Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Opmerkingen/vragen over de MestreechOnline eindejaarsquiz 2012

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • Toller, je weet waar, en Breur, niet zeuren!
    Ik ben bij vlagen geniaal, alleen is het nu windstil!

    Opmerking


    • We have a winnaer!

      Onder de deskundige begeleiding van de otoriteitentoeker Norbert Frijns werd de gelukkige winnaar van de eindejaarsquiz 2012 in het flitslicht gezet


      Opmerking


      • Hierbij de uiteindelijke uitslag van de MestreechOnline Eindejaarsquiz 2012:

        9e plaats en poedelprijs met 11 punten: Burgemeester
        8e plaats met 14 punten: Parel
        7e plaats met 32 punten: Koeleköpke
        6e plaats met 37 punten: Breur
        5e plaats met 44 punten: Elvis
        4e plaats met 50 punten: Toller
        3e plaats met 52 punten: Wigo
        2e plaats met 63 punten: Pier
        1e plaats met 87 punten: Clio
        Gefeliciteerd Clio, en aan jou de eer om de quiz van 2013 te maken!


        Het verhaal van de heks, gecomponeerd door Breur wil ik jullie niet onthouden!

        Hier vaart de oude heks, die dezen berg bewoont het liefste door.
        Köbbes zat aan het Papenwater te vissen. Uit den nevel kwam een bootje opdagen. Hier voer de oude heks, die op de St. Pietersberg woonde het liefste door. Even schrok hij. “Dat kan niet waar zijn”, was zijn eerste gedachte. Hier wachtte hij al jaren op. Die oude toverknol was hem steeds te vlug af geweest. En hij had nog een appeltje met dat wijf te schillen. Sinds zij in de weide was geweest, gaven de koeien geen melk meer; zijn vrouw was onvruchtbaar geworden en het paard blaatte den helen nacht. De nevelslierten vlochten ineen en vormden een deken van mist. Plotseling hoorde hij een schurend geluid. De heks was vast gevaren op een grindplaat! Hij wist van zijn vader dat heksen niet konden verdrinken. De heks begon allerlei spreuken te roepen. Köbbes had echter zijn herdersfluitje uit zijn knapzak gepakt en overstemde haar geratel. Al spelend waadde hij naar het bootje. In zijn handen had hij het medailleke met de afbeelding van de heilige Donatus. Zolang hij zich kon rappelleren droeg hij dit medaillon altijd bij zich. De oude heks voelde onraad en wilde wegvliegen. Zij deed dat liever niet. Haar bezem was al jaren aangetast door de houtworm. Köbbes wist de medaille van zijn beschermheilige in het bootje te gooien. Een donderslag weerklonk. Het hele Maasdal moet dit wel gehoord hebben! De gevangen vuurpijlen vlogen gillend uit de hand van Donatus. De reuk van zwavel vulde zijn neusgaten. Weg was het bootje! Weg was dat duivelsmens!
        Thuisgekomen wilde hij Marie, zijn vrouw, zijn benkelijk avontuur vertellen. Doch dat was niet meer nodig. Zijn trouwe echtgenote stond al bij de staldeur en riep van groten afstand: “De koeien geven weer melk! Het paard hinnikt en ik geloof dat mijn borsten gezwollen zijn!”
        Ik ben bij vlagen geniaal, alleen is het nu windstil!

        Opmerking


        • tollerin en toller hebben zich opperbest vermaakt en willen jullie hartelijk bedanken voor de goede zorgen en toller is benieuwd naar de volgende eindejaarsquiz
          Kompleminte

          Toller

          Opmerking


          • Gelukwensen aan de winnaar en grote dank aan de organisator....!

            Opmerking


            • Hulde en dank aan Elletje voor de organisatie, de goede locatie, de mooie oorkonde, de
              lekkere paaseitjes, het kopjen, de toepasselijke medaille en zeker niet te vergeten ... de
              geweldige keuze voor 'onze gast' dit jaar !

              Anders gezegd en geschreven: Merci, Merci, Merci !

              Een welgemeend proficiat voor onze winnares Clio. Perfect gedaan !
              Heel veel succes, sterkte en wijsheid gewenst bij het opzetten van de Eindejaarsquiz 2013.

              Wij zijn nu al zeer benieuwd naar de onderwerpen en ... de daarbij behorende vragen !
              Mestreechter Geis mage beleve
              en dat door te kinne geve.
              God, wat is dat sjiek ! © Wigo

              Opmerking


              • Vijfde, niet slecht voor unne Alkmaarse!
                Gefeliciteerd Clio, geen verrassing dat je gewonnen hebt maar wel grote klasse.
                En pier... Wat een topscore, geweldig.
                Hoop dat jullie een leuke middag hebben gehad!
                Don't PRESS me....

                Opmerking


                • Was heel gezellig, jammer dat je er niet bij was!
                  De oorkonde en medaille, mét tuike, zal ik je opsturen!
                  Ik ben bij vlagen geniaal, alleen is het nu windstil!

                  Opmerking


                  • Het was inderdaad weer een warm bad, heel gezellig met alle MOérs.
                    Met een zeer speciale dank aan elletje, het was geweldig meid hartelijk bedankt
                    (ook namens K3)
                    Iedereen neemt mij zoals ik ben,.....nu ik nog

                    Opmerking


                    • Ik zei al: de volgende keer (ik heb nu twee keer niet mee gedaan (afgezien van het verkeerslicht, dat ik ''blind'' zou hebben gevonden) ) zal ik zeker weer meedoen.

                      Afgelopen jaar verliep wat chaotisch, en ik kon me niet goed concentreren op de dingen die moesten gebeuren. Ik heb het toen maar laten schieten. Achteraf gezien had ik best meer vragen kunnen beantwoorden.

                      De paas-verrassing was leuk, de mystery guest was heel leuk (ook al kende hij de meesten van ons niet. Maar dat bleek niets uit te maken).


                      Clio: van harte gefeliciteerd met deze prijs die eigenlijk niemand wil winnen want volgende editie staat jou een enorme klus te wachten.
                      I am not a complete idiot. Some parts are missing

                      Opmerking


                      • Eerste prijs!

                        Het is maandagmorgen en vanaf mijn eetkamertafel kijkt Elletjes wijsgerige uil mij een beetje meewarig aan: 'Te veel gefeest gisteren, mijn kind?'

                        Nou ja, het was dan ook geweldig gezellig aan de hoge stamgastentafel van De Elfde Boog (aanrader!). Leuk ook dat er, zoals elk jaar, weer nieuwe gezichten waren (Toller en 'Tollerin'). Maar oh, die angstige spanning. Drie uur 's-middags is een beetje vroeg om al aan de witte wijn te gaan, maar ik had het nodig! Ik vreesde immers met groten vreeze dat ik dit jaar de arme winnaar zou worden. Jawel, 'arm', want winnen is natuurlijk geweldig leuk, maar als gevolg daarvan een nieuwe quiz moeten maken, dát is andere koek!

                        Om half vier arriveerde Elletjes mystery guest en kon het feest echt beginnen. Want dat het een feest zou worden, was vanaf het eerste moment duidelijk. De stemming zat er geweldig in. Vol bange vermoedens klemde ik mij aan de ene kant vast aan Toller en aan de andere zijde aan Parel. Geschokt zag die de poedelprijs aan zich voorbijgaan: burgemeester wist drie punten minder te behalen en ging er mee vandoor. Zijn excuus was dat hij anderhalf uur had gegoogeld en zich daarna maar aan vrouw en dochter had gewijd. Tenslotte moesten zijn onderdanen ook een kans krijgen! Hij beloofde dergelijke overwegingen voortaan van zich af te zetten en de quiz van 2013 te gaan winnen (waarvan akte!).

                        Breur, die net als Parel ook altijd graag voor de poedelprijs gaat, kwam veel hoger uit dan hij had gedacht. Hij passeerde met vijf punten ook nog Koeleköpke en 'troostte' zich verder met het maken van foto's. Elvis, Toller, Wigo en toen Pier ... Tot negen tellen kan zelfs ik. Na twee jaar de derde prijs te hebben gewonnen, nu dan de eerste! Op de valreep had ik in januari wanhopig hier en daar nog wat ´pepernoten´rondgestrooid. Misschien dat iemand met een klein duwtje in de rug mij op het laatste moment nog voorbij zou streven. En Breur had toch die heks gevonden? Alle hoop bleek tevergeefs, al volgde Pier met koppig aanhouden mij als ware speurder op de voet. Een paar bonuspunten extra en ik was eraf geweest!

                        Enfin, nu staat de wisselbeker (met dank aan Haas) dus op mijn tafel. '2012 Clio' staat er op het zilveren plaatje gegraveerd. Noblesse oblige, ik moet aan het werk. Aan Olijfjes quiz heb ik indertijd als nieuweling op MO alleen maar een beetje gesnuffeld. Die van Elvis, Wigo en Elletje zal ik nu moeten proberen te evenaren. Dat zal nog niet meevallen, maar in de bus naar huis ben ik gisteren wel al begonnen. Niet dat ik mij kan herinneren wat ik precies heb bedacht. Ik zat nog zó te glimmen, dat de halve bus wilde weten waarom. Een medaille, 'neet mèt tuike, mèh mèt kettelke'! Je hoeft nog niet te deugen om geluk te hebben! De details van de thuisreis zijn een beetje weggezakt in de licht alcoholische mist...

                        Vandaag rest mij nog slechts een welgemeend 'Hartelijk Dank voor Alles' aan het adres van Elletje en Caesar. En een knuffel voor Oscar, omdat hij zo enthousiast van zijn bijval blijk gaf!
                        Last edited by Clio; 4 maart 2013, 13:17. Reden: redactie

                        Opmerking


                        • Zo..... net klaar met het ophangen van mijn oorkonde

                          Waarschijnlijk was ik zelf het meest verrast door de 2de plaats, maar het verschil met de terechte nummer 1 is toch erg groot!

                          Hoe dan ook, een hartstikke leuke quiz afgesloten met een zéér gezellig samenzijn. Dat alles met dank aan elletje, Caesar en Oscar.
                          Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

                          Opmerking


                          • Kleinigheidje, dit weten kennelijk veel mensen niet: de wisselbeker is van mij afkomstig, en werd voor zover ik me kan herinneren, wel als eerste door Elvis uitgereikt aan de winnaar.

                            De beker had ik zelf ooit, ook als wisseltrofee, gewonnen toen ik als winnaar uit de bus kwam bij een nagespeeld mol-spel. Zoals jullie weten: mijn grote passie buiten MO, buiten het Reizen, is Wie is de Mol?

                            De beker moest eigenlijk terug, maar er werd na 2004 helaas geen Molspel meer gespeeld door de forummers. Vandaar dat ik de beker een mooie nieuwe bestemming heb gegeven, waar ie nu al voor de derde keer goed van pas is gekomen.
                            I am not a complete idiot. Some parts are missing

                            Opmerking


                            • Het deelnemen en het gezamenljk aanwezig zijn, vind ik nog het leukste. Voor de rest sluit ik mij aan bij alle vorige postings.

                              Opmerking


                              • Wisselbeker MO

                                Oorspronkelijk geplaatst door Haas Bekijk bericht
                                Kleinigheidje, dit weten kennelijk veel mensen niet: de wisselbeker is van mij afkomstig, en werd voor zover ik me kan herinneren, wel als eerste door Elvis uitgereikt aan de winnaar.
                                Ik heb een zwak geheugen, Haas en heb het inmiddels gecorrigeeerd. Waar jouw Mol-obsessie al niet goed voor is. Veul daank!
                                Last edited by Clio; 4 maart 2013, 10:48.

                                Opmerking

                                Bezig...
                                X