Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Akten van de schepenen Maastricht en Sint Pieter

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • Akten van de schepenen Maastricht en Sint Pieter

    Het LGOG kondigt het volgende boek aan:

    Op 31 maart verschijnt voor het eerst sedert decennia in de serie Werken van het LGOG een editie van historische bronnen. Het betreft alle bekende akten die van de schepenen van Maastricht en Sint Pieter zijn uitgegaan tussen 1253 en 1300, in totaal zo’n honderddertig. Meer informatie is hier (pdf-bestand) te vinden.

  • #2
    Eindelijk iets uit SP zou ik zeggen. Ik hoop dat mijn voorouders er wat gunstig uitkomen; zo niet: zeer interessant!

    Opmerking


    • #3
      Ze zijn wel een beetje laat met die intekening, maar 5 maart zal ook nog wel gelden. Overigens denk ik dat Breur wat betreft Sint Pieter ook nog veel informatie kan vinden in het recente proefschrift van Hans van Hall over Eijsden. Sint Pieter was niet uniek (sorry hoor ). De juridische status en bestuursconstructie was, als ik het goed begrepen heb, min of meer identiek aan Eijsden en tal van andere vrije heerlijkheden. Dat levert dus tal van vergelijkingen op.

      Opmerking


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door Ingrid M.H. Evers Bekijk bericht
        Ze zijn wel een beetje laat met die intekening, maar 5 maart zal ook nog wel gelden. Overigens denk ik dat Breur wat betreft Sint Pieter ook nog veel informatie kan vinden in het recente proefschrift van Hans van Hall over Eijsden. Sint Pieter was niet uniek (sorry hoor ). De juridische status en bestuursconstructie was, als ik het goed begrepen heb, min of meer identiek aan Eijsden en tal van andere vrije heerlijkheden. Dat levert dus tal van vergelijkingen op.
        Intekenen voor 1 maart 2012 en dan ook nog met een strookje op te sturen via post. Kan dat niet via internet? We leven niet meer in de Middeleeuwen. . Het proefschrift van Hans van Hall heb ik persoonlijk van hem ontvangen (=gekocht). .

        Opmerking

        Bezig...
        X