Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Jef Bartelet overleden.

Sluiten
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

• Jef Bartelet overleden.

Onlangs is Jef Bartelet na een kort ziekbed overleden en in besloten kring gecremeerd. "Gevelstenenjef" had een grote passie: gevelstenen en gedenktekens. Als oprichter, voorzitter en secretaris van de Stichting Vrienden van Maastrichtse Gevelstenen (VMG) is veel gerealiseerd ter behoud van cultureel erfgoed. Jef was een aimabel persoon en wist velen aan zich te binden als vrijwilliger. Geen deur bleef voor hem gesloten. ​Het weer "zichtbaar" maken van de vele oorlogsslachtoffers uit onze regio was tevens een van de klussen die Jef op zich had genomen. De Werkgroep Oorlogsgraven Maastricht wist grafmonumenten van oorlogsslachtoffers te behouden, in goede staat te brengen en te voorzien van het Schildje Gemeentelijk Oorlogsgraf 40 45. Naast een kenner van de Maastrichtse historie was Jef vooral een doener en vaak te vinden in het veld. Geen deur bleef voor hem gesloten. Rust zacht Jef.​
    De leefs mer eine kier .

Heftig bericht dat Jef Bartelet is overleden!
    Fysiek maakte hij altijd een kwieke indruk en met grote regelmaat wist hij ons op MestreechOnline te boeien met zijn 'ontdekkingen' en/of verhelderingen omtrent gevelstenen en ander soortverwant erfgoed.
    Met Jef verliezen wij een zeer gewaardeerd MO-lid!

Ik wens zijn nabestaanden veel sterkte
    Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

Opmerking

Ik kende Jef niet persoonlijk, maar wel door zijn berichten op dit forum die ik zeer kon waarderen.

Veel sterkte voor zijn nabestaanden.

Opmerking

Maastricht verliest een mens die zich met woord en daad heeft ingezet voor het behoud en herstel van ons (klein) historisch erfgoed. Wat een gemis.

Opmerking

Bezig...
        X