Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

LGOG Maandblad

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • LGOG Maandblad

    Ik weet niet of hier nog iemand anders lid is van het LGOG of hun maandblad leest maar er staat een werkelijk geweldig artikel in over de geschiedenis van de glasindustrie, en alles was daar mee samenhangt, in Maastricht in.

    Zoals alle artikelen van het LGOG is ook dit artikel van een uiterst hoog niveau en uitermate informatief.

    (ik heb geen belangen, anders dan een lidmaatschap, in het LGOG).

  • #2
    En dat artikel is waarschijnlijk alleen te lezen in het genoemde blad ?
    Fallor ergo sum

    Opmerking


    • #3
      Uiteraard. Wat zou anders de zin zijn van het maandblad?

      Opmerking


      • #4
        De online artikelen van de dagbladen zijn anders dan die in de gedrukte versies. Voor zover ze gratis zijn, tenminste. Voor de volledige versies moet je ook in digitale vorm betalen.

        Geen enkele uitgever zet zijn artikelen gratis online. Dat zou hem al zijn abonnee's kosten.

        Opmerking


        • #5
          Was maar een vraagje.

          Een korte samenvatting zou mooi zijn, maar nu hebben we weinig aan de mededeling. (Als je lid bent van LGOG lees je het verhaal zowiezo)
          Fallor ergo sum

          Opmerking


          • #6
            De Maasgouw

            Oorspronkelijk geplaatst door Robboxxx Bekijk bericht
            Ik weet niet of hier nog iemand anders lid is van het LGOG of hun maandblad leest maar er staat een werkelijk geweldig artikel in over de geschiedenis van de glasindustrie, en alles was daar mee samenhangt, in Maastricht in.
            Het blad in kwestie heet De Maasgouw. Het is inmiddels toe aan de 131e jaargang en is geen maandblad, maar komt vier keer per jaar uit.


            Het huidige nummer (nr. 3 van de lopende jaargang) bevat een In Memoriam voor broeder Sigismund Tagage, het door Robboxxx gesignaleerde artikel over 'oud glas' van de hand van drs. Wim Dijkman, een beschrijving van een scheuring en verzoening in de Joodse gemeente van Eijsden (1865/1875) door Henk Boersma, een relaas over de Maastrichtse missionaris Ed van Kan tijdens de Bokseropstand in China (Harry Knipschild) en een aantal boekbesprekingen. Verder vermelding van een reeks gebeurlijkheden uit het Limburgs historische wereldje, waaronder de uitreiking van de Guillon-penning, de Goltziuspenning en de Profielwerkstukprijs 2012, en van verschenen literatuur (die deels al op dit forum werd vermeld).

            In te zien bij de Stadsbibliotheek Maastricht (Centre Céramique). Losse nummers verkrijgbaar bij LGOG, Brusselsestraat 10a, Maastricht.

            Opmerking


            • #7
              Ingrid heft natuurlijk gelijk wat de verschijningsfrequentie betreft. Het is een kwartaalblad en geen maandblad. Foutje van mij.

              Opmerking

              Bezig...
              X