Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Monumenten in Nederland: Limburg - Maastricht

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • Monumenten in Nederland: Limburg - Maastricht

    Tot mijn verbazing is op de webpagina van dbnl, een serie boeken te bekijken, met de gemeenschappelijke titel: Monumenten in Nederland.
    Alle twaalf provincies van Nederland komen in afzonderlijke delen aan bod.
    Uit het deel, dat de provincie Limburg behandelt, heb ik de pagina's die gaan over Maastricht, als een PDF bestand opgeslagen.
    Die 59 pagina's over Maastricht kunnen als PDF bestand worden gedownload; het bestand is ruim 11 MB groot.
    Tevens is bovenstaand PDF bestand op trefwoord doorzoekbaar.

    Veel kijk- en leesplezier!
    Last edited by SJEF †; 2 september 2010, 08:15. Reden: Aanpassing tekst
    Historie is niet alleen het weergeven van de as, maar ook het doorgeven van het vuur.
    Thomas More

  • #2
    Wiki loves monuments

    De Nieuwsbrief van het Nederlands Architectuur Instituut [NAI] kondigt aan dat er in de maand september mooie prijzen zijn te winnen met een mooie/creatieve/bijzondere foto van een of meer van de 60.000 rijksmonumenten die Nederland rijk is. Naar het schijnt zijn die allemaal te vinden op het 'Net, maar is slechts een zesde voorzien van een foto met vrije licentie.

    Maastricht telt naar ik meen ruim 1.500 rijksmonumenten. Wie van jullie heeft belangstelling voor deelname aan dit project?

    http://www.nai.nl/tentoonstellingen/...entId/1_786600

    Opmerking


    • #3
      Vrijwel alle Maastrichtse monumenten zijn al gefotografeerd voor Wikipedia. Zie hier de volledige lijst, om te zien welke nog ontbreken. Ook handig voor 'Boe?'

      Opmerking


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door El Loco Bekijk bericht
        Vrijwel alle Maastrichtse monumenten zijn al gefotografeerd voor Wikipedia.
        Waarbij ik wil aantekenen dat niet alle foto's voldoen.
        Er zijn overbelichte exemplaren bij, en er zijn foto's van gebouwen die voor een groot gedeelte 'verduisterd' worden door de schaduw van een gebouw aan de overzijde.
        Deze foto's missen elk detail, en zijn volgens mij niet geschikt.
        In het algemeen geldt voor architectuurfotografie: fotograferen bij zacht strijklicht, en niet bij het 'harde' licht van een zonovergoten dag gedurende de middaguren.

        =+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=

        Lees ook nog even de aangebrachte verandering in bericht #1, aangaande het PDF bestand.
        Historie is niet alleen het weergeven van de as, maar ook het doorgeven van het vuur.
        Thomas More

        Opmerking

        Bezig...
        X