Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Parel overleden.

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • Parel overleden.

    Met droefheid deel ik u mede dat een van de MO-ers van het eerste uur, onze Parel, is overleden. Wij wensen haar echtgenoot en de familie veel sterkte in het verwerken van dit verlies.

  • #2
    Parel

    Parel was lid vanaf 25 november 2006 en dat was lang voordat ikzelf bij MO kwam. De site was toen door de bredere belangstelling van de gebruikers veel minder op geschiedenis gericht dan de laatste jaren het geval is. Parel behoorde tot een groepje dames dat elke morgen even binnenviel op MO. Meestal was het dan geweldig lachen geblazen. Spijtig genoeg is dat clubje door allerlei omstandigheden uiteen gevallen.
    Dat betekende overigens niet dat Parel
    helemaal wegbleef. Zo af en toe reageerde ze met name op het lokale nieuws. In september 2014 kopte ze nog bij gelegenheid van de Zwarte Pieten-commotie: 'Die vaan us blieve zwart! Maastricht is de eerste stad in Nederland die een duidelijke mening heeft, en daar ben ik best trots op'.
    En vorig jaar constateerde ze in het draadje '
    Beste frituur in Maastricht' nog verrast: 'Wat leuk, ik zie dat hier recent nog postings zijn geweest, Mestreechonline leef nog." Daar had ze met 1613 postings zelf toch ook aan bijgedragen. Ze
    Last edited by Ingrid M.H.Evers; 9 december 2021, 13:01. Reden: correctie

    Opmerking


    • #3
      Ach jeetje, wat een treurig bericht. Ik ben Parel en haar man een paar keer tegengekomen in de Wolwaag, een van de vele horecagelegenheden in Maastricht, waar ze graag kwam. En inderdaad, iedereen kende haar, en andersom. Jammer dat ze er niet meer is.

      Opmerking


      • #4
        Ik las vrijdagavond het bericht van het overlijden van Parel in DDL.
        De bijbehorende foto was inderdaad zoals ik mij Parel herinner.

        Zoals Ingrid Evers al beschreef was Parel, samen met Elletje, Elvis, Olijfje, Clio en ik vergeet ongetwijfeld nog 3 of 4 toen zeer actieve leden, die de dag met grote regelmaat begonnen met een, vaak totaal niet ter zake doende maar daarom niet minder leuke, (lokale) beschouwing op MO.

        Pakweg 3 maanden geleden zag ik Parel met haar echtgenoot (was zijn naam op MO niet Gilbert ?) nog wandelen over de Sint Hubertuslaan, waarschijnlijk op weg naar een leuk terrasje in Sint Pieter.
        Ik zat in de auto en helaas zagen ze mij niet.
        Maar als je Parel ontmoette was ze altijd een en al jovialiteit en had ze altijd wel even tijd om bij te kletsen.

        We zullen Parel missen
        Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

        Opmerking


        • #5
          Wat een naar nieuws. Ik denk met warme gevoelens aan haar terug. Ik ben nog eens bij haar thuis geweest, in het hart van de stad inderdaad. Een vriendelijk en hartelijk mens, een levensgenieter. Adieu, Parel.

          Opmerking

          Bezig...
          X