Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Kommelkwartier ontsloten

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • #16
    Gachte Mevr.
    Ik heb mijn vraag geplaats bij
    (Wie was Jef Fouraschen weg gehaald)
    Omdat hij hier op zijn plaats hoort.

    Mijn vraag is namelijk de grens van het kommelkwartier was deze vroeger anders dan nu.
    Het kommelkwartier nu loopt de scheiding door de helft van de straten
    zoals.
    brusselsestraat even nummers vallen onder statenkwartier
    hertogsingel even nummers vallen onder blauwdorp.
    en tongersestraat oneven nummers onder jekerkwartier.

    Opmerking


    • #17
      Grenzen Kommelkwartier

      Ik kan geen definitief antwoord geven op je vraag, Klaas, maar heb in het draadje Wijkindeling wel wat algemene opmerkingen gemaakt. Dat begint hier (posting nr. 30).

      Opmerking


      • #18
        Oorspronkelijk geplaatst door Ingrid M.H. Evers Bekijk bericht
        Ik kan geen definitief antwoord geven op je vraag, Klaas, maar heb in het draadje Wijkindeling wel wat algemene opmerkingen gemaakt. Dat begint hier (posting nr. 30).
        Geachte Mevr.

        De wijk indeling van 2006 was mij bekend.
        toch bedankt voor de moeite de verwijzingen naar andere topic (oa topic van sjef) was toch leerzaam.

        Opmerking


        • #19
          Oorspronkelijk geplaatst door olijfje
          (...) net zoals de rest van ons heeft Ingrid er geen probleem mee om met haar voornaam aangesproken te worden (nietwaar Ingrid?)
          Nee hoor (c'est le ton qui fait la musique... ).

          Opmerking


          • #20
            Oorspronkelijk geplaatst door olijfje
            Ik moet een beetje om je glimlachen Klaas, net zoals de rest van ons heeft Ingrid er geen probleem mee om met haar voornaam aangesproken te worden.

            (nietwaar Ingrid?)
            Hallo olijfje gelukkig kunnen mensen nog met/om me lachen
            er zijn er ook de kunnen me vr.....
            Maar zonder gekheid ik weet ook niet hoe het komt
            Waarschijnlijk dat er in mijn vriendenkring werken van haar in hun boekenkast hebben staan..
            Toevallig vanmiddag nog liet me een goede kennis nog een dik boek van (Ingrid) zien.
            Dus toch een dame die weet waar ze het over geeft.

            Opmerking


            • #21
              Oorspronkelijk geplaatst door klaas Bekijk bericht
              Toch een dame die weet waar ze het over heeft.
              DƔt mag ik toch hopen!

              Opmerking


              • #22
                Ik heb er geen bezwaar tegen als ik met meneer Breur wordt aangesproken. Dat deden honderden (vroeger)

                Opmerking


                • #23
                  Oorspronkelijk geplaatst door Breur Bekijk bericht
                  Ik heb er geen bezwaar tegen als ik met meneer Breur wordt aangesproken. Dat deden honderden (vroeger)
                  Ga maar naar de Mac Donalds, daar zeggen ze vast meneer tegen je
                  Fallor ergo sum

                  Opmerking


                  • #24
                    En nu krijgen 2 moderators op hunne mieter omdat ze afdwalen

                    Opmerking


                    • #25
                      Oorspronkelijk geplaatst door Ingrid M.H. Evers Bekijk bericht
                      Ze hadden voor de Biljoen ook eens op MO kunnen kijken in dit draadje...

                      Wat betreft Marx en Regout ben ik het volkomen met Pier eens. Jammer dat in dit verzorgd uitgegeven boek over het Kommelkwartier weer zoveel oude onjuistheden en historische mythen van stal zijn gehaald. Ook als men de geschiedenis correct weergeeft, kan die nog altijd 'spannend' en onderhoudend gebracht worden. Daar hoeft men al die onzin niet voor te blijven naschrijven.
                      Het afdwalen(van de topic) deels mijn fout
                      We beginnen opnieuw

                      Opmerking


                      • #26
                        ISBN-nummer

                        Oorspronkelijk geplaatst door klaas Bekijk bericht
                        Is een ISBN nummer nodig als het boekwerk te koop is in de winkel?
                        Robboxxx heeft hier al iets over gezegd, maar misschien heb ik nog een nuttige aanvulling.

                        1. Een boek met ISBN-nummer kan over de gehele wereld getraceerd worden. Wie in Nieuw-Zeeland een bepaalde titel wil kopen, kan er zeker van zijn dat het boek boven water komt, mits het nog in de reguliere handel is.

                        2. Het ISBN-nummer van een boek wordt centraal geregistreerd bij de Koninklijke Bibliotheek. In principe bewaart de KB van alle boeken met ISBN twee exemplaren in de collectie. Dat betekent dat er dus altijd een plaats is waar zo'n boek jaren later nog kan worden ingezien.

                        3. Het ISBN-nummer is een code die aangeeft welke commerciƫle of ideƫle uitgever het boek heeft gepubliceerd. Zoals Robboxxx al zei, worden de meeste boeken in Nederland verspreid via het Centraal Boekhuis, een bemiddelende schakel tussen leveranciers (de uitgevers) en afnemers (de boekhandelaren en bibliotheken).

                        4. Maar niet alle uitgevers kunnen of willen betalen voor die diensten. Dan maakt het ISBN-nummer het de boekhandel gemakkelijker om rechtstreeks bij de uitgever te bestellen wanneer de voorraad verkocht is. En bij een uitgever kun je dan ook denken aan het clubje dat Kommelkwartier ontsloten heeft gepubliceerd (als dat tenminste niet bij een reguliere uitgever is verschenen; ik kan er niets over vinden op Google of bij de bibliotheek).
                        Last edited by Ingrid M.H.Evers; 9 oktober 2012, 00:19.

                        Opmerking


                        • #27
                          Oorspronkelijk geplaatst door klaas Bekijk bericht
                          Geachte Mevr. De wijk indeling van 2006 was mij bekend.
                          Ik heb niets geschreven over de wijkindeling van 2006, Klaas. Het gaat met die kaarten over de periode voor 1794.

                          Opmerking


                          • #28
                            Oorspronkelijk geplaatst door Ingrid M.H. Evers Bekijk bericht
                            Ik heb niets geschreven over de wijkindeling van 2006, Klaas. Het gaat met die kaarten over de periode voor 1794.
                            Klopt mevr dit stond in de verwijzing in uw topic naar (wijkverdeling.)
                            van sjef sorrie ..

                            Opmerking

                            Bezig...
                            X