Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Dries Engelen overleden

Sluiten
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

• Dries Engelen overleden

Dries Engelen (Tegelen, 11 juni 1927 - Maastricht, 23 april, 2021), een beeldhouwer/keramist die behoorlijk wat sporen heeft achtergelaten in Maastricht. Heeft de krant überhaupt melding gemaakt van zijn overlijden? Behalve de overlijdensadvertentie dan...

Het bizarre is dat Dries vorige week nog gezond en wel in beeld was in het programma van BinnensteBuiten (kasteel Meerssenhoven).

klik hier
    Kiek ins nao bove !
    http://www.maastrichtsegevelstenen.nl

Opmerking

BinnesteBuiten wordt wel al een jaar voor de uitzending opgenomen.
      RIP Dries
      iets te oud voor re-educatie
      iets te jong voor afschrijving
      m.a.w. stoere Maastrichtenaar in buitendienst

Opmerking

Ik ken Dries vanuit mijn tijd dat ik mijn werkzaamheden uitvoerde vanuit het PMS Vijverdal. Dries werkte daar bij de creatieve therapie en werkte ook aan de doorontwikkeling van deze therapie. Ongeveer 20 jaar later kwam ik Dries weer voor het eerst tegen tijdens mijn werkzaamheden op het kerkhof van St. Pieter (Maastricht). Op het kerkhof zijn enkele werken van zijn hand gerealiseerd. Eigenlijk gingen de gesprekken die wij voerden in de personeelskantine verder, op het punt waar we indertijd gestopt waren. Enkele maanden geleden heb ik Dries voor het laatst gesproken. Hij kwam naar het graf van zijn eerste vrouw en zijn zoon. In de kerk bekeken wij samen de kruiswegstaties gemaakt door Willy Hamelers en liepen nog een rondje buiten over het kerkhof. Dries zat nog vol ideeën over te realiseren werk en analyseerde zoals gebruikelijk het wereldgebeuren. De geest was gewillig, maar zijn lichaam moe. Moge Dries rusten in vrede.
        De leefs mer eine kier .

Opmerking

Bezig...
        X