Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Peter Vrehen overleden.

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • Peter Vrehen overleden.

    5 januari 2023 overleed Peter Vrehen, slechts 66 jaar oud. Naast diverse politieke functies was Peter voorzitter van Stichting Samen Onbeperkt. Stichting MestreechOnline maakte kennis met Peter via het project OuderenOnline. Peter streed altijd onvoorwaardelijk voor een volwaardige behandeling van mensen met een beperking. Dit deed hij op een charmante wijze. Peter was ondanks zijn eigen handicap altijd vriendelijk, vol belangstelling voor eenieder. Een bevlogen man. Wij wensen zijn vrouw en familie veel sterkte.

  • #2
    Met Peter Vrehen verliest Maastricht en Meerssen, zijn geboorteplaats en waar hij vrijwel tot het laatst ook betrokken bij het welzijnswerk tbv mensen met een beperking, een persoonlijkheid op het gebied voor het bevechten van de rechten voor mensen met een beperking.
    De afgelopen pakweg 10-15 jaar heb ik zeer regelmatig met Peter gesproken en overleg gehad. Breur memoreerde bijvoorbeeld al het project OuderenOnline.

    Peter was altijd goed gemutst. In al die jaren dat ik Peter heb gesproken heb ik nooit meegemaakt dat hij een slecht humeur had. Altijd vrolijk en altijd vol met plannen.
    Ondanks het feit dat hij bijna 24/7 hulpbehoevend was, maakte hij volop plannen voor lange vakantiereizen, zoals bijvoorbeeld naar de Poolcirkel.
    Het kon allemaal, het lukte allemaal en dus deed Peter het!!
    Ongetwijfeld deed hij het voor zijn eigen plezier, maar gelijktijdig toonde hij wel aan dat niemand met een beperking thuis hoeft te blijven en er mogelijkheden zijn om het huis uit te komen.
    Nu hoeft natuurlijk niet iedereen gelijk naar de Poolcirkel te reizen, maar in Maastricht zijn momenteel, mede dankzij de tomeloze inzet van Peter, (bijna) alle winkels, lokaliteiten en overheidsgebouwen toegankelijk voor mensen met een beperking!

    Zijn hele leven heeft hij zich ingezet. Eerst bijna 35 jaar als ambtenaar in Maastricht en nadat dit niet meer ging werd hij, deels achter de schermen, politiek actief.
    Hij werd lid van de CVP (Christelijke Volkspartij), later de MVP (Maastrichtse Volkspartij) .
    Toen deze partij stopte, uit in hoofd in 2018, sloot hij zich aan bij de SP.
    Tot het laatst was hij actief als burgerraadslid voor de SP.

    Medio vorig jaar hoorde ik dat Peter ernstig ziek was. Zelf heb ik met hem daar nooit over gesproken, want ik zag Peter nog regelmatig en dan was Peter weer goed gehumeurd en vrolijk. Niet echt de gelegenheid om te informeren hoe het nu met zijn ziekte was.
    Op 22 december 2022 ontving ik nog een mail van Peter. Hij stuurde mij de digitale versie van INZICHT - Voor en door mensen met een beperking of chronische ziekte - nog door.
    Onbewust heb ik gedacht dat het met Peter wel goed zou gaan.

    Gisteren werd ik helaas overvallen door het bericht dat Peter afgelopen donderdag, 5 januari 2023, was overleden.

    Met Peter verliezen we een man die zich decennia lang heeft ingezet voor de (beperkte) medemens en die altijd wel in was voor een vrolijke noot!

    Ik wens zijn echtgenote Hanneke heel veel sterkte!

    ?



    Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

    Opmerking

    Bezig...
    X