Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Jan Hoen overleden

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • Jan Hoen overleden

    Afgelopen woensdag, 17 mei 2023, is oud-wethouder en oud-raadslid Jan Hoen op 82 jarige leeftijd overleden.

    Jan Hoen was een van de langst zittende wethouders ooit in Maastricht. Ik dacht dat hij 16 jaar wethouder was, maar elders lees ik dat het 'slechts' 14 jaar was.
    Hij heeft lange tijd sociale Zaken in zijn portefeuille gehad.
    Jan was van origine lid van de KVP en later uiteraard voor het CDA.

    Rond 2010 raakte hij gebrouilleerd met het Maastrichtse CDA en ging hij verder als raadslid voor de Christelijke Volkspartij Maastricht (CVP).
    Voor zover ik weet blijf hij wel altijd CDA-lid.
    In 2014 richtte hij, samen met o.a. Mia Dircke en de helaas ook dit jaar overleden Peter Vrehen, de Maastrichtse Volkspartij (MVP) op.

    Tijdens de raadszittingen in Maastricht was het genieten als Jan Hoen aan het woord kwam. Omdat de CVP en later de MVP de kleinste raadsfracties waren, kwam Jan Hoen steevast als laatste aan het woord.
    Niet zelden fileerde hij dan op humoristische wijze al hetgeen de voorgaande sprekers hadden gezegd en legde hij steevast de vinger op de zere plek.

    In 2018 kwam er een einde aan het raadslidmaatschap van Jan Hoen in de Maastrichtse raad.

    Met Jan Hoen verdween een stuk historie uit de gemeentepolitiek.
    Anekdotes rond zijn persoon zijn er legio.
    Niet zelden werd ook zijn naam genoemd rond allerlei publicaties en geruchten.
    Hij vertelde mij ooit dat in de tijd dat hij wethouder was zijn stem en inzicht over een dossier grotendeels bepalend was en dat ambtenaren dat dan uitvoerden.
    Dat is het laatste pakweg 2 decennia zeker niet meer het geval. De macht van een wethouder - terecht of onterecht - is lang niet meer zo bepalen dan pakweg 20-30 jaar geleden.

    Jan Hoen, ooit begonnen als verkoper bij de V&D, was een kleurrijk persoon in vele opzichten.

    Ik wens zijn nabestaande veel sterkte!



    Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

  • #2
    Ook mijn condoleances aan familie en vrienden.

    m'n Pa heeft heel wat jaren met Wethouder Hoen samengewerkt en hij herkende mij zelfs nog op straat met eenzelfde gezicht als van mijn vader. Verbluffend vond ik dat.
    Of de Ambtenaren allemaal naar zijn pijpen dansten weet ik niet hoor!
    ik ben verguisd

    Opmerking


    • #3
      Mochten er liefhebbers zijn voor het speldje van
      Jan zijn oude partij deze is gratis
      Bestanden bijvoegen

      Opmerking

      Bezig...
      X