Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Helen Medjadji-Sijtema

Sluiten
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

• Helen Medjadji-Sijtema

Op Facebook is op 31 juli bekend geworden dat Helen Sijtema op 82-jarige leeftijd is overleden. De oudgedienden onder ons zullen zich haar herinneren onder haar bijnaam 'Olijfje'.
    Helen was jarenlang een zeer actief lid van Mestreech Online. Ik leerde haar kennen in 2009 en genoot van de spitse conversatie die toen dagelijks tussen haar, Parel, Elvis en enkele anderen onder de knop 'Fun' het scherm passeerde. Het merendeel daarvan is na een computercrash definitief verdwenen.
    Helen kende de stad erg goed. Ze discussieerde vaak mee over tal van gebeurtenissen en veranderingen in het stadsbeeld. Sinds het wegvallen van de Quiz zagen we elkaar niet vaak meer. Het laatst was dat bij de presentatie van Maastricht gefotografeerd (oktober 2022) in het Historisch Centrum Limburg. Rust zacht, Olijfje.
    Last edited by Ingrid M.H.Evers; 5 augustus 2025, 11:36. Reden: kleine aanvulling

Ze had ook een uitstekend gevoel voor Humor, zo herinner ik me haar, daar ze ook vaker op mijn bijdragen reageerde in U zoekt wij vinden..
    Iets te oud voor re-educatie
    iets te jong voor afdanking
    m.a.w. een stoer Mestreechter joonk

Opmerking

Helen, oftewel Olijfje, was jarenlang een van de drijvende krachten achter MestreechOnline.

Altijd heel energiek en zeker met veel gevoel voor humor!

Ik wens de familie veel sterkte in de komende tijd
      Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

Opmerking

Wat een treurig bericht. Helen/Olijfje was inderdaad een drijvende kracht binnen MO. Er ging vrijwel geen dag voorbij zonder een bijdrage van haar. Ook als ze het idee had dat haar kennis te kort schoot bij bepaalde historische zoektochten, wist ze toch door een scherpzinnige opmerking of een vraag de discussie verder te helpen. Daarnaast ontfermde ze zich over nieuwkomers en was ze altijd behulpzaam als iemand worstelde met het uploaden van een afbeelding of andere computertechnische issues. Ook haar dochter Leila was meerdere jaren actief op het forum. Haar in het bijzonder wens ik veel sterkte, Rust zacht, lieve Olijfje.

Opmerking

Click image for larger version

Name:	IMG-3504.jpg
Views:	102
Size:	98,3 KB
ID:	108266

Dit is een foto van 2012 die gemaakt is tijdens de prijsuitreiking van MO.
          Ik realiseerde me pas laat dat ik Helen en haar dochter ook gekend heb.
          Rust in vrede Ellen.
          Ik wens familie en vrienden veel sterkte met dit verlies.
          't Sjoenste wat Slivvenier aon 'ne mins kin geve
          is es Mestreechteneer te mage leve ...

Opmerking

Ik kreeg van Pier een berichtje dat Helen overleden is.

Wat een verdrietig nieuws. Ik kende Helen van dit forum en ook ik herinner me haar als een spitsvondige, humorvolle en recht-door-zee dame.

Ik wens alle nabestaanden, maar met name haar dochter, alle sterkte toe bij dit verlies.

Opmerking

Ach Helen, een paar keer ontmoet en hier vaker tegengekomen , leuke slimme vrouw.

Opmerking

Bezig...
              X