Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Rondom de Eindejaarsquiz 2015

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • #91
    Krijg ik mijn inschrijfgeld nu terug? .

    Opmerking


    • #92
      Dat is mogelijk.

      Even in drievoud een aanvraagformulier insturen aan de penningmeester van de Eindejaarsquiz, ondertekend door jezelf en het hoofd, of diens plaatsvervanger, van het Castellum van vraag 1a.

      Daarna zal een Pierlementaire commissie een definitief besluit nemen.
      Tegen dat besluit kun je je bedenkingen indienen binnen 6 weken.
      Na de bedenkingen kun je bezwaar indienen.
      Daarna mag je in beroep.

      Uiteindelijk leggen wij ons neer bij een uitspraak van het Europees hof!!

      Last edited by Pier; 3 januari 2016, 13:16.
      Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

      Opmerking


      • #93
        Ik voelde het "aan mijn water" . Het rondstrooien van desinformatie . Wellicht verkeert Pier te veel in politieke kringen? Ik reken dan ook op één extra bitterbal met JAGIMA-mosterd! Die routevraag ook. Ik had de eindbestemming ingevoerd in mijn navigatiesysteem. Gaat er ergens in de buurt van "de bananenbokser" een signaal af. Overschrijding maximaal toegestane snelheid. Vraag naar de "hatsikidee!". Toen kwam dat grote project. Wellicht te noemen naar een van de leden van een Maastrichtse fractie! Ik heb al die gezichten geprobeerd mij voor de geest te halen. Niemand kwam volgens mij in aanmerking voor een dergelijke eer. Zelfoverschatting dacht ik. Kon mij alleen maar een wethouder herinneren die geen huizen sloopt, maar ze verplaatst! Ben maar verhuisd naar een ander project. Natuurlijk hartstikke fout. Het leven van een kwismaker/master gaat echter niet over rozen, zoals Pier en voorgaanden ongetwijfeld zelf geconstateerd hebben. Het hoort bij het spel.

        Opmerking


        • #94
          De laatste missive van Breur gaat mij geheel boven de pet. Ongetwijfeld te weinig de lokale krant bekeken. Of Piers Politiek Café gemist. Die brug waar Wigo mee zit te houden, is een probleem: is het een van de 27 kunstwerken rondom de A2-tunnel? Of ligt 'ie er al langer? En waar dan? Het moet wel ergens aan de stadsrand zijn, gezien dat kerktorentje in de verte. En à propos 'er met de wagen overheen kunnen': het lijkt me eigenlijk niet meteen een viaduct voor auto's. Niet eens een wegmarkering of middenstreep....

          Opmerking


          • #95
            Er overheen rijden is geen enkel probleem.
            Op het einde van de weg (nadat je eerst het bruggetje bent overgestoken) moet je 'draaien' om zo weer de straat via hetzelfde bruggetje te kunnen verlaten.
            Logic will get you from A to Z,
            Imagination will get you everywhere !

            Opmerking


            • #96
              Heeft een beetje weg van de Van Brienenoord, maar zonder bogen Maar die deur dat is een ding, iemand enige hints?
              Last edited by Toller; 3 januari 2016, 21:20. Reden: aanvullen
              Kompleminte

              Toller

              Opmerking


              • #97
                Oorspronkelijk geplaatst door Ingrid M.H. Evers Bekijk bericht
                De laatste missive van Breur gaat mij geheel boven de pet. Ongetwijfeld te weinig de lokale krant bekeken. Of Piers Politiek Café gemist. Die brug waar Wigo mee zit te houden, is een probleem: is het een van de 27 kunstwerken rondom de A2-tunnel? Of ligt 'ie er al langer? En waar dan? Het moet wel ergens aan de stadsrand zijn, gezien in de verte. En à propos 'er met de wagen overheen kunnen': het lijkt me eigenlijk niet meteen een viaduct voor auto's. Niet eens een wegmarkering of middenstreep....
                Dat van Breur begrijp ik ook niet !
                Maar Ingrid brengt mij met 'dat kerktorentje' terug in mijn vroegere jaren.
                Ik ben er ooit helemaal bovenin geweest en had toen veel last van zenuwen, maar naderhand niet meer !
                Mestreechter Geis mage beleve
                en dat door te kinne geve.
                God, wat is dat sjiek ! © Wigo

                Opmerking


                • #98
                  Oorspronkelijk geplaatst door Toller Bekijk bericht
                  ... Maar die deur dat is een ding, iemand enige hints?
                  Sorry Toller, maar ik heb geen hint(s) voor die blauwe deur.
                  Ik weet het zelf ook niet.
                  Kan je misschien iets met andere hints doen ?
                  Mestreechter Geis mage beleve
                  en dat door te kinne geve.
                  God, wat is dat sjiek ! © Wigo

                  Opmerking


                  • #99
                    Ik wil niemand haasten, maar nog een kleine 72 uur.......................
                    Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

                    Opmerking


                    • Ja ja......
                      Last edited by Ingrid M.H.Evers; 5 januari 2016, 10:18.

                      Opmerking


                      • Nog een dikke 50 uur te gaan..........

                        Tijd genoeg om de puntjes op de spreekwoordelijke " i " te zetten en wellicht nog een allerlaatste poging te ondernemen om toch nog dat ene goede antwoord te vinden.

                        Bij de tot nu toe ingeleverde antwoorden is het grappig om te zien dat de vragen waarvan ik inschatte dat ze problemen zouden opleveren klaarblijkelijk toch niet zo moeilijk waren
                        Anderzijds blijken de vragen 2H (muur met daarvoor die weelderige bloemen) en 11A (een heel huis met tuin en (deel van de) straat..... hoe moeilijk kan het zijn?) echte probleemgevallen te zijn.
                        Dat zijn de enige twee vragen waarop nog door niemand een goed antwoord is gegeven!!

                        De gemakkelijkste vraag, en dat had ik vooraf zeker niet verwacht, blijkt - tot nu toe - vraag 8 te zijn.

                        Hoe dan ook, nog ruim 50 uur te gaan!

                        Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

                        Opmerking


                        • Iemand die bloemetjesmuur nog gevonden?

                          Opmerking


                          • Met nog een dikke 36 uur te gaan is de "bloemetjesmuur" en "het huis in het groen" nog steeds een raadsel
                            Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

                            Opmerking


                            • Beste mensen, nog 24 uur te gaan!!!!

                              De meeste inzendingen, althans dat verwacht ik, zijn al binnen.
                              Nog even goed googelen dan maar om ook de laatste vragen goed te hebben?
                              Succes
                              Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

                              Opmerking


                              • De laatste vragen heb ik al een hele tijd.

                                Alleen de laatste antwoorden nog niet !
                                Mestreechter Geis mage beleve
                                en dat door te kinne geve.
                                God, wat is dat sjiek ! © Wigo

                                Opmerking

                                Bezig...
                                X