Aankondiging

Sluiten

Financiële situatie van ons forum (april 2025)

Beste lezers, volgers en leden van MestreechOnline,

Tijdens de vergadering van 9 april 2025 hebben wij als stichtingsbestuur van MestreechOnline helaas weer moeten vaststellen dat de financiële situatie van ons forum verre van rooskleurig is.
We hebben eerder, in september 2021, een soortgelijk bericht de wereld ingestuurd.

In 2021 konden wij een crisis afwenden door ruimhartige donaties van leden en sympathisanten.
Voor de exploitatie en het online houden van ons forum was rond de € 300,- per jaar nodig.
Inmiddels - en dat zal niemand verbazen - zijn alle prijzen en rekeningen drastisch gestegen.
Om ons forum anno 2025 in de lucht te houden hebben we minstens € 650,- per jaar nodig en dan is het nog passen en meten.
In de komende jaren zullen de exploitatiekosten waarschijnlijk alleen maar oplopen.

Gelet op onze huidige financiële positie kunnen wij t/m september 2025 aan onze betalingsverplichtingen voldoen.
Tot nu toe hebben wij als stichting sponsoring en/of reclame van ons forum afgewezen.
Dit is overigens altijd in overleg geweest met de leden.
In 2024 zijn we wel een samenwerkingsverband aangegaan met De Nieuwe Ster.
Dit heeft ons enige financiële ruimte gegeven, maar dit samenwerkingsverband is inmiddels weer beëindigd.

Concreet betekent dit, dat onze data vanaf september 2025 niet meer online opvraagbaar zijn en dat feitelijk het forum MestreechOnline moet stoppen.
Uiteraard is dit niet wat wij willen!

Om ons forum voort te zetten zullen wij, vier jaar later, helaas weer een beroep moeten doen op donaties van leden, lezers en volgers.
Iedere donatie is uiteraard welkom, dit kan eenmalig, jaarlijks of maandelijks.
Enkele leden doneren tot op de dag van vandaag maandelijks (automatisch) een klein bedrag, laten we zeggen een kopje koffie per maand, dit waarderen wij enorm.

In de tussentijd gaan we als bestuur uiteraard ook op zoek naar wellicht een oplossing, zodat we hopelijk niet jaarlijks deze boodschap moeten verkondigen.

Uiteraard staan we ook open voor andere ideeën.
Los daarvan zijn wij als bestuur, dat nu uit 4 leden bestaat, op zoek naar uitbreiding en frisse impulsen.
Dus als u interesse heeft horen wij dit graag.

Als u wilt doneren kan dat via bankrekening (IBAN): NL73 ABNA 0615 0242 54 o.n.v. Stichting MestreechOnline Maastricht.

Als u een donatie wenst te doen en reeds een geregistreerd lid bent van MestreechOnline, kunt u uw gebruikersnaam, indien u dat wenst, vermelden bij de overschrijving.
U krijgt dan bij uw avatar de toevoeging “Vriend van M.O.” vermeld.

Het stichtingsbestuur MestreechOnline

Klik hier om naar het artikel (posting) te gaan

Meer lezen
Minder zien

Kwis, kwist, kwissen, kwisde en gekwisd

Sluiten
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

Volgens mij is het gebouw niet meer in gebruik als kerk/kapel.

Klopt dit Toller ?
    Mestreechter Geis mage beleve
    en dat door te kinne geve.
    God, wat is dat sjiek ! © Wigo

Opmerking

Yep, niet meer voor de eredienst in gebruik. Heeft Koelekopke het al gevonden?

Opmerking

Ik heb zitten zoeken in de rubriek "Gebouwen en infrastructuur Maastricht"--> Kerken, kloosters, Kapellen enz., maar heb nog niets gevonden.
        Morgen is er weer een dag...
        't Sjoenste wat Slivvenier aon 'ne mins kin geve
        is es Mestreechteneer te mage leve ...

Opmerking

Zoeken in kerken en kloosters

Opmerking

Ook universiteit Tongersestraat, geloof ik. http://forum.mestreechonline.nl/show...54&postcount=8
            Last edited by Clio; 27 februari 2014, 12:53.

Opmerking

Sorry voor mijn late reactie maar het is erg druk voor de werkende mens. Clio heeft gelijk. Het is de huidige aula van het voormalige jezuïeten klooster. Je ziet hoe een makkelijke vraag een lange oplossingsduur tot gevolg heeft. Chapeau

Opmerking

Politiek en/of Historie?

Maar met de krokusvakantie voor de deur weer een leuke

Welke wethouder schreef een prijsvraag uit naar het beste idee om de ‘Vlam vaan Minckeleers’ te laten branden?

Welke politieke partij stelde als eerste voor om de mensen te laten betalen voor de ‘Vlam vaan Minckeleers’?

Wie plaatste een bericht op MO waarin stond dat de ‘Vlam vaan Minckeleers’ al brandde vanaf het oprichten van het zijn standbeeld?

In 1944 werd de operette ” ‘t keend vaan Minckeleers” opgevoerd. Dit naar aanleiding van een vondeling die in 1943 bij zijn standbeeld werd achtergelaten. Wie schreef deze operette?

J.P. Minckeleers werd op 2 december 1748 geboren in de Heerenstraat, later de Minckeleersstraat. Welke naam had het huis?

Zoals we nu weten was Minckeleers geen priester. In sommige kranten werd hij wel een St. Minkelen genoemd. In 1938 werden zelfs bordjes met het opschrift St. Minkelen in Maastricht verkocht. Toch had hij een rang binnen de R.K. Kerk.
                Welke wijding heeft Minckeleers in de katholieke kerk ontvangen?

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Toller Bekijk bericht
                  Maar met de krokusvakantie voor de deur weer een leuke

1. Welke wethouder schreef een prijsvraag uit naar het beste idee om de ‘Vlam vaan Minckeleers’ te laten branden?

2. Welke politieke partij stelde als eerste voor om de mensen te laten betalen voor de ‘Vlam vaan Minckeleers’?

3. Wie plaatste een bericht op MO waarin stond dat de ‘Vlam vaan Minckeleers’ al brandde vanaf het oprichten van het zijn standbeeld?

4. In 1944 werd de operette ” ‘t keend vaan Minckeleers” opgevoerd. Dit naar aanleiding van een vondeling die in 1943 bij zijn standbeeld werd achtergelaten. Wie schreef deze operette?

5. J.P. Minckeleers werd op 2 december 1748 geboren in de Heerenstraat, later de Minckeleersstraat. Welke naam had het huis?

6. Zoals we nu weten was Minckeleers geen priester. In sommige kranten werd hij wel een St. Minkelen genoemd. In 1938 werden zelfs bordjes met het opschrift St. Minkelen in Maastricht verkocht. Toch had hij een rang binnen de R.K. Kerk.
                  Welke wijding heeft Minckeleers in de katholieke kerk ontvangen?
                  Dat zijn zes vragen (ik heb ze maar even genummerd).
                  Om bij 6. te beginnen: volgens mij had hij de laagste wijding, die van diaken. Dat is de enige waarvoor je geen priester hoeft te zijn.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Toller Bekijk bericht

Welke wethouder schreef een prijsvraag uit naar het beste idee om de ‘Vlam vaan Minckeleers’ te laten branden?
                    Deze vraag weiger ik te beantwoorden :(

Opmerking

• 6. Op 22 december 1770 ontving hij in Luik de titel subdiaken.

Opmerking

• Yes, hij was subdiaken.

Opmerking

• Oorspronkelijk geplaatst door Toller Bekijk bericht
                          Yes, hij was subdiaken.
                          Gaan wij met deze kwiskes nog verder?
                          Iedereen neemt mij zoals ik ben,.....nu ik nog

Opmerking

• jaaaa, maar van de zes vragen is alleen de laatste, de moeilijkste beantwoord, nu dus nog de makkelijke nog

Opmerking

• Vraag 5 geboren huis De dry roosen aan de Heerenstraat

Opmerking

• Vraag 1: Wethouder Costongs
                                Vraag 2: CDA

Opmerking

Bezig...
                                X