Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Opmerkingen/vragen over de MestreechOnline eindejaarsquiz 2012

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • Oorspronkelijk geplaatst door Pier Bekijk bericht
    Vanaf 14 jan. gooi ik alle glas-in-lood ramen in met stukken Maastrichtse Keramiek..... :(

    Misschien dat ik na verloop van tijd dan toevallig met het juiste stuk keramiek dat bewuste raam tegen kom!

    Ik gooi er een beeldje bij!
    Don't PRESS me....

    Opmerking


    • Oorspronkelijk geplaatst door Pier Bekijk bericht
      Vanaf 14 jan. gooi ik alle glas-in-lood ramen in met stukken Maastrichtse Keramiek..... :( Misschien dat ik na verloop van tijd dan toevallig met het juiste stuk keramiek dat bewuste raam tegen kom!
      Non de Pie, Pier! Heb je dat serviesje nu nog niet? Schaf in godsnaam die nieuwe bril aan!
      Last edited by Clio; 9 januari 2013, 17:11.

      Opmerking


      • Oorspronkelijk geplaatst door Toller Bekijk bericht
        Breur, menneke, een klein tipje!!
        De sleutel zit in de formulering van elletjes eerste deelvraag en in de voorstelling in het segment boven de gebrandschilderde tekst. Kopiëren en sterk vergroten helpt om de afbeelding goed te zien.

        Het raam wordt zelfs ergens op internet genoemd, met foto, maar is niet te vinden met Google Afbeeldingen. Zoals elletje al schreef op 20 december: lezen en een beetje gezond verstand. Met wat geluk kun je er dan toch uitkomen.
        Last edited by Clio; 9 januari 2013, 23:54.

        Opmerking


        • Oorspronkelijk geplaatst door elvis Bekijk bericht
          Ik gooi er een beeldje bij!
          Nou, het betreffende ding is nogal omvangrijk, dat gooi je niet zomaar even ergens tegenaan. Dus voor de spierballen moet je Pier maar inhuren. Maar eigenlijk zou het zonde zijn. Het is van dichtbij gezien toch wel erg mooi, vind ik.

          Zoeken op het Net heeft volgens mij weinig zin in dit geval; je weet het of je weet het niet (te staan). Overigens is de locatie van de foto niet identiek met de huidige verblijfplaats, dus aan de achtergrond heb je weinig.

          Wist ik nu ook maar de overige vier deelvragen...

          Opmerking


          • Alleen als je de achtergrond zou kennen............
            Alleen van deze vraag Clio, of van meer vragen?
            Ik ben bij vlagen geniaal, alleen is het nu windstil!

            Opmerking


            • Oorspronkelijk geplaatst door Toller Bekijk bericht
              Breur, menneke, een klein tipje!!
              Mijn vader is met de helm geboren en daarom gebruik ik vaker de kristallen bol .

              Opmerking


              • Wat een flauwekul!
                Je vader, jij toch niet? Of wel soms?
                Ik ben bij vlagen geniaal, alleen is het nu windstil!

                Opmerking


                • Heftige ontkenningen leveren vaak de waarheid op volgens Confusius.

                  Opmerking


                  • Ik zeg niets meer.............
                    Ik ben bij vlagen geniaal, alleen is het nu windstil!

                    Opmerking


                    • Ik ook niet.

                      Opmerking


                      • Joepie, de eerste oplossing is binnen!

                        Daanke Breur
                        Ik ben bij vlagen geniaal, alleen is het nu windstil!

                        Opmerking


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Clio Bekijk bericht
                          Nou, het betreffende ding is nogal omvangrijk, dat gooi je niet zomaar even ergens tegenaan. Dus voor de spierballen moet je Pier maar inhuren. Maar eigenlijk zou het zonde zijn. Het is van dichtbij gezien toch wel erg mooi, vind ik.

                          Zoeken op het Net heeft volgens mij weinig zin in dit geval; je weet het of je weet het niet (te staan). Overigens is de locatie van de foto niet identiek met de huidige verblijfplaats, dus aan de achtergrond heb je weinig.

                          Wist ik nu ook maar de overige vier deelvragen...
                          Kijk, daarom ben ik dus in het nadeel. Ik kan niet even een stadswandeling gaan maken.....
                          Don't PRESS me....

                          Opmerking


                          • Maar daar heb jij je denktank weer voor!
                            Ik ben bij vlagen geniaal, alleen is het nu windstil!

                            Opmerking


                            • Oorspronkelijk geplaatst door elvis Bekijk bericht
                              Kijk, daarom ben ik dus in het nadeel. Ik kan niet even een stadswandeling gaan maken.....
                              Ik ben er zelf helemaal niet thuis in, elvis, maar vraag 2 kun je gemakkelijk oplossen als je werkt met Google Maps, of Earth, of Bing, of hoe die systemen allemaal heten. Gewoon een paar keer Oscar uitlaten. Wie regelmatig op MO is, kan weten in welk buurtje hij woont. Alles is te vinden ten zuiden van zijn hok, behalve 2.1. Misschien dat de kolonel er wat uurtjes aan wil besteden?

                              Opmerking


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Clio Bekijk bericht
                                Ik ben er zelf helemaal niet thuis in, elvis, maar vraag 2 kun je gemakkelijk oplossen als je werkt met Google Maps, of Earth, of Bing, of hoe die systemen allemaal heten. Gewoon een paar keer Oscar uitlaten. Wie regelmatig op MO is, kan weten in welk buurtje hij woont. Alles is te vinden ten zuiden van zijn hok, behalve 2.1. Misschien dat de kolonel er wat uurtjes aan wil besteden?
                                Is het bordje voor de leveranciers (2.3) ook op Google Maps, of Earth, of Bing enz. te zien ?
                                Mestreechter Geis mage beleve
                                en dat door te kinne geve.
                                God, wat is dat sjiek ! © Wigo

                                Opmerking

                                Bezig...
                                X