokkering bij.
    Hiervoor kan de geblokkeerde gebruiker de forum beheerder mailen.
    De persoon die voor de geblokkeerde forum gebruiker spreekt kan een waarschuwing krijgen.
    17 - De bovenstaande regels zijn waar mogelijk ook van toepassing op Prive Berichten (PM).
    Misbruik van het PM systeem leidt eveneens tot een waarschuwing.
    18 - Het posten van persoonsgegevens van een ander is niet toegestaan.
    Maakt iemand zich hier schuldig aan, bepaalt de forum beheerder of moderator of diegene een tijdelijke blokkering krijgt.
    Onder persoonsgegevens valt onder andere het posten van volledige naam, IP-adres, adresgegevens, e.d.
    19 - Het aanzetten tot het breken van de forumregels (of andere gerelateerde zaken) is niet toegestaan en kan een waarschuwing of zelfs in het ergste geval een blokkering opleveren.
    20 - Veel deelfora hebben hun eigen regels, specifiek voor dat deel.
    Aan deze regels dient men zich ook ten alle tijden te houden.
    Kijk per forumdeel of dit forumdeel ook nog eigen subregels heeft.
    Aan een opmerking als: "Ik wist niet dat die regel daar gold", wordt geen gehoor gegeven.
    21 - Het moderators-team houdt zich het recht voor deze regels aan te passen als en waar dit nodig is.


    B. ONDERSCHRIFTEN (signatures).

    1 - Signatures kunnen niet meer dan 255 karakters bevatten.
    - Max 10 regels (tekst).
    - Plaatjes zijn niet toegestaan.
    2 - Signatures mogen geen animaties bevatten.
    3 - Tekstgrootte moet altijd leesbaar zijn, dus tussen 9 en 14.
    Tekst in signatures is onderhevig aan dezelfde bepalingen als berichten met betrekking tot stuitendheid, warez, smilies, etc.
    4 - In een signature mag er niet gelinkt worden naar meer dan 1 site.
    Er mag nooit gelinkt worden naar sites die pornografische, racistische, of andere kwetsende inhoud hebben en bovendien niet naar sites die illegale downloads, etc aanbieden.
    5 - In een signature mag niet geronseld worden voor sites waarmee je iets kunt winnen of verdienen.
    Wanneer men dit doet wordt allereerst de signature verwijderd.
    Wordt dit herhaald, volgen er waarschuwingen en in het uiterste geval een forumblokkering.
    6 - Reclame is niet toegestaan in signatures.
    7 - Misbruik van de regels betreffende signatures wordt bestraft met een waarschuwing of een andere passende sanctie, dit vast te stellen door het moderator team.
    8 - Het forumteam behoudt het recht om signatureregels ten allen tijden aan te passen, indien nodig.
    Bovendien behoudt het forumteam het recht om signaturess aan te passen of te verwijderen.


    C. AVATARS (Schermafbeelding).

    1 - Elke gebruiker kan een avatar uploaden vanaf de eigen computer of vanaf een Internet lokatie (URL).
    Avatars mogen niet groter zijn dan 80px bij 80px en 19,5 kb.
    2 - Geanimeerde avatars zijn NIET toegestaan.
    Gebruikers die door middel van een avatar proberen te doen alsof ze een officiele status hebben op het forum worden gewaarschuwd.
    3 - Avatars zijn onderhevig aan dezelfde bepalingen als berichten en signatures met betrekking tot stuitendheid etc.
    4 - Misbruik van de regels betreffende avatars wordt bestraft met een waarschuwing of een andere passende sanctie, dit vast te stellen door het moderator team.


    D. WAARSCHUWINGEN EN SANCTIES.

    1 - Het moderator-team werkt met een "three strike policy".
    Binnen een periode van vier maanden worden alle waarschuwingen aan gebruikers bijgehouden.
    Heeft een gebruiker in deze periode drie of vier waarschuwingen in totaal, dan kan er overgegaan worden tot een tijdelijke blokkering van 1 tot 7 dagen.
    Wanneer een gebruiker meerdere keren tijdelijk geblokkeerd is en alsnog te veel waarschuwingen ontvangt, kan dit leiden tot een permaban, al naar gelang de ernst van de hoeveelheid waarschuwingen.
    2 - Tegenspreken van het moderators-team na een waarschuwing wordt NIET getolereerd en kan tot een nieuwe waarschuwing leiden.
    3 - In bepaalde subfora gelden specifieke regels, die wanneer ze niet nageleefd worden een onmiddelijke blokkering van 1 dag zullen betekenen.
    4 - Uitleg van het waarschuwingen systeem van dit forum vindt men hier: Uitleg Forum Waarschuwings Systeem
    5 - Gebruikers die van mening zijn dat ze onterecht gewaarschuwd zijn kunnen contact opnemen met een forum beheerder.
    Als de forum beheerder vindt dat de gebruiker onjuist behandeld is kan hij of zij de waarschuwing verwijderen.
    De beslissingen van de forum beheerder zijn onherroepelijk.
    6 - Pogingen om een tijdelijke blokkering te omzeilen zullen resulteren in een permanente blokkering.
    Dit is met inbegrip van: een nieuwe account aanmaken onder een andere naam, veranderen van IP-adres om onder een IP-blokkering uit te komen, en een nieuw emailadres aanmaken om een blokkering op emailadres te vermijden.
    7 - Een uitzondering op de "three strike" regel wordt gemaakt als gebruikers persoonlijk contact opnemen met het moderator-team (op wat voor manier dan ook) en beledigend, onbehoorlijk, of kwetsend materiaal opsturen.
    Deze gebruikers kunnen onmiddellijk en permanent geblokkeerd worden.
    8 - De forum beheerder behoudt altijd het recht om tot blokkering over te gaan, wanneer deze het als nodig acht.


    E. Doelstelling

    1. De Stichting heeft ten doel:
    a. het bieden van een goed en onafhankelijk discussieplatform op internet voor de stad Maastricht;
    b. het verrichten of doen verrichten van al hetgeen met het vorenstaande rechtstreeks of zijdelings verband houdt of daartoe bevorderlijk kan zijn, alles in de ruimste zin van het woord.
    2. De Stichting heeft geen winstoogmerk. Eventueel behaalde winsten worden aangewend om het doel van de Stichting te bereiken.
    3. De Stichting tracht haar doel onder meer te bereiken door:
    a. het ontwikkelen, beheren, uitbreiden en bekend maken van de website van MestreechOnline (www.mestreechonline.nl);
    b. het verrichten van al hetgeen met het vorenstaande verband houdt of daartoe bevorderlijk kan zijn.

    1. Berichten die geen directe relatie met Maastricht en/of een te algemeen karakter hebben kunnen derhalve verwijderd worden.
    2. Reacties die geen betrekking hebben op het onderwerp van een topic of onzinnig zijn kunnen verplaatst of verwijderd worden zonder opgaaf van reden.
    Last edited by Breur; 16 november 2011, 09:25. Reden: doelstelling aangepast i.v.m. Stichtingsvorm.
    Fallor ergo sum
Bezig...
X