Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

De vragen van de quiz 2013

Sluiten
This topic is closed.
X
Dit is een belangrijk onderwerp / mededeling
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • Pier
    replied
    Net op de "verzend-knop" gedrukt!!
    Voelde al gelijk de verlichting dat het onomkeerbaar is en ik mij niet meer hoef te verdiepen in de "kunst" (althans zoals sommigen dat aanduiden) van wandkleden, gedichten (die niet rijmen!) en rare koppen!

    Dit jaar wordt het een bescheiden plaatsje "in het rechter rijtje", zoals dat bij Studio Sport heet

    Leave a comment:


  • Toller
    replied
    Heb de kwis ingestuurd en nu maar hopen op de poedelprijs

    Leave a comment:


  • Koelekopke
    replied
    HELP !!!

    Als ik mijn antwoorden via pm-bericht wil sturen kan dat niet omdat er teveel tekens zijn.
    Hoe stuur ik nu mijn antwoorden in ?

    Edit :
    Ik heb wat zitten te prutsen en nu is het wel gelukt !
    Last edited by Koelekopke; 19 januari 2014, 13:41.

    Leave a comment:


  • Wigo
    replied
    Weer enkele vragen opgelost.

    Tenminste, dat denk ik. maar ik weet het niet zeker.

    Een jaartal nekt mij en dat kost mij dus zes punten. :(

    Leave a comment:


  • Clio
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Annefine Bekijk bericht
    Ruim 2,5 meter boeken in de kast die uitsluitend over Maastricht gaan, en nog heb ik niet alle vragen beantwoord. Zou het helpen als ik die boeken ook echt lees en ze niet alleen maar verzamel?
    Nou, ik heb ook niet alles van mijn 'nog een beetje meer Maastricht-boekenkast' helemaal gelezen, Annefine, maar dat hoeft geen bezwaar te zijn. Voor deze quiz ligt het er een beetje aan wát je hebt. Zoals mijn moeder placht te zeggen: 'Mann soll sich etwas einfallen lassen.' Maar ik moet bekennen dat ik bij de samenstelling van de quiz niet meteen veel betreden paden heb bewandeld.

    En ja, ik ben bang dat enkele vragen niet goed op te lossen zijn als je niet in Maastricht woont. Ik stel het erg op prijs dat je desondanks meespeelt.

    PS. Wat betreft het woordje 'quiz': daar heb ik ook nog nooit over nagedacht. De Oxford Dictionnary geeft het bekende Ierse broodje aap-verhaal en eerdere herkomstverklaringen.
    Last edited by Clio; 19 januari 2014, 12:23.

    Leave a comment:


  • Annefine
    replied
    Eindejaarsquiz 2013

    Ruim 2,5 meter boeken in de kast die uitsluitend over Maastricht gaan, en nog heb ik niet alle vragen beantwoord. Zou het helpen als ik die boeken ook echt lees en ze niet alleen maar verzamel?
    Er is een tijd voor de quiz en een tijd na de quiz, maar vooral de tijd daartussenin telt.
    Na de quiz heb ik zeeën van tijd. Ik begin me nu ook van alles af te vragen bv. waarom schrijf je quiz met een -z- aan het einde ?
    Iech gaon aon de geng.

    Leave a comment:


  • Clio
    replied
    Trusten, koeleköpke. Slaap lekker.

    Leave a comment:


  • Koelekopke
    replied
    Niet voor jou Clio, maar ik ben de quiz nu langzamerhand zat. :(
    Voorlopig kan ik Google in al zijn facetten niet meer zien. Je zoekt je helemaal te pletter.
    Van mijn wederhelft hoef ik ook niet veel te verwachten. "Jij wilt meedoen aan de quiz, dan moet je ook zelf zoeken..."
    Nu heb ik slaap en ik duik mijn bedje in. Morgen in de loop van de dag krijg je mijn antwoorden Clio. Dank je wel voor al die uitputtende, maar wél leerzame uren. Ik heb weer veel bijgeleerd in de afgelopen 3 weken.
    Trusten ...

    Leave a comment:


  • Wigo
    replied
    Het vermoeden bij mij is dat ik van zeven vragen alle antwoorden heb.

    Maar ... dan zijn er dus nog vijf vragen te gaan !

    Leave a comment:


  • Pier
    replied
    Nog tijd zat dus......

    Nu ik alle antwoorden eindelijk keurig op een rijtje heb staan, zie ik dat ik slechts één vraag helemaal heb.
    Dat wordt dus, gelet op de puntentelling, hooguit een plaatsje onderaan de middenmoot.
    Maar ik heb nog 22 uur te gaan..... lol

    Leave a comment:


  • Clio
    replied
    Nog 22 uur en 51 minuten te gaan ... Elletje kwam enkele uren geleden binnen, chapeau.

    Leave a comment:


  • Wigo
    replied
    Alweer een antwoord gevonden !

    Maar nog enkele antwoorden niet !

    Leave a comment:


  • elletje
    replied
    Elletje dus!

    Leave a comment:


  • Clio
    replied
    Aan de quizers

    Willen jullie alsjeblieft niet vergeten je (schuil)naam boven de antwoorden te zetten? Er hoeft bij mij maar iets mis te gaan en ik weet niet meer wie wat heeft ingeleverd.

    Bij voorbaat dank,
    Clio
    Last edited by Clio; 18 januari 2014, 16:25.

    Leave a comment:


  • Toller
    replied
    Mooi boek kostte maar 5 euro en miste het in mijn collectie

    Leave a comment:

Bezig...
X