Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Kwis, kwist, kwissen, kwisde en gekwisd

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • #91
    Volgens mij is het gebouw niet meer in gebruik als kerk/kapel.

    Klopt dit Toller ?
    Mestreechter Geis mage beleve
    en dat door te kinne geve.
    God, wat is dat sjiek ! © Wigo

    Opmerking


    • #92
      Yep, niet meer voor de eredienst in gebruik. Heeft Koelekopke het al gevonden?
      Kompleminte

      Toller

      Opmerking


      • #93
        Ik heb zitten zoeken in de rubriek "Gebouwen en infrastructuur Maastricht"--> Kerken, kloosters, Kapellen enz., maar heb nog niets gevonden.
        Morgen is er weer een dag...
        't Sjoenste wat Slivvenier aon 'ne mins kin geve
        is es Mestreechteneer te mage leve ...

        Opmerking


        • #94
          Zoeken in kerken en kloosters
          Kompleminte

          Toller

          Opmerking


          • #95
            Ook universiteit Tongersestraat, geloof ik. http://forum.mestreechonline.nl/show...54&postcount=8
            Last edited by Clio; 27 februari 2014, 12:53.

            Opmerking


            • #96
              Sorry voor mijn late reactie maar het is erg druk voor de werkende mens. Clio heeft gelijk. Het is de huidige aula van het voormalige jezuïeten klooster. Je ziet hoe een makkelijke vraag een lange oplossingsduur tot gevolg heeft. Chapeau
              Kompleminte

              Toller

              Opmerking


              • #97
                Politiek en/of Historie?

                Maar met de krokusvakantie voor de deur weer een leuke

                Welke wethouder schreef een prijsvraag uit naar het beste idee om de ‘Vlam vaan Minckeleers’ te laten branden?

                Welke politieke partij stelde als eerste voor om de mensen te laten betalen voor de ‘Vlam vaan Minckeleers’?

                Wie plaatste een bericht op MO waarin stond dat de ‘Vlam vaan Minckeleers’ al brandde vanaf het oprichten van het zijn standbeeld?

                In 1944 werd de operette ” ‘t keend vaan Minckeleers” opgevoerd. Dit naar aanleiding van een vondeling die in 1943 bij zijn standbeeld werd achtergelaten. Wie schreef deze operette?

                J.P. Minckeleers werd op 2 december 1748 geboren in de Heerenstraat, later de Minckeleersstraat. Welke naam had het huis?

                Zoals we nu weten was Minckeleers geen priester. In sommige kranten werd hij wel een St. Minkelen genoemd. In 1938 werden zelfs bordjes met het opschrift St. Minkelen in Maastricht verkocht. Toch had hij een rang binnen de R.K. Kerk.
                Welke wijding heeft Minckeleers in de katholieke kerk ontvangen?
                Kompleminte

                Toller

                Opmerking


                • #98
                  Oorspronkelijk geplaatst door Toller Bekijk bericht
                  Maar met de krokusvakantie voor de deur weer een leuke

                  1. Welke wethouder schreef een prijsvraag uit naar het beste idee om de ‘Vlam vaan Minckeleers’ te laten branden?

                  2. Welke politieke partij stelde als eerste voor om de mensen te laten betalen voor de ‘Vlam vaan Minckeleers’?

                  3. Wie plaatste een bericht op MO waarin stond dat de ‘Vlam vaan Minckeleers’ al brandde vanaf het oprichten van het zijn standbeeld?

                  4. In 1944 werd de operette ” ‘t keend vaan Minckeleers” opgevoerd. Dit naar aanleiding van een vondeling die in 1943 bij zijn standbeeld werd achtergelaten. Wie schreef deze operette?

                  5. J.P. Minckeleers werd op 2 december 1748 geboren in de Heerenstraat, later de Minckeleersstraat. Welke naam had het huis?

                  6. Zoals we nu weten was Minckeleers geen priester. In sommige kranten werd hij wel een St. Minkelen genoemd. In 1938 werden zelfs bordjes met het opschrift St. Minkelen in Maastricht verkocht. Toch had hij een rang binnen de R.K. Kerk.
                  Welke wijding heeft Minckeleers in de katholieke kerk ontvangen?
                  Dat zijn zes vragen (ik heb ze maar even genummerd).
                  Om bij 6. te beginnen: volgens mij had hij de laagste wijding, die van diaken. Dat is de enige waarvoor je geen priester hoeft te zijn.

                  Opmerking


                  • #99
                    Oorspronkelijk geplaatst door Toller Bekijk bericht

                    Welke wethouder schreef een prijsvraag uit naar het beste idee om de ‘Vlam vaan Minckeleers’ te laten branden?
                    Deze vraag weiger ik te beantwoorden :(

                    Opmerking


                    • 6. Op 22 december 1770 ontving hij in Luik de titel subdiaken.

                      Opmerking


                      • Yes, hij was subdiaken.
                        Kompleminte

                        Toller

                        Opmerking


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Toller Bekijk bericht
                          Yes, hij was subdiaken.
                          Gaan wij met deze kwiskes nog verder?
                          Iedereen neemt mij zoals ik ben,.....nu ik nog

                          Opmerking


                          • jaaaa, maar van de zes vragen is alleen de laatste, de moeilijkste beantwoord, nu dus nog de makkelijke nog
                            Kompleminte

                            Toller

                            Opmerking


                            • Vraag 5 geboren huis De dry roosen aan de Heerenstraat
                              Iedereen neemt mij zoals ik ben,.....nu ik nog

                              Opmerking


                              • Vraag 1: Wethouder Costongs
                                Vraag 2: CDA
                                Iedereen neemt mij zoals ik ben,.....nu ik nog

                                Opmerking

                                Bezig...
                                X