Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Urban/indoor farming

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • #16
    Karel de Kale schreef:
    De provincie zou bij uitstek het coördinerende en beleidsbepalende bestuursorgaan kunnen zijn ten aanzien van de aanpak van de leegstandsproblematiek. Maar ook hier zie ik niet de tijdsgeest, visie en daadkracht om daadwerkelijk tot actie over te gaan.
    Er lijkt sprake van een onderhuidse en verlammende angst voor de toekomst. De veranderende omstandigheden gaan gepaard met onzekerheden. Het zo solide vastgoed blijkt in een periode van krimp toch niet die zekerheid te bieden die er in de moderne tijd aan toegekend is.
    En toch is het niet alleen maar kommer en kwel. Krimp en leegstand biedt ook mogelijkheden. Ongekende mogelijkheden die tot dusverre buiten het economisch ruimtelijke bereik lagen. Meer groene landschappen, meer ruimte en ruimtelijke kwaliteit, herbestemmingsvormen die eerst niet voor mogelijk werden gehouden. Het klinkt tegenstrijdig, maar “krimp geeft je de ruimte”.


    Vanavond is er in de voormalige brandweerkazerne in de Capucijnenstraat een debat, het Sphinx debat net als titel 'Groen Goud'.

    Opmerking


    • #17
      Als ik lees dat de debaters zijn:

      "Met: Edith Lammerts van Bueren (voorzitter Wetenschappelijke Raad voor Integrale Duurzame Landbouw en Voeding), Ignace Schops (landschapsdeskundige)
      Ilse Verhoijsen (vice-voorzitter Limburgs Agrarisch Jongeren Komité) en Brigitte Kroonen(praktijkonderzoeker bodemgezondheid, PDO Vredepeel)"

      lijkt mij de kans groot, dat het geen echt debat wordt maar een pleidooi voor... Op zich niks meer mee, maar is dit ook de bedoeling?

      Opmerking

      Bezig...
      X